Po 15 latach łatwo zapomnieć, jak Borderlands zmieniło branżę

Dziś możesz myśleć o Borderlands jako o wyczerpanej serii. Niedawna adaptacja filmowa straciła w kasie ponad 100 milionów dolarów i słabo oceniła krytyków, w tym naszą dwugwiazdkową recenzję Borderlands. Borderlands 2, pomimo premiery ponad dekadę temu, pozostaje najwyżej ocenianą grą w historii serii. Nowe gry z serii cieszą fanów, ale niewiele zmieniają, aby przekonać przeciwników. Chociaż seria może tak wyglądać dzisiaj, sytuacja wyglądała zupełnie inaczej, gdy Gearbox wypuścił na rynek oryginalne Borderlands 15 lat temu.

Wstrzykując strzelance przypominający Diablo dodatek drzewek umiejętności, losowej broni i gry w trybie współpracy, Gearbox odkrył formułę, która zmieniła branżę. Nie była to pierwsza strzelanka typu looter, ale zdefiniowała nowy gatunek. Co więcej, zespół znalazł również klucz do tworzenia udanych gier usługowych na żywo poza grami MMO. Patrząc dzisiaj wstecz, łatwo zapomnieć, że Borderlands nie było skazane na sukces: Gearbox podjął ogromne ryzyko, ponieważ jedyny deweloper, który próbował już czegoś podobnego, poniósł głośną porażkę.

Uczyć się od mistrzów

(Zdjęcie: oprogramowanie Gearbox)

Najnowsza porcja

Pogranicza

(Źródło zdjęcia: skrzynia biegów)

Recenzja Borderlands 3: „Gra z Borderlands dla fanów”

Zrodlo