Rapman o drugim sezonie „Supacell”, jego rutynie pisarskiej i bohaterach filmowych

W ciągu ostatnich sześciu lat Rapman przestał tworzyć przełomowy projekt na YouTube Historia Shirodo nakręcenia swojego pierwszego filmu fabularnego, Niebieska historia, a następnie stworzył jeden z najpopularniejszych brytyjskich seriali Netflix w tym roku, zawierający dramat science-fiction o superbohaterach Supacell.

Z każdym kamieniem milowym Rapman nieustannie wywraca do góry nogami scenariusz branży rozrywkowej.

„Nie chodziłem do szkoły filmowej. Nie studiowałem nawet na uniwersytecie, ale przeżyłem dużo życia, zanim trafiłem do filmowego świata, więc taki jest mój styl opowiadania historii” – Rapman powiedział Deadline.

Rapman pojawił się na panelu z amerykańskim raperem LL Cool J, w ramach programu Paramount „Content For Change”, prowadzonego równolegle z galą MTV Europe Music Awards w Manchesterze.

„Zawsze będą występować ograniczenia budżetowe, ale branża nadal potrzebuje ludzi z dobrymi pomysłami i ludzi chętnych do pracy, więc wystarczy wykorzystać swoje pochodzenie i doświadczenie, aby stać się wyjątkowym” – powiedział Rapman, który jest również znany jako Andrew Onwubolu

„Teraz, jako osoba, która zna wielu komisarzy, wiem, że zawsze szukają oni czegoś świeżego i nowego. Dotarcie przed nich nie zawsze będzie łatwe, jednak musisz korzystać z platform, do których masz dostęp. Nie wiedziałem, jak dostać się do studia, Hollywood czy Netflixa, ale wiedziałem, jak wrzucić film na YouTube” – dodał Rapman.

W 2018 roku Rapman stworzył i opublikował trzyczęściowy rapowy dramat akcji pt Historia Shiro za pośrednictwem kanału YouTube Link Up TV. Historia Shiro od tego czasu zgromadził ponad 34 miliony wyświetleń.

„Zdziwiłbyś się, ile komisarze oglądają, bo kiedy po raz pierwszy spotkałem Netflix w 2018 roku, powiedzieli, że uwielbiają Historia Shiro– powiedział Rapman. „Oni wszystko obserwowali. Ich zadaniem było pilnować wszystkiego, co powodowało hałas w narracji.

Po internetowym sukcesie filmu wkrótce zapukały BBC Films i Paramount Pictures Historia Shiropodpisując kontrakt z Rapmanem, aby napisał i wyreżyserował film fabularny Niebieska historia. Paramount Pictures nabyło prawa do światowej dystrybucji, a BBC Films opracowało i współfinansowało projekt.

Sezon drugi Supacell

Debiutancki serial telewizyjny Rapmana Supacell stał się w tym roku hitem Netflixa, wspinając się na pierwsze miejsce na globalnej liście seriali tego streamera i przez sześć tygodni utrzymując się na światowej liście 10 najlepszych. Serial został przedłużony na drugi sezon.

Nie może zbyt wiele powiedzieć na temat drugiego sezonu serialu Supacell jeszcze, ale podkreślił, że nalega, aby ukazał się on jak najszybciej. „Mogę powiedzieć, że drugi sezon jest szalony” – powiedział Rapman. „Pokój scenarzystów jest już wykończony, ten sezon jest po prostu szalony”.

Z SupacellRapman chciał przepisać scenariusz, do czego można zlecić twórcom kolorów w brytyjskiej branży telewizyjnej.

Supacell to był pierwszy raz, kiedy w Wielkiej Brytanii zobaczyliśmy czarną obsadę superbohaterów” – powiedział Rapman. „W Wielkiej Brytanii zawsze szufladkowaliśmy takie historie. Ludzie baliby się robić science-fiction lub nie zamawialiby science fiction, ponieważ nie jest ono popularne w Wielkiej Brytanii. Cieszę się, że jestem twarzą zmian, ponieważ naprawdę myślę, że teraz drzwi są otwarte”.

Akcja rozgrywa się we współczesnym południowym Londynie, Supacell opowiada o grupie pięciu Czarnych, których łączy rodzinna historia anemii sierpowatokrwinkowej. Nieoczekiwanie zyskują supermoce i są ścigani przez tajną organizację, która zamierza je kontrolować.

„Stawiamy na różnorodność i szukam czarnych twórców, takich jak Sheila Nortley [also part of another Content For Change panel]. Zatrudniłem Sheilę” – powiedział Rapman. „Chciałam, aby jak najwięcej osób kolorowych dostało szansę, ponieważ wiem, jak trudno jest im dostać się do telewizji w Wielkiej Brytanii. Brytyjski przemysł telewizyjny jest o wiele mniejszy, zwłaszcza w porównaniu z USA, że liczba miejsc pracy dla Czarnych jest znacznie mniejsza.

„Myślę sobie: «Jak oni dostaną się na szczebel drabiny, żebym w ogóle dowiedział się, kim są i żeby znaleźć im pracę?». Pamiętam, że na planie miałam osobę z USA, która powiedziała, że ​​nigdy wcześniej nie widziała za kamerą tylu czarnych ludzi. Zawsze staram się każdemu przyznać uznanie, aby po moim projekcie mogli kontynuować pracę i znaleźć pracę tu i tam, ponieważ pracowali nad serialem dla Netflix” – dodał Rapman.

