Another Crab’s Treasure było niewątpliwie jedną z największych (lub najmniejszych, w zależności od tego, jak na to spojrzeć) niespodzianek tego roku, ale pomimo dobrej sprzedaży i zdobycia uznania we wszystkich zakątkach Internetu, jej twórca ma problemy ze zdobyciem środków na trzecią grę.
Deweloper Aggro Crab po raz pierwszy zasłynął dzięki satyrycznej grze typu dungeon crawler Going Under, grze opowiadającej o nieopłacanym stażyście, który bije korporacyjnych upiorów za pomocą porzuconych losowo biurowych śmieci. Następnie kontynuował passę dziwacznych, ale inteligentnych remiksów gatunkowych w Another Crab’s Treasure, soulslike, który porzuca zwykłą powagę tego podgatunku na rzecz kolorowego podwodnego świata i skorupiakowego bohatera radzącego sobie z zanieczyszczonym królestwem.
„Krab szuka skarbu” – niezależne studio tweetował zaledwie wczoraj, gdy złożył publiczny apel. „Więc nasze plany finansowe dotyczące Game 3 nie powiodły się. Wydaje mi się, że rok 2024 naprawdę nie bierze jeńców, ale hej, stopy procentowe są w dół, więc jeśli reprezentujesz inwestora/wydawcę i chcesz pomóc nam stworzyć naszą najlepszą jak dotąd grę, nasze DM są otwarte !”
„Kolejny skarb kraba” wydawał się ogromnym sukcesem dla małego zespołu. W ciągu pierwszych czterech dni od premiery wodny slasher sprzedał się w ponad 100 000 egzemplarzy i to pomimo premiery w usłudze Xbox Game Pass już pierwszego dnia. Krytyczne recenzje również były w dużej mierze bardzo pozytywne, podkreślając nowe, zabawne pomysły, takie jak sposób recyklingu przypadkowych plastikowych śmieci jako skorupy z powodu, wiesz, kryzysu klimatycznego. Ale ogólnie gracze byli równie oczarowani. „Właśnie osiągnęliśmy 10 tys. recenzji, ale kto to liczy?” deweloper napisał obok zrzutu ekranu „Very Positive” Recenzje użytkowników Steama.
Aggro Crab zdecydowanie nie myli się jednak w swojej ocenie. Rok 2024 był brutalny dla niezależnych deweloperów, z których wielu musiało całkowicie zamknąć działalność lub zwolnić pracowników, ponieważ wydaje się, że inwestycje w branży wyczerpią się. Nie dalej jak w zeszłym miesiącu niezależny zespół stojący za Paleo Pines musiał poprosić opinię publiczną o pomoc w sfinansowaniu kontynuacji. Austin Wood z GamesRadar rozmawiał na początku tego roku z kilkoma niezależnymi zespołami, z których w dużej mierze podzielały to samo zdanie: „Branża gier jest przeklęta”. Ale wciąż są pewne jasne punkty. Przełomowe hity, takie jak Buckshot Roulette czy Balatro, są zdecydowanie rzadkie, ale przynajmniej nadal istnieją. A firma stojąca za Among Us wykorzystuje swoją dojną krowę do finansowania innych gier niezależnych, a pierwszym owocem jej pracy było dziwnie cudownie.
Sprawdź inne nadchodzące gry niezależne aby nie przegapić żadnego wydania.