Square Enix zamierza w przyszłości wydawać „coraz więcej” swoich gier jednocześnie na konsolę Xbox. W niedawnym wywiadzie producent Final Fantasy i legenda branży, Naoki Yoshida, powiedział, że japońskie studio w przypadku większej liczby swoich przyszłych tytułów będzie kierować się strategią wydawania wieloplatformowych gier. Square Enix nadal stara się wypuszczać swoje najnowsze gry wyłącznie na PS5, ale największe tytuły tej firmy nie spełniły oczekiwań.
Więcej gier Square Enix na Xbox
Yoshida, czule znany jako Yoshi-P, skomentował to w: wywiad z 4Gamer po Tokyo Game Show, przed premierą gry Fantasian Neo Dimension od Square Enix. Tytuł RPG został po raz pierwszy wydany jako Fantasian na urządzeniach Apple za pośrednictwem Apple Arcade w 2021 roku. Gra, opracowana przez Mistwalker i wydana przez Square, pojawi się teraz na platformach PC, Nintendo Switch, Xbox i PlayStation 5 grudnia.
„Oczywiście chcemy, abyście grali w tę grę także na innych platformach” – powiedział Yoshida o wydaniu gry na PC i konsole. „Tym razem wersja na Xbox Series X|S zostanie wydana w tym samym czasie. W przyszłości Square Enix będzie wypuszczać coraz więcej tytułów jednocześnie na każdą platformę, a to już blisko pierwszej części, więc mam nadzieję, że zagrają w nią także użytkownicy Xboxa” – dodał (przetłumaczone z japońskiego).
Komentarze Yoshidy pojawiają się nieco ponad miesiąc po tym, jak oznajmił, że chciałby ujrzeć Final Fantasy XVI na konsolach Xbox. RPG akcji wydane wyłącznie na PS5 w 2023 r., a następnie trafi na komputery PC we wrześniu 2024 r. Square Enix nie potwierdziło jeszcze portu gry na konsolę Xbox.
„Oczywiście ogłosiliśmy wersję gry na komputery PC, więc patrząc w stronę wersji na konsolę Xbox, naprawdę chcemy wydać ją na konsolę Xbox” – powiedział Yoshida we wrześniowym wywiadzie. „Ale jeśli chodzi o szczegóły, takie jak data dostępności gry itp., nie jesteśmy w stanie nic powiedzieć”.
Na początku tego roku Square Enix odnotowało największy kwartalny spadek od 13 lat po tym, jak jego ostatnie wysokobudżetowe gry osiągnęły słabsze wyniki komercyjne. Sprzedaż Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI i Foamstars — wszystkich premier dostępnych wyłącznie na PlayStation — nie spełniła oczekiwań firmy, zarówno pod względem przychodów, jak i zysków.
W rezultacie wydawca zapowiedział, że porzuci strategię na wyłączność PlayStation i zamiast tego wypuści swoje największe gry jednocześnie na wszystkich platformach, w tym na PC, Xbox i Nintendo Switch.