Najnowsze aktualizacje Roblox dotyczące bezpieczeństwa dzieci obejmują bariery wiekowe i limity czasu korzystania z ekranu

Roblox wprowadza więcej zmian, aby uczynić platformę gier bezpieczniejszym miejscem dla najmłodszych i najbardziej bezbronnych użytkowników. Dzisiejsze zmiany obejmują zdalną kontrolę rodzicielską, nowe etykiety treści i ograniczenie możliwości bezpośredniego przesyłania wiadomości.

Roblox po raz pierwszy ogłosił, że w październiku wprowadzi zestaw kontroli rodzicielskiej, a teraz rodzice będą mogli zarządzać kontami swoich dzieci z własnych urządzeń i kont. W ramach tych opcji rodzice mogą ustawić dzienne limity czasu korzystania z urządzenia i przeglądać listę znajomych swoich dzieci. Rodzice będą musieli połączyć swoje konto Roblox z kontem swoich dzieci. Nowe etykiety treści, oparte na treści, a nie na wieku, pomogą rodzicom zrozumieć różne elementy – przemoc, wulgarny język itd. – w różnych grach i doświadczeniach. Gracze w wieku poniżej 9 lat zostaną automatycznie ograniczeni do gier o minimalnym lub umiarkowanym poziomie tych elementów, ale rodzice będą mogli również ręcznie wybrać etykietę, którą ich dzieci będą mogły oglądać i grać.

wykres opisujący różne etykiety treści i ich znaczenie

Nowe etykiety treści w grach Roblox

Roblox

Wprowadzone zostaną także nowe bariery wiekowe, aby ograniczyć młodszym graczom możliwość czatowania z innymi użytkownikami. Gracze w wieku poniżej 13 lat będą mogli rozmawiać z innymi graczami wyłącznie w grach lub doświadczeniach – możliwości bezpośredniego przesyłania wiadomości poza tymi będą wyłączone. W grach wprowadzone zostanie także nowe ustawienie domyślne, które ogranicza młodszych użytkowników wyłącznie do wiadomości transmitowanych publicznie.

Ostatnio platforma gier została poddana wzmożonej kontroli pod kątem środków ochrony dzieci. Dochodzenia prowadzone przez organy ścigania i organizacje informacyjne wykazały niepokojące przypadki drapieżniki wykorzystujące Roblox do atakowania dzieciwraz z pozwem zarzucającym nielegalny hazard na platformie. To poważna transakcja dla platformy skierowanej głównie do małych dzieci; Z raportu Bloomberga wynika, że ​​ponad 40% z 78 milionów użytkowników serwisu to dzieci w wieku przedszkolnym.

Przeczytaj więcej: Rodzice witają konta nastolatków na Instagramie ze względu na obawy dotyczące bezpieczeństwa w Internecie

Na początku tego miesiąca firma wprowadziła nowe zmiany, zgodnie z którymi dzieci poniżej 13 roku życia nie będą mogły uzyskać dostępu do elementów spotkań społecznościowych w grach, które Roblox powiedział obejmuje „gry w klimacie, kluby, przestrzenie towarzyskie i wspierające, których głównym tematem lub celem doświadczenia jest komunikacja (np. za pomocą czatu tekstowego lub głosowego) z innymi użytkownikami takimi jak Ty”. Uniemożliwia także młodym graczom dostęp do narzędzi do swobodnego tworzenia. Od poniedziałku 18 listopada gracze poniżej 13 roku życia nie będą mogli uzyskać dostępu do tych interaktywnych funkcji w grach. Ograniczenia te nie obejmują gier RPG ani symulacji rzeczywistych, które pozwalają graczowi przyjąć inną postać lub tożsamość.

Roblox zmienia także ustawienia domyślne, aby uniemożliwić graczom poniżej 13 roku życia dostęp do gier bez oceny. Firma twierdzi, że gry bez tych ocen – zwykle wskazujących poziom przemocy, brutalności i innych wrażliwych treści – nie będzie można wyszukiwać ani grać w gry dla graczy poniżej 13 roku życia. Programiści będą mieli czas do 3 grudnia na wypełnienie kwestionariusza dotyczącego każdej rozgrywki chcą być dostępni dla graczy poniżej 13 roku życia i informować Roblox o tym, jakiego rodzaju doświadczenia oferują, aby można było wystawić ocenę. Twórcy, którzy nie wypełnią kwestionariusza, zostaną oznaczeni jako nieocenione i nie będzie można w nie grać dla dzieci w wieku przedszkolnym.



Zrodlo