Po odwołaniu pierwszej gry Fallout, nad którą pracował, Josh Sawyer był zdecydowany nie zaprzepaścić drugiej szansy na pracę nad serią, gdy pojawiła się szansa wyreżyserowania Fallout: New Vegas.
W ciągu ostatniej dekady Josh Sawyer skutecznie ugruntował swoją pozycję w branży gier, reżyserując zarówno gry Pillars of Eternity, jak i – ostatnio – średniowieczną grę RPG Pentiment z 2022 roku. Jednak dla wielu jego ukoronowaniem prawdopodobnie zawsze będzie Fallout: New Vegas z 2010 roku, gra, którą sam Sawyer uważa za błogosławieństwo.
Pracując w Black Isle Studios, Sawyer pracował jako główny projektant systemów w później anulowanym projekcie Fallout 3 o kryptonimie Van Buren. Około pięć lat później Sawyer pracował dla Obsidian Entertainment, a po wydaniu Fallouta 3, którego wszyscy znamy i (w większości) kochamy, Sawyer miał szansę ponownie pracować nad franczyzą, gdy Bethesda zleciła studiu opracowanie New Vegas – jeden Sawyer nie zamierzał odpuścić. „To błogosławieństwo”. powiedział o tej możliwości w numerze 404 Edge: „Nigdy nie myślałem, że dostanę szansę pracy nad Falloutem [again].”
W tym czasie Obsidian właśnie kończył anulowaną grę RPG Aliens, pod koniec której Sawyer awansował na reżysera, a mając zaledwie 18 miesięcy na stworzenie New Vegas, przypisuje technologii Bethesdy rozwiązanie wielu problemów studia wcześniejsze kwestie.
„Włożyliśmy w to mnóstwo czasu i wysiłku [Aliens] technologii, ale tworzenie obszarów trwało całą wieczność i w zasadzie nie mieliśmy gry. zaczął. „Potem zdobyliśmy technologię Bethesdy, [which] jest niezwykle wydajny w szybkim tworzeniu treści, większy niż jakikolwiek silnik i zestaw narzędzi, jakich kiedykolwiek używałem. Za pomocą ich narzędzi możesz tworzyć treści tak szybko. Powiedziałem więc: „Hej, wszyscy, w ogóle nie chcemy zakłócać naszych rurociągów. Zasadniczo chcemy wykorzystać to, co jest – dodawać do tego, nie zmieniać, po prostu dodawać – i tworzyć świetne treści”.
Dzięki usprawnieniu procesu Sawyer miał więcej czasu na skupienie się na nadzorowaniu zespołu projektowego, ale podkreśla, że na największą zasługę zasługują sami projektanci. „Są odpowiedzialni za wymyślenie tego i wykonanie tego. Jedyny [worldbuilding] rzeczą, za którą byłem naprawdę odpowiedzialny, była koncepcja i wizualizacja, wraz z Brianem Menze, Legionu Cezara i wojska RNK.
O tym, czy jego poprzednie doświadczenia z Falloutem wpłynęły na jego pobyt w New Vegas, Sawyer potwierdza, że „co prawda przejęli pewne rzeczy” od Van Burena, takie jak Burned Man, ale nie były one sprzedawane hurtowo. „To bardziej wyglądało na estetyczne lub interesujące tło” – dodał. „Potem były inne rzeczy, takie jak Arcade [Gannon] i Jean-Baptiste Cutting, członek rodziny Van Graffów, to dwie z moich głównych postaci.” Pod koniec dnia to błogosławieństwo dla nas wszystkich, że Sawyer dostał drugą szansę.
Na naszej liście znajdziesz kilka gier Josha Sawyera najlepsze gry RPG.