„Twarde prawdy” Mike’a Leigha wymagały od Marianne Jean-Baptiste stworzenia postaci bez z góry ustalonego scenariusza, historii i dialogu – Contenders Los Angeles

Ponowne spotkanie z filmowcem Mikiem Leighem Trudne prawdy trzy dekady po przełomie w ich współpracy Sekrety i kłamstwaMarianne Jean-Baptiste wybrała wraz z reżyserem niekonwencjonalną drogę, aby stworzyć nie tylko swoją postać, ale także historię filmu i w pełni ukształtowany świat.

„Pierwsza rozmowa zwykle brzmi: „Czy powinniśmy ponownie współpracować?” Nie wiem, o czym będzie. Nie wiem, co w nim zagracie, ale będziemy się świetnie bawić” – wyjaśnił Jean-Baptiste podczas panelu poświęconego ich nowemu filmowi podczas imprezy Deadline Contenders Film: Los Angeles.

„Zawsze prosi, żebyś przyszedł z listą osób, które znasz, prawdziwych ludzi, i przeglądasz tę listę, a ona staje się coraz mniejsza, aż wylądujesz na kilku osobach” – wyjaśniła. „A potem zaczynasz tworzyć zupełnie nową postać, inspirowaną drobnymi szczegółami i cechami charakterystycznymi tej osoby, od jej pierwszego wspomnienia po wiek, w którym będzie grać w filmie. Wszystkie postacie w filmie są tworzone w ten sposób, po prostu wykonując bardzo, bardzo wnikliwą pracę nad ich stworzeniem.

Dodała, że ​​proces badawczy podkreśla, że ​​dosłownie każda osoba na świecie ma fascynujące aspekty. „W każdym jest coś interesującego” – wyjaśniła. – Nie musisz ich nawet znać aż tak dobrze. Może to być ktoś z twojej lokalnej piekarni: idziesz każdego ranka po bajgiel lub cokolwiek innego i jest tam ta kobieta, ma w sobie coś takiego, sposób, w jaki robi wszystko tak skrupulatnie, a ty wszyscy mówisz: „OK, my” Porozmawiam o tym. A potem przechodzisz do następnego.”

POWIĄZANY: Film pretendentów: Los Angeles — pełna relacja z ostatecznego terminu

Po połączeniu postaci i fabuły reżyser i jego aktorzy wypełniają świat poprzez improwizację, a Jean-Baptiste znajduje najdrobniejsze szczegóły, które kształtują jej postać, Pansy Deacon, której kłótliwa i nieprzyjemna postawa grozi zrazeniem bliskich.

„Na przykład musiałem znaleźć szkołę w Londynie, do której chodziła Pansy, musiałem znaleźć dom, aby móc zacząć budować równoległy wszechświat dla tych postaci, ale ze skończonymi szczegółami” – powiedział Jean-Baptiste. „Stworzyliśmy więc szkołę, naszych przyjaciół w szkole, ich sąsiadów, ich dziadków, ciotki, wujków, matkę. Chociaż nie widać ich w filmie, to one tworzą postać i jej doświadczenia. Kiedy więc zaczynasz improwizować, w twoim mózgu znajduje się tak dużo informacji, że jesteś w stanie to zrobić”.

POWIĄZANY: Deadline uruchamia nowe centrum nagród – przeczytaj historię z okładki „Gladiator II”, wiadomości o nagrodach, funkcje, wywiady i nie tylko

Zdjęcia toczą się bez scenariusza, a aktorzy ufają swojemu instynktowi – a także wyczuciu Leigh co do wyłaniającego się szerszego obrazu – po zastosowaniu wciągającego podejścia twórczego. „To prawie jak programowanie robota, aby zachowywał się w określony sposób” – powiedziała aktorka. „I w zależności od tego, co włożysz lub wyjmiesz, wiesz, że istnieje 99,9% szans, że będą zachowywać się w ten sposób. Ale to głównie zadanie Mike’a: w pewnym sensie zarządzanie występami. Ale wszystko, co dzieje się w głowie Pansy, kiedy coś robi, to prawda jej myśli. Myślę, że sprytne rzeczy wynikają z tego, że Mike pracował ze wszystkimi innymi postaciami i wiedział, co ją zdenerwuje, a co nie. Ale mam na myśli, że po prostu życie wytrąca Pansy z równowagi.

POWIĄZANE: Kalendarz sezonu nagród 2024–2025: daty wręczenia Oscarów, nagród Grammy, Tony, gildii i nie tylko

Film z Bleecker Street, którego premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Toronto, jest gotowy na premierę platformową 6 grudnia, a następnie trafi do kin 10 stycznia.

W poniedziałek obejrzyj wideo panelu.

Sponsorem prezentującym tegoroczny film Contenders Film: Los Angeles jest Zjednoczeni dla Biznesu. Sponsorzy są Okulary Eyeptizera, Ostateczna wersja robocza + zrzut ekranua partnerzy są Cztery pory roku Maui, 11 Kruków I Dom projektowy Robiny Benson.

Zrodlo