Solowy twórca Balatro, LocalThunk, najwyraźniej poważnie podchodzi do swojej odpowiedzialności jako de facto mistrz gatunku indie; jego reakcją na to, że jego własna gra otrzymała pięć nominacji na The Game Awards, jest po prostu skierowanie Cię w stronę innych niezależnych twórców.
LocalThunk w wielu przypadkach wykorzystywał swoją znaczącą platformę do wspierania tego, co uważa za niedoceniane gry niezależne. Kiedy Balatro był nominowany do trzech nagród Złotego Joysticka, wykorzystał ten moment do promowania niezależnej gry RPG Arco, która ma doskonałe recenzje na Steamie, ale nie osiągnęła sukcesu Balatro. Podczas zeszłomiesięcznej demonstracji Steam Next Fest zwrócił uwagę na niezależną grę roguelike Ballionaire i grę taktyczną StarVaders polegającą na budowaniu talii.
W zamyśleniu Wpis na Reddicie w reakcji na nominacje Balatro na gali The Game Awards firma LocalThunk poświęciła czas, aby podziękować swojej społeczności graczy i zwiększyć świadomość na temat trudności, z jakimi borykają się niezależni programiści, próbując wyróżnić się z tłumu.
„Czuję się niekomfortowo, traktując nominacje i nagrody dla Balatro jako„ moje ”nagrody lub nominacje, ponieważ mam wrażenie, że moja gra tak się składa, że jest obecną twarzą tego pięknego i pełnego pasji zakątka branży” – powiedział. – Po prostu mam szczęście, że mnie podparto.
Robiąc, co w jego mocy, aby zwrócić uwagę na swoich ulubionych niezależnych twórców i ich twórców, LocalThunk następnie wymienił swoje ulubione gry roku, które albo zostały wydane, albo mają już wersje demonstracyjne, a które nie zostały uwzględnione w konkursie The Game Awards. Należą do nich wspomniane wcześniej Arco, Ballionaire i StarVaders, a także kosmiczna strzelanka typu roguelite Nova Drift, Metroidvania Animal Well, zdecydowanie przypominające Balatro narzędzie do tworzenia talii Dungeons and Degenerate Gamblers oraz roguelike dungeon crawler Rack and Slay.
„Wypróbuj te gry, utwórz listę życzeń i podaruj je znajomemu” – powiedział LocalThunk. „To świetne gry, w które dużo grałem w 2024 roku, stworzone przez wspaniałych ludzi!”
Nigdy nie grałem w Balatro na komórce podczas spotkania – ale gdybym to zrobił, kochałbym to prawie tak samo, jak kocham swoją pracę.