EKSKLUZYWNY: Nadchodzący dramat medyczny Maxa Pitta już robi wrażenie na kilka miesięcy przed debiutem. I nie chodzi tylko o trafiający na pierwsze strony gazet pozew złożony przez majątek Michaela Crichtona, w którym zarzuca się powiązania z jego dziełem JEST – coś Pitta patroni i studio Warner Bros TV stanowczo zaprzeczają.
Intryga ma związek z niezwykłym procesem castingowym serialu, który przypominał praktyki zatrudniania w ogólnej firmie, w której ludzie ubiegają się o stanowisko ze stałą pensją podaną w ogłoszeniu o pracę – w tym przypadku 50 000 i 35 000 dolarów za odcinek. Technikę tę wykorzystuje się także w kilku bieżących serialach kryminalnych, w tym w serialu CBS ElsbethFoxa Oskarżony i Pawia Kamienne oblicze dla swojej Gościnnej Gwiazdy Tygodnia, która zarabia od 75 do 150 tys. dolarów. (Więcej o rozmiarach każdej z tych stałych opłat za chwilę.)
Chociaż model stałych opłat epizodycznych nie jest trendem w branży – przynajmniej nie na razie – „niektóre programy się do tego nadają, m.in. Pitta doskonały przykład” – powiedział jeden z przedstawicieli talentów. „Przedstawienia z dużymi obsadami, które pojawiają się i znikają.”
Metoda ta przyspiesza casting, ponieważ eliminuje negocjacje w sprawie wynagrodzenia za drugą i czwartą. Oszczędza to czas, co jest istotnym czynnikiem, szczególnie w przypadku seriali antologicznych, w których każdy odcinek ma nową, ważną rolę, którą należy wypełnić, pozostając w ciągłej produkcji.
Pozwala także na występy z udziałem dużego zespołu, np Pitta — która ma 10 stałych bywalców seriali — aby zmieścić się w budżecie w nowym środowisku telewizyjnym po okresie szczytu, w którym ograniczenie kosztów produkcji stało się koniecznością. Cięcia obejmujące całą branżę spowodowały, że wiele nowych seriali zdecydowało się na garstkę stałych bywalców seriali, zamieniając pozostałe role na powtarzające się po niższej cenie.
Praktyka ta stała się głównym wyzwaniem dla szeregowych aktorów w obliczu ciągłego kurczenia się HollywoodS oznacza to, że wraz ze spadkiem wolumenu telewizji wyczerpią się wysokie stanowiska pracy w serialach – proces, który przyspieszył od zakończenia strajku SAG-AFTRA rok temu.
Paradygmat „Pita”.
Pittaz JEST absolwenci John Wells, Noah Wyle i R. Scott Gemmill został stworzony w oparciu o inne ramy biznesowe, które mogły zapoczątkować falę nowych, skromnie budżetowych dramatów w stylu transmisji do transmisji strumieniowej.
Zapytany we wrześniu, co stanowi dramat Maxa (a HBO), Casey Bloys, prezes i dyrektor generalny HBO i Max Content, powiedział Deadline: „Myślę, że dobrym szablonem dla dramatu Maxa byłoby to, co robi John Wells z Pitta czyli, z braku lepszego słowa, dramat sieciowy, ciągłe opowiadanie historii od końca za rozsądną cenę.
Mówi się, że budżet ma wynosić ponad 4 miliony dolarów na odcinek. Pitta po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę niezwykle dużym zamówieniem (w przypadku przesyłania strumieniowego), gdy w marcu został odebrany bezpośrednio do serialu na 15 odcinków. To o 50–100% więcej niż w przypadku typowego zamówienia na seriale transmitowane strumieniowo i zbliżone do rozmiaru sezonu telewizyjnego — kiedyś ogólnie było to 22 odcinki, a obecnie około 18 w przypadku wielu seriali sieciowych. (Większa liczba odcinków powoduje niższy budżet serialu na odcinek i lepszą amortyzację kosztów.)
Potem przyszedł zaskakujący sposób castingu Pitta odbywało się poprzez stały, dwustopniowy system wynagrodzeń. Oprócz głównej roli, granej przez producenta wykonawczego serialu Noaha Wyle’a, do obsady zakwalifikowano pozostałych dziewięć stałych ról serialu, za opłatą za odcinek – według mnie 50 tys. dolarów za odcinek dla niektórych i 35 tys. dolarów za odcinek za resztę. .
Według źródeł nie jest to nowy model płatności wprowadzany przez WBTV, ale raczej jednorazowa sytuacja w wyjątkowych okolicznościach – duża liczba serialowych stałych ról do obsadzenia przy napiętym harmonogramie i skromnym budżecie, co doprowadziło do decyzji o utworzeniu poziomy.
Wysokość wynagrodzeń, wynoszących 50 i 35 tys. dolarów za odcinek, mieści się w przedziale od niskiego do średniego w przypadku wynagrodzeń telewizyjnych. Jednak w obliczu kurczenia się branży i niedoboru bardzo poszukiwanych stanowisk pracy regularnie występujących w serialach, po 15 odcinkach na antenie wielu zdecydowało się na tę pracę, co zapewniło konkurencyjną selekcję obsady.
