Od roli Leonarda Cohena po skonfliktowanego chłopca z bractwa – ostatnie role ekranowe Alexa Wolffa obejmują życie na idyllicznych greckich wyspach po toksyczne imprezy uniwersyteckie. Następny w kolejce jest jego drugi wysiłek reżyserski, Jeśli ona płonie.
„Kiedy kręciłem ten film, nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak bardzo ostrzę żyletki, ale naprawdę to czuję, kiedy go oglądam” – Wolff opowiada Deadline o roli Toma Backstera w filmie Ethana Bergera Linia. Film ukazuje ogromną władzę i przywileje, którymi dysponuje fikcyjne bractwo Kappa Nu Alpha, oraz towarzyszącą im sieć przyjaźni i szaleństw. Tom Wolffa, w przeciwieństwie do swoich braci ze bractwa, nie pochodzi z pieniędzy i jest zarówno odurzony, jak i przerażony światem, w którym żyje.
Podejście tutaj oznaczało okazanie empatii postaci będącej częścią grupy, która zachowuje się okropnie. Wolff mówi: „Zawsze brakuje sceny lub dwóch, aby Tom okazał się zbyt łagodną lub zbyt okropną postacią, aby można było mu współczuć, a to po prostu elegancja scenariusza oraz Ethana Bergera jako reżysera (i współscenarzysty, z Alexem Russkiem). . To jedna z najtrudniejszych do zidentyfikowania głównych postaci, jakie widziałem lub czytałem.”
Dodaje: „Uznałem, że to naprawdę ważna historia. Widzicie to toksyczne oszołomienie i kulturę braterstwa, są one w tym momencie wszechobecne i naprawdę niepokojące. Byłam poruszona i przerażona myślą, że w Ameryce stało się to normą, że męskość mierzy się tym, ile bólu możesz znieść i ile traum możesz się otrząsnąć”.
Linia miał premierę na Tribeca Film Festival, a Pete Hammond z Deadline nazwał go w swojej recenzji „śmiertelnie poważnym podejściem do domów studenckich”.
Film jest studium więzi między młodymi mężczyznami, a także (śmiertelnie) toksycznej męskości. Jest mnóstwo mężczyzn potwierdzających swoją męskość – przeważnie wulgarnie i głośno. „To, co początkowo przyciągnęło mnie, to męska niepewność” – mówi Wolff. „Wiele razy czytając scenariusz, frustrujące może być to, jak dobrze każda postać czuje się w swojej skórze. Mam wrażenie, że czasami ludzie kręcąc film, próbują przejąć kontrolę nad swoim życiem, więc starają się, aby wszyscy bohaterowie mówili bardzo elokwentnie. Podobało mi się, że Tom był wielowarstwowy i naprawdę udawał kogoś, kim nie był. To do mnie przemawiało.”
Wolff, chociaż nigdy nie był członkiem wspólnoty uniwersyteckiej, w ramach swoich badań odwiedził jedną z nich Liniaa nawet zaprosił do udziału w filmie niektóre osoby, które otworzyły drzwi do ich bractwa.
„Wiele dzieci, które uczęszczały do tych wspólnot od dwóch lub trzech lat, jest zmęczonych i czuje się zdradzonych” – mówi Wolff. „Widzieli rzeczy, które wzbudziły w nich niechęć. Miejmy nadzieję, że ten film będzie dla nich okazją do refleksji nad tym oraz nad skomplikowaną naturą bycia we wspólnocie i nad tym, że jest to naprawdę przestarzała rzecz”.
W obsadzie znajdują się zarówno doświadczone gwiazdy, jak i gwiazdy nowej generacji, w tym między innymi John Malkovich, Denise Richards, Austin Abrahams, Lewis Pullman, Halle Bailey i Bo Mitchel. Pojawia się także Angus Cloud. The Euforia gwiazda zmarła w zeszłym roku, a praca z nim wywarła głębokie wrażenie na Wolffie. „To prawdopodobnie najlepszy aktor, z jakim kiedykolwiek pracowałem” – mówi. „Teraz podchodzę do aktorstwa, ciągle myśląc o nim i tym, co by zrobił. Nieważne, czym się zajmuje, po prostu nigdy nie ma poczucia, że gra, nie może być fałszywy. Naprawdę go kochałam, kocham i będę go kochać na zawsze.”
