Sony patentuje przycisk uniwersalnego kontrolera „przewijania rozgrywki”: jak to działa

Sony opatentowało nowy uniwersalny przycisk kontrolera, który może zmienić sposób interakcji graczy z grami na konsolach PlayStation. Nowy przycisk „przewijania rozgrywki” umożliwi graczom ponowne odwiedzenie niektórych części gry, które zostały już ukończone, obejrzenie tych sekcji, a następnie powrót do rozgrywki na żywo. Gracze mogliby także mieć możliwość generowania „zakładek” podczas grania w gry, a rzekomy przycisk przewijania do tyłu umożliwiłby im wielokrotny dostęp do ulubionych części gier.

Sony patentuje przycisk „przewijania rozgrywki” w kontrolerach

A dokument patentowy (przez Tech4Gamers) zatytułowana „Przewijanie rozgrywki za pomocą przycisków wyzwalanych przez użytkownika” opisuje dedykowany przycisk na kontrolerze, który pozwoli użytkownikom wygenerować zakładkę z grą, w którą grają. Urządzenie będzie pamiętało te zakładki wygenerowane przez użytkownika, a gra, w którą gra użytkownik, również powinna mieć możliwość ich automatycznego generowania.

Ryc. 4A przedstawia przycisk przewijania, a rys. 4B przedstawia interfejs przewijania
Źródło zdjęcia: WIPO/Sony

Sony wyjaśnia, w jaki sposób taka funkcja może być przydatna dla graczy. Firma twierdzi, że przycisk przewijania do tyłu mógłby pozwolić użytkownikom „przejrzeć” ostatnio odtwarzane fragmenty gry, na wypadek, gdyby przegapili instrukcje dostarczone przez postać, której nie można grać (NPC).

Możesz na przykład grać w Life is Strange: True Colours, gdzie chodzisz po barze i rozmawiasz z klientami, składasz raport barmanowi i powtarzasz to, co zamówiły dwie osoby. Gdybyś zwracał uwagę, gdy klienci z tobą rozmawiali, byłbyś w stanie podać dokładne zamówienie, w przeciwnym razie mógłbyś się pomylić. Chociaż w tej grze nie ma kary za udzielenie błędnej odpowiedzi, przycisk przewijania mógłby ci pomóc w takim scenariuszu.

Uzyskanie dostępu do poprzednich momentów rozgrywki może być wyzwaniem, a Sony twierdzi, że wymagałoby to zhakowania istniejącej usługi w celu uzyskania dostępu do określonej części gry. Firma dodaje, że nawet gdyby graczowi udało się nagrać niektóre fragmenty gry, musiałby przerwać grę, aby uzyskać dostęp do zawartości.

Według firmy gracze będą mogli wcisnąć uniwersalny przycisk podczas rozgrywki na żywo, a na konsoli pojawi się nowy interfejs oferujący sterowanie na wzór odtwarzania, w tym opcję „przewijania do tyłu”. Według firmy wybranie opcji przewijania do tyłu wyświetli użytkownikom „podzbiór klatek obrazu przechwyconych z rozgrywki”.

Te przechwycone klatki obrazu można ręcznie (lub automatycznie) dodać do zakładek i zapisać podczas rozgrywki. Będą one wyświetlane w kolejności – w odwrotnej kolejności – po wejściu odtwarzacza w tryb przewijania, zgodnie ze szczegółami udostępnionymi w dokumencie patentowym.

Dzięki temu gracze będą mogli wejść w interakcję z przeszłymi momentami z gry. Przykładowo, mogą odtworzyć dany fragment, jeśli nie pamiętają instrukcji otrzymanych od NPC-a lub przeoczyli jakąś informację pokazaną przez grę podczas przechodzenia przez ważny obszar.

Dokument patentowy Sony sugeruje również, że użytkownicy będą mogli „wchodzić w interakcję” z momentami rozgrywki w trybie przewijania, ale nie ma informacji, jak to miałoby działać. Warto zaznaczyć, że istnienie patentu nie musi oznaczać, że Sony w przyszłości włączy obsługę takiej funkcji w swoich kontrolerach.

Zrodlo