Chociaż dla wielu World of Warcraft jest obecnie w dobrym miejscu, jednym z aspektów gry, który spotkał się z krytyką ze strony graczy, są nagrody za wydarzenia, które niedawno, po raz czwarty w tym roku, musiały zostać łatwiejsze do zdobycia .
Podczas Plunderstorm, Mists of Pandaria: Remix, wydarzenia sprzed The War Within z 2024 r., a teraz wydarzenia z okazji 20. rocznicy, WoW wielokrotnie miał problemy z częstotliwością, z jaką gracze mogą otrzymywać nagrody, co często wymagało ogromnej harówki. W odpowiedzi Blizzard musiał ułatwić graczom każde wydarzenie, a dyrektor gry Ion Hazzikostas zauważył w wywiadzie dla GamesRadar+, że może to „zacząć wyglądać jak wzór”.
Dla Hazzikostas ważne jest znalezienie równowagi pomiędzy skalą i powtarzalnością treści a łatwością zdobywania nagród. „Kiedy patrzymy na 20. rocznicę, jest tam całkiem sporo do zrobienia, a także wiele świeżych i nowatorskich rzeczy, którymi gracze będą się cieszyć w trakcie aktualizacji 11.05”. zaczyna. „Jednocześnie chcemy mieć pewność, że ludziom nie zabraknie powodów do tworzenia treści, które w przeciwnym razie chcieliby zrobić zbyt szybko”.
Hazzikostas przyznaje, że zespół błędnie obliczył niektóre z tych aktualizacji. „Nawet jeśli zawartość z okazji 20. rocznicy naprawdę im się podobała, było takie poczucie: «Spędziłem już mnóstwo czasu na robieniu lochów, zagłębień i zdobywaniu poziomów na innych altach. To zbyt wiele, by o to prosić». ”, po czym zauważył: „To jest ta część, której nie zrozumieliśmy, dopóki nie usłyszeliśmy głośno i wyraźnie reakcji na żywo”.
Pragnie rozwiać pogląd, jakoby planowali zacząć od skąpstwa, a następnie nieuchronnie zwiększyć nagrody w późniejszym czasie, zamiast tego wyjaśnia, dlaczego zespół ma tendencję do mylenia się w kwestiach konserwatywnych. „Zawsze możemy wzmocnić nagrody.” zaczyna. „Naprawdę nigdy nie osłabimy nagród, prawda? Jeśli sprawy potoczą się zbyt szybko i hojnie, nigdy tego nie cofniemy. A więc, grając w tę grę w zgadywanie, próbując wybrać właściwe wartości , możemy mieć tendencję do błądzenia po stronie konserwatywnej.
„Mamy nadzieję, że gracze zrozumieją, że będziemy szybcy i responsywni, jeśli uznamy, że nie trafiliśmy w sedno” – zauważa Hazzikostas. „Słyszymy opinie społeczności głośno i wyraźnie”.
Oto nasze typy, w tym WoW najlepsze gry MMORPG możesz grać już teraz.