Reżyser Fallout New Vegas, Josh Sawyer, zasugerował, że Diablo 2 faktycznie pomogło zwiększyć sprzedaż jego pierwszej gry RPG typu D&D, Icewind Dale, poprzez premierę tego samego dnia.
Według Wikipedii Diablo 2 miało premierę 28 czerwca, a Icewind Dale dzień później, 29 czerwca, ale nadal panuje wrażenie, że obie gry miały premierę bardzo, bardzo blisko siebie. A w wywiadzie z Magazyn EdgeSawyer przyznał, że gra RPG taka jak Icewind Dale, stworzona przez stosunkowo małe (wówczas) studio, wypuszczona w tym samym czasie, co tak wielka kontynuacja jak Diablo 2, nie wpłynie dobrze na sprzedaż tej pierwszej.
„Icewind Dale ukazało się tego samego dnia co Diablo 2, co brzmi jak katastrofalnie źle, ale w rzeczywistości wypadło całkiem nieźle” – powiedział Sawyer, sugerując coś zupełnie przeciwnego: że moment faktycznie był korzystny dla Icewind Dale. „Były kolejki chętnych do zdobycia Diablo 2, ale wielu z nich interesowało się grami fantasy i izometrycznymi, więc pomyśleli: «Icewind Dale – co to jest? Tak, tym też się zajmiemy”.
Obecnie daty premier gier wideo są często zmieniane, aby uniknąć kolizji z innymi premierami. Prawdopodobnie najbardziej znanym przykładem, jaki przychodzi mi na myśl, jest Larian zmieniający plany wypuszczenia Baldur’s Gate 3, aby uniknąć kolizji z Starfield. W zeszłym roku THQ Nordic całkowicie opóźniło grę survival horror Alone in the Dark z 2023 roku, ponieważ w tym roku ukazało się „zbyt wiele niesamowitych gier”, i kurczę, czy to nie prawda.
Teraz zróbmy to po swojemu i idź się pobawić najlepsze gry RPG tam.