Sean Baker w dalszym ciągu przysięga na sprawdzony film i martwi się, że jest to wymierające medium w Hollywood.
The Anora scenarzysta i reżyser, który nakręcił zdobywcę Złotej Palmy aparatem Kodak 35 mm, niedawno opłakiwał śmierć aparatu analogowego, wyjaśniając, jak „bardzo frustrujące” jest obserwowanie, jak branża staje się niemal całkowicie cyfrowa.
„Ludzie porzucają celuloid” – powiedział Baker Imperium. „Mamy filmowców, którzy z jakiegoś powodu nie zgadzają się na to, aby ich filmy trafiały bezpośrednio do streamingu lub po prostu całkowicie porzucali film i mówili: «Hej, wezmę serial». To bardzo frustrujące dla mnie, kogoś, kto w końcu się włamał po tych wszystkich latach prób, gdy widzę, jak forma sztuki, którą kocham, zaczyna odpływać.
Wcześniej używał 35 mm do Projekt Floryda (2017) i 16 mm dla Czerwona Rakieta (2021), chociaż jego przełom w 2015 r Mandarynka został nakręcony iPhonem 5S.
W AnoraMikey Madison wciela się w Ani, młodą prostytutkę z Brooklynu, której życie przybiera nieoczekiwany obrót, gdy poznaje Wanię (Mark Eidelstein), porywczego syna rosyjskiego miliardera, i pod wpływem impulsu poślubia. Kiedy rodzice Wani dowiadują się o związku, wysyłają swoich popleczników, aby unieważnili małżeństwo, rozpoczynając dziki pościg ulicami Nowego Jorku.
„Przez wiele, wiele lat, Karren [Karagulian] i ja pracowaliśmy razem nad wszystkimi moimi filmami i zawsze chcieliśmy opowiedzieć historię o społeczności rosyjskiej i rosyjsko-amerykańskiej w Brighton Beach i Coney Island na Brooklynie” – Baker powiedział w zeszłym miesiącu Deadline w Toronto International Film Festiwal.
„Po wielu latach w końcu wymyśliłem fabułę, gdy zapragnąłem zgłębić temat dynamiki władzy w tym świecie – łącznie z pracą seksualną” – wyjaśnił. „Więc pomyśleliśmy: czy może być coś lepszego niż poślubienie młodej prostytutki za syna miliardera? I w tym momencie ustaliliśmy nasz początek, środek i koniec.