Overwatch przenosi graczy do roku 2016, kiedy po raz pierwszy wypuszczono strzelankę-bohaterów z ograniczonym czasowo trybem o nazwie Overwatch Classic, odzwierciedlającym tytuł Blizzarda dla podobnie nostalgicznej gry World of Warcraft Classic, która jest odrębną grą.
Overwatch Classic to nowy tryb gry, do którego będziesz mieć dostęp od wtorku, 12 listopada od 9:15 do 2 grudnia o tej samej porze. Znajdziesz go w Centrum wydarzeń oraz w Salonie gier w menu głównym. Po uruchomieniu będziesz mieć wrażenie, jakbyś grał w pierwszą grę Overwatch po premierze w maju 2016 roku, z tymi samymi 21 bohaterami, 12 mapami i czterema trybami gry, które były dostępne w chwili premiery.
Podobnie jak w 2016 r., „przez kilka pierwszych dni wydarzenia” nie będzie żadnych ograniczeń dotyczących bohaterów ani ról, co oznacza, że „będziecie mogli łączyć się z jednym, dwoma, a nawet sześcioma czołgami, tworząc swoją obronę na linii frontu, sadzić wiele wież na ładunku i stale uderzaj lub zaczepiaj przeciwników do studni Ilios. Po tym wczesnym etapie 1.0 na pozostałą część wydarzenia zostanie nałożona zasada limitu pojedynczego bohatera, a wszyscy bohaterowie zostaną podzieleni na cztery klasy OG: atak, obrona, czołgi i wsparcie.
„Spodziewaj się, że bohaterowie tacy jak Widowmaker będą stanowić ciągłe zagrożenie lub zachowaj ostrożność, próbując wspiąć się na zakręty, ponieważ Strzała Rozpraszająca Hanzo może cię trafić, zanim ją zobaczysz” – mówi Blizzard w notatce prasowej. „Główni Złomiarze i D.Va będą musieli uważać, ponieważ ich własna broń może im zaszkodzić. Będziesz także odczuwał dodatkową presję, aby atakować lub bronić celów, ponieważ teleporter Symmetry będzie w stanie przenieść graczy z miejsca odrodzenia bezpośrednio z powrotem do akcji Na koniec uważaj, aż Łaska wkroczy po tym, jak dokonasz tej oszałamiającej pięciokrotnej eliminacji, ponieważ jej superumiejętność Wskrzeszenia natychmiast ożywi wszystkich jej poległych sojuszników na raz.
A teraz kilka kwestii wyjaśnień. Chociaż bohaterowie będą wyglądać i grać tak, jak w 2016 roku, bez żadnych wyjątków dla skórek, wszystkie mapy będą wersjami Overwatch 2, więc spodziewaj się dużych zmian w Dorado, Numbani, Route 66 i Watchpoint: Gibraltar. Co więcej, mechanizmy takie jak synchronizacja meczów i działanie platform wind będą działać w Overwatch 2.
Blizzard twierdzi, że Classic zdecydowanie różni się od eksperymentu mającego na celu przywrócenie bitew 6 na 6 w Overwatch 2. Wygląda na to, że jest to uważane za bardziej trwały dodatek do gry, podczas gdy jest to po prostu zabawne wydarzenie o ograniczonym czasie. Jednak Blizzard stwierdza w swoim komunikacie prasowym, że „nie planuje, aby było to jednorazowe wydarzenie” i „będzie mierzył reakcje graczy, aby określić nasze plany na przyszłość”.
Tryb roguelike w Overwatch 2 stał się tak „niezwykle popularny”, że Blizzard wspiera go dla 15% graczy, którzy wciąż zgłaszają się do gry.