Opeth wydali swój nowy album Ostatnia wola i testamentze szczególnym uwzględnieniem utworu „§4” z udziałem legendarnego piosenkarza i flecisty Jethro Tull, Iana Andersona.
Anderson wnosi swój wkład w słowa mówione i grę na flecie w siedmiominutowym utworze, który zabiera słuchaczy w szaloną muzyczną podróż.
„§4” to dziwna piosenka, napisana instynktownie” – powiedział w notatce prasowej frontman Opeth Mikael Åkerfeldt. „Nie jestem mądrym facetem, jeśli chodzi o pisanie muzyki. Ludzie nazywają nas „metalem myślącego człowieka”. Myślę, że to śmieszne. Słucham muzyki z tak wielu różnych gatunków, że nie potrafię trzymać się jednego gatunku.”
Kontynuował: „Skończyło się na solówce na flecie Iana Andersona z Jethro Tull, co było w pewnym sensie przypadkiem, ponieważ poprosiłem go, aby zrobił narrację, a nie flet. Kiedy uzupełniał fragmenty słów mówionych, zapytał mnie: „Czy potrzebujesz solówki na flecie?” Pomyślałem: „Tak, proszę!”, chociaż tak naprawdę nie miałem partii na solówkę na flecie! Musiałam szybko przeglądać piosenki w głowie, zanim zmienił zdanie. Trzymałem go na haku, oczywiście, że znajdę kawałek! Zatem w „§4” zagrał prawie jak typowe solo na flecie typu „reakcja”.
Anderson wniósł także wkład w muzykę fletową i mówioną do utworu „§7”, a także narrację do piosenek „§1” i „§2”. W innym miejscu albumu Joey Tempest z Europy udziela chórków w „§2”, a najmłodsza córka Åkerfeldta, Mirjam, pojawia się jako bezcielesny głos w „§1”.
Opeth wyruszy w trasę koncertową po Europie i Wielkiej Brytanii jako support Ostatnia wola i testament w lutym z bilety dostępne tutaj.
Obejrzyj wideo z tekstami utworu „§4” i transmisję strumieniową Ostatnia wola i testament w całości w poniższych odtwarzaczach.