Próbka "Katastrofy"autorstwa malarza z Górnej Aragonii, Fernando Alviry, przybywa do Huesca dzięki Fundacji Ibercaja

Fundacja Ibercaja zainaugurowała w stolicy Huesca wystawę „Katastrofy. Fernando Alvira”, z odciskiem Goi obecnym we wszystkich pracach, skupił się na swoim najsłynniejszym cyklu rycin „Klęski wojny”. Wystawę można zwiedzać w ośrodku Fundación Ibercaja w Huesca do 13 grudnia: Katastrofy. Fernando Alvira | Fundacja Ibercaja

The Prace i postaci Goi są głównymi bohaterami wystawy Alviry, obejmującej prawie 50 obrazów i rysunkóws na temat „Katastrof wojny”, skupiając się na interpretacji i wyrazistości postaci. Próbka iJest efektem jego pracy rozpoczętej w latach 70. w San Jorge School of Fine Arts w Barcelonie i wznowionej w 2015 roku.

Wyraz dramatu człowieka

Fernando Alvira jako głównego bohatera tej serii przyjmuje twórczość Francisco de Goyaale tworząc rrefleksja skupiła się na postaciach występujących na każdym z obrazówS i przesłanie, jakie niesie jego mocny wyraz. Przesłanie to, podobnie jak w „The Disasters of War”, skupia się na barbarzyństwie i potępianiu konfliktów wojennych, tyle że w tym przypadku Alvira zagłębia się w plastikowe elementy i interpretacje, jakie każdy z nich wytwarza na placu budowy.

W tym sensie Wyróżnia się umiejętnością posługiwania się światłocieniem, konstytuowania postaci w czerni i niszczenia ich w bieli i innych odcieniach, co widać na obrazach tworzących wystawę. Wszystko to pokazuje mistrzowskie podejście artysty do zapewnienia intensywności emocjonalnej przekazywanej widzowi.

Kolejnym z elementów różnicujących i różnicujących te obrazy z Katastrofami Goi jest wielkość wielu prac, duży format, np. Z rozumem czy bez (200x250cm), Cóż to za zamieszanie (200x100cm), Tym właśnie byłeś urodzony dla (200×100 cm) lub Nie mogę oglądać (200x100cm). Techniki stosowane przez Alvirę obejmują olej na płótnie, akwarelę lub tusz indyjski, a także węgiel lub pióro na papierze.

Fernando Alvira jest nauczycielem i absolwentem sztuk pięknych na Uniwersytecie w Barcelonie. Doktor historii sztuki na Uniwersytecie w Saragossie i pierwszy wiceprezes Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych i Szlachetnych w San Luis. W latach 1985-2015 był profesorem na Wydziale Nauk Humanistycznych i Edukacji Uniwersytetu w Saragossie. Jest autorem biografii i opracowań takich artystów jak Martín Coronas Pueyo, León Abadías de Santolaria czy Félix Lafuente. Zorganizował ponad sto wystaw. W ostatnich latach ukończył cykle malarskie Montesnegros i Almendros oraz kontynuuje rozwój cyklu Traveled Landscapes, a rysunkowo kontynuuje cykl Rincones del Alto Aragón zapoczątkowany w Heraldo w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.

Wystawa ta ukazuje aktualność twórczości Francisco de Goyi, zwłaszcza uderzającej krytyki społecznej i refleksji nad przemocą i człowieczeństwem we współczesnych kontekstach.

Zrodlo