Kierowniczy: Jeśli ona płonie
Występując w filmach m.in Oppenheimera, DziedzicznyI ŚwiniaWolff jest zdeterminowany, aby wynieść jak najwięcej od reżyserów, z którymi współpracował, przygotowując się do swojego drugiego projektu aktora, scenarzysty i reżyseraJeśli ona spłonie. Jest to kontynuacja jego reżyserskiego debiutu z 2019 r., pt. Kot I Księżyc.
„Po prostu kradnę tyle, ile mogę, bo pracowałem z kilkoma niesamowitymi, pieprzonymi reżyserami” – mówi. „Řystein Karlsen (Tak długo, Marianno) jest jednym z najbardziej niesamowitych reżyserów na świecie i podjął tę historię w tak prosty, bezpośredni i emocjonalny sposób. I biorę wszystko, co mogę, od Christophera Nolana (Oppenheimera), Petera Berga (Dzień Patriotów), Ari Aster (Dziedziczny) i Michał Sarnoski (Świnia I Ciche miejsce: dzień pierwszy).”
Wiktoria Pedretti (Pewnego razu w Hollywood) występuje w roli ognistej młodej kobiety Jeśli ona płonie. Po traumatycznym wypadku wyjeżdża z rodziną do Europy. Tam wdaje się w romans z tajemniczym sąsiadem, granym przez Wolffa. W miarę narastania konfliktów rodzinnych wybucha seria tajemniczych i niebezpiecznych pożarów, a napięcie wzrasta.
Asa Butterfield (Edukacja seksualna) i Sprawiedliwość Smith (Jurassic World: Upadłe królestwo) także gwiazda. Oprócz napisania scenariusza i reżyserii Wolff zajmuje się produkcją wraz z Jayem Van Hoyem i Andrą Gordon. Pan Smith rozpoczął w tym tygodniu międzynarodową sprzedaż filmu na American Film Market, a WME reprezentuje prawa do filmu w Ameryce Północnej.
„To mroczny, ale także ciepły i emocjonalny thriller” – mówi Wolff. „Jednym z moich ulubionych gatunków, którego nie ogląda się zbyt często, jest film, który porusza, ale jest też emocjonalny, delikatny i bezbronny. Bardzo zainspirowały mnie filmy takie jak Przez ciemne szkło i, i są tu elementy Moja noc w Mauds I Ventury.”
To imponująca lista filmów do sprawdzenia, a aktor, muzyk, scenarzysta i reżyser Wolff szybko stwierdza: „Nie oznacza to, że będzie tak mocny i sugestywny jak którykolwiek z nich, ale z pewnością są to punkty odniesienia. Wszystkie dają podobne poczucie, że nie jesteś do końca pewien, w jakim kierunku zmierzają.
Wolff mówi, że jeszcze przed rozpoczęciem produkcji Jeśli ona płonie będzie „trzymać cię na krawędzi; czy wszystko się rozpadnie, czy też na końcu poczujemy jakieś światło?”
Dodaje: „Zawsze interesowało mnie to pytanie i zadajemy je za pośrednictwem tej kobiety, tej głównej bohaterki, która jest beczką prochu, emocjonalną eksplozją osoby”.
Leonard Cohen: Szok i przerażenie
Wolff gra w zespole ze swoim bratem Natem. Duet zaczynał od komedii muzycznej Nickelodeon Zespół Nagich Braci.
W Tak długo, MariannoWolff gra Leonarda Cohena u boku Thei Sofie Loch Næss (Ostatnie Królestwo) jako Marianna. Serial opowiada o ich czasach spędzonych na greckiej wyspie Hydra, gdzie mieszkali w latach 60. Dołączyli do australijskiej pisarki Charmian Clift (Anna Torv) i jej męża George’a Johnstona (Noah Taylor) jako część bohemy eksplorującej świat wolnej miłości i wolności artystycznej. Seria sprzedała się szeroko w ramach praw Cineflix, chociaż nie ma jeszcze umowy w USA.
„W zasadzie jedzenie i picie słów i muzyki Leonarda było dla mnie zaszczytem, ale jednocześnie byłem przytłoczony i przerażony całym tym doświadczeniem i nadal to robię, nawet o tym mówiąc, ponieważ byłem pod wielkim wrażeniem” – mówi Wolff. „Nie zawsze myślałem o efekcie końcowym. Próbowałem po prostu cieszyć się każdą sekundą poezji, przebywaniem w Grecji, stylem, strojami i historią. Nie myślałem o tym w kategoriach występu.”