Z YouTube’a do Supacell

Rapman powiedział, że żywił pomysł Supacell przez długi czas, ale „wokalizował” go dopiero w listopadzie 2019 r.

Podczas naciskania Niebieska historiazadano mu pytania dotyczące tego, co chce dalej robić, i zaczął dzielić się pomysłem na historię o „ludziach z supermocami w Londynie”.

Kilka tygodni później Netflix skontaktował się z nim w sprawie spotkania przy kolacji.

„Nie wiedziałem, że to było spotkanie informacyjne, ponieważ spotkałem ich kilka razy i myślałem, że to tylko nadrobienie zaległości” – powiedział Rapman.

Zapytali Rapmana, czy ma jakieś pomysły na program telewizyjny, więc podzielił się kilkoma pomysłami.

„Po podzieleniu się kilkoma pomysłami zapytali, czy mam coś jeszcze. Powiedziałem jeszcze jedno, ale oni nie wyglądali na zaniepokojonych. Kiedy już myślałem: „Nie podobają ci się moje pomysły, to w porządku, może uda nam się znaleźć coś w przyszłości”, zorganizowałem program o ludziach, którzy wyglądają i brzmią jak ja, ale mają supermoce.

„Potem jadłem dalej, a oni nic nie mówili. Ale kiedy podniosłem wzrok, zobaczyłem, że ich oczy się rozbłysły, więc wiedzieli, że to ten, i byli zainteresowani tym pomysłem” – powiedział Rapman.

Rapman nie czuł się skrępowany, przechodząc od reżyserowania filmów na YouTube do reżyserowania tytułów o większym budżecie, takich jak Paramount, BBC Films i Netflix.

„Reżyserowałem wiele filmów krótkometrażowych na YouTube. Myślę, że zrobiłem ich już 50, zanim nakręciłem swój pierwszy film pełnometrażowy, więc czułem się, jakbym znowu robił YouTube. W każdym razie było to bardziej intensywne, ponieważ w ciągu tych kilku dni musieliśmy tak dużo zmieścić” – powiedział Rapman. „Robię to od tak dawna, ale nie przy tak dużym budżecie”.

Podkreślił, że efekty wizualne i akrobacje to dwa obszary, które były dla niego nowsze podczas pracy Supacell.

Wzorce do naśladowania Rapmana

Rapman nazwał swojego ojca swoim największym wzorem do naśladowania.

„Właśnie wpoił mi, że trzeba pracować dwa razy ciężej” – powiedział Rapman. „Myślę, że to tempo pracy doprowadziło mnie do tego stanowiska”.

Jego szybkiemu wspinaniu się po branży filmowej, telewizyjnej i muzycznej towarzyszy niezachwiana dyscyplina Rapmana w rzemiośle pisarskim i łapówkarstwie, polegająca na pisaniu na długie zmiany, tydzień po tygodniu.

„Wstaję około 6 rano, idę na siłownię i wracam około 9:30, a następnie piszę od 9:30 do około 21:30. Tak wygląda mój dzień od poniedziałku do piątku. Nie pracuję w niedzielę i niedziele” – powiedział Rapman. „Pracuję nad ciałem, potem nad umysłem. Pisząc, muszę być w domu. Muszę być sam. W tle odtwarzam tylko program telewizyjny, ale nie zwracam na nic uwagi, po prostu coś, co słyszę.

„Jestem teraz w stresującym procesie, tej części, której nie widzisz” – powiedział Rapman. „Nikt tak naprawdę nie wie, jeśli nie pracujesz w branży, ile pracy wkłada się w tworzenie programu telewizyjnego. Jest tak wiele rzeczy, które trzeba dopasować, i wiele rzeczy, które muszą zostać zatwierdzone przez różne głosy, zanim w ogóle zacznie się kręcić kamerą.

Rapman zalicza Spike’a Lee i Johna Singletona do swoich bohaterów filmowych.

Szczególnie podziwia pracę, jaką Jordan Peele, Ryan Coogler i Jeymes Samuel wykonują w branży.

„Patrzę na tych kolorowych filmowców, którzy tak naprawdę umieszczają czarne historie w innej przestrzeni, w przestrzeni kowbojskiej, w przestrzeni horroru. Podoba mi się to, ponieważ zawsze wyglądało, że możemy zrobić tylko jedną rzecz, więc inspiruje mnie świadomość, że w przypadku wszystkich moich kolejnych projektów muszę teraz przekroczyć barierę” – powiedział Rapman.

„Quentin Tarantino i Christopher Nolan także są tym, do czego dążę — chcę, żeby moje nazwisko było obok ich nazwisk, kiedy już wszystko zostanie powiedziane i zrobione” – dodał Rapman. „Chcę mieć gwiazdę w Hollywood Walk of Fame. Chcę, żeby ludzie doszli do momentu, w którym po prostu pójdą i obejrzą, jeśli jest to film o Rapmanie, ponieważ taką właśnie siłę odczuwa się, gdy słyszy się teraz o filmach Spike’a Lee, Johna Singletona lub filmach Cooglera i Peele’a. Chcę tylko do tego dojść.”

Zrodlo