Cały sezon PittaAkcja rozgrywa się w szpitalu w Pittsburghu i rozgrywa się w ciągu jednego dnia, a akcja toczy się w czasie rzeczywistym w stylu 24. Aby to osiągnąć, aktorzy zostali poproszeni o obecność, nawet jeśli w scenie nie mają linii. Słyszałem, że w przypadku większości obsady oznacza to 7 z 8 dni zdjęciowych na odcinek, co również jest unikalne w przypadku tego konkretnego projektu i przekracza standardy branżowe.
Atrakcje gwiazd gościnnych antologii
Lisa Oskarżonywyprodukowany przez Sony Pictures Television i Fox Entertainment, to czysta antologia, w której w każdym odcinku występuje nowa obsada, więc główna postać gościnna opowiada historię zawartą w tym odcinku. Słyszałem, że ta rola kosztuje 150 tys. dolarów. Jeśli w odcinku występuje dwóch równych głównych bohaterów, słyszę, że obaj zarabiają te same 150 tys. dolarów; jeśli druga rola jest mniejsza, płaci 100 tys. dolarów. W ciągu dwóch dotychczasowych sezonów Oskarżony gościnnie wystąpiły takie uznane gwiazdy jak Michael Chiklis, Margo Martindale, Felicity Huffman i Sonequa Martin-Green.
Jak donosi Deadline, kilka lat temu niezależny obecnie Fox przyjął zdyscyplinowane finansowo podejście do seriali dramatycznych, ograniczając ich koszt do 3–4 mln dolarów za odcinek w przypadku produkcji krajowych.
w telewizji CBS ElsbethŹródła podają, że od CBS Studios gwiazdy gości specjalnych otrzymują 100 tys. dolarów za odcinek. Są to zazwyczaj znani aktorzy, którzy odgrywają kluczową rolę w swoim odcinku u boku stałych bywalców serialu Carrie Preston, Carra Patterson i Wendell Pierce. W serialu, będącym obecnie w drugim sezonie, gościnnie wystąpili znani artyści, to Nathan Lane, Blair Underwood, Michael Emerson, Arian Moayed i Jane Krakowski.
Słyszałem o nadchodzącym drugim sezonie, Peacock’s Kamienne obliczez telewizji MRC płaci 75 tys. dolarów za epizodyczne występy głównych gościnnych gwiazd u boku jedynej regularnie występującej w serialu gwiazdy, Natashy Lyonne.
To zmiana w stosunku do pierwszego sezonu, kiedy słyszę, że za ten tajemniczy komediodramat zapłacono 150 tys. dolarów za gościnny występ, w którym wystąpili tak znani aktorzy jak Judith Light, która zdobyła za swoją rolę nagrodę Emmy; S. Epatha Merkerson; Adrian Brody; i Chloë Sevigny.
Stałe opłaty epizodyczne dotyczą wyłącznie najlepszych gwiazd gościnnych w serialach antologicznych; wynagrodzenie za pozostałą część jednorazowego obsady ustalane jest indywidualnie.
Budżety castingowe‘ Zwiększona „sztywność”
Nacisk Hollywood na cięcie kosztów zaowocował poważną korektą budżetu produkcji telewizyjnej, która wpłynęła na każdy obszar, w tym na obsadę.
W erze po Peak TV być może już nigdy nie zobaczymy całej pięcio- lub sześcioosobowej obsady zarabiającej milion dolarów za odcinek niczym gwiazdy serialu „Peak TV”. Przyjaciele I Teoria Wielkiego Wybuchuczyli zakres wynagrodzeń, jaki obowiązywały także gwiazdy filmowe na początku wojen streamingowych.
Słyszałem pogłoski, że firmy medialne mogą chcieć ograniczyć pensje aktorów do około 400 tys. dolarów za odcinek, ale ostatnio pojawiły się przykłady aktorów z czołowych gwiazd, którzy zarabiali więcej za nowe seriale, zwłaszcza w streamingu.
Znawcy branży zgadzają się, że nie oczekuje się, aby trwająca presja miała wpływ na tzw. „nr 1 na liście połączeń”, ponieważ studia i platformy w dalszym ciągu płacą wartość rynkową wielkim gwiazdom za prowadzenie ich programów. To reszta odczuwa skutki cięć budżetowych.
„Nie ma górnego limitu dla pozycji nr 1, ale sztywność pozostałych pozycji budżetowych sprawia, że pozostałe są podatne na zagrożenia” – powiedział jeden z przedstawicieli talentów. „Studia nie chcą przepłacać za role drugoplanowe”.
Kiedy kilka lat temu wyeliminowano „cytaty” aktorskie – określające stawkę każdego wykonawcy na podstawie jego wcześniejszej pracy – początkowo pomogło to zwiększyć wynagrodzenie, szczególnie w przypadku aktorów z niedostatecznie reprezentowanych środowisk. Ale teraz zaczyna boleć.
Przy nieistotnych cytatach i spadku liczby posad aktorskich studia mogą się utrzymać, ubolewał jeden z agentów, wyjaśniając, że jeśli budżet na rolę wynosi 60 tys. dolarów, a aktor nie chce go przyjąć, bo czuje się niedoceniany, producenci po prostu pójdą dalej. do następnego aktora na liście.
„Liczy się bardziej budżet niż osoba” – powiedział przedstawiciel.