Gdybyś miał każdy Wątpliwości, czy sezon nagród już w pełni, odpowiedziała niedzielna wieczorna ceremonia wręczenia 15. Dorocznych Nagród Gubernatorów.
Jeśli tak, lub w jakikolwiek sposób myśleć być może miałaś w tym roku szansę na nominację do Oscara, a będąc w Los Angeles, najprawdopodobniej spotkałam cię zeszłego wieczoru w Ray Dolby Ballroom w Ovation, gdzie odbyła się pełna wrażeń ceremonia oddania honorowym tegorocznym laureatom Oscara. W rzeczywistości tylko arkusz ze wskazówkami zespołu PR Akademii Sztuki i Nauki Filmowej zawierał dwie strony zawierające 207 nazwisk, które miały być obecne (i według moich obliczeń zrobił) przyjdź, nie tylko po to, by uhonorować zasłużonych zwycięzców wieczoru, ale być może także po to, aby znaleźć się w miejscu pełnym wyborców Oscara, którym przypomnianoby o obejrzeniu Twojego filmu, jeśli jeszcze tego nie zrobili. Co najmniej 90% tej listy stanowiły nazwiska kojarzone z filmami biorącymi udział w wyścigu.
Akademia lubi nazywać to wydarzenie „inauguracją” sezonu oscarowego, miejscem, w którym wszystko się zaczyna, ale oczywiście wiemy już, że sezon oscarowy „rozpoczyna się” od miesięcy, jeśli w ogóle się w ogóle zakończy. Jednak niedzielne wydarzenie, właśnie dzięki tej sali balowej pełnej czołowych zawodników z branży i popularnemu biletowi, jakim się stała, jest dowodem na to, że po pandemii i strajkach, które zmieniły jej skutki w ostatnich latach, wszystko wróciło do normy. Każde studio i dystrybutor mający nadzieję na szczęśliwy i zdrowy sezon Oscarowy wydaje ponad 100 000 dolarów na 10 miejsc i zapełnia je aktorami i filmowcami, których chcą wyprzedzić w wyścigu o Oscary. A frekwencja jest po prostu powalająca. Jak już wspomniałem w listopadzie wszyscy nadal uważa, że mają szansę na złoto, a szczególnie w tym roku wydaje się, że wyścig jest szeroko otwarty, przynajmniej na tym etapie. Dlatego też firmy te nie szczędzą wydatków, umieszczając swoich konkurentów w tym „pokoju, w którym to się dzieje” (w tym miejscu Akademia organizuje także wieczór Oscarów na Balu Gubernatorów). kończy się sezon).
Na przykład Paramount wydał ponad 300 tysięcy dolarów na zakup trzech stołów, przy których umieścili gwiazdy i filmowców Gladiator II, 5 września I Lepszy człowiek z przodu sceny po lewej stronie, natomiast Netflix nie szczędził wydatków po prawej stronie sceny ze stołami Emilia Perez, Maria, Lekcja gry na fortepianie, Jego trzy córki, Sześć potrójnych ósemek, I Willa i Harpera gwiazdy, filmowcy i rzemieślnicy. Warner Bros miał Wydma brigade, Universal przedstawiał zespół animatorów Dreamworks odpowiedzialny za ich hit Dziki Robot, podczas gdy ja zatrzymałem się przy ich specjalnym stole z etykietami Focus Features, przy którym gościli m.in Nosferatu Willem Dafoe, Nicholas Hoult i Robert Eggers wraz z Konklawe reżyser Edward Berger i nie tylko. Zauważył to Jason Cassidy z Focusa Konklawe stał się potwierdzonym hitem kasowym, a także zajmował pierwsze miejsce na listach przewidywań Oscarów dla większości ekspertów.
Sony Classics, Michael Barker i Tom Bernard mieli gwiaździsty stół tuż obok tego, przy którym byłem, i który był prezentowany Pokój obok Pedro Almodovar, Tilda Swinton i Julianne Moore (z wszystkimi, z którymi miałam przyjemność przeprowadzić wywiad dzień wcześniej w teatrze DGA, także podczas wypełnionego po brzegi wydarzenia Contenders Deadline). Przy stole zasiadali także brazylijski reżyser Walter Salles i gwiazda Fernanda Torres z ich międzynarodowego wpisu filmowego, Nadal tu jestem. Przy pobliskim dużym stole Sony Sobotni wieczór Jason Reitman i kompozytor/współpracownik Jon Batiste toczyli rozprawę. Reitman reprezentuje Oddział Dyrektorów w Radzie Gubernatorów organizującej to wydarzenie, więc miał na sobie dwa kapelusze. Roadside Attractions miało stolik, na którym zauważyłem Ostatnia tancerka Pamela Anderson i reżyserka Gia Coppola, naprzeciwko Osad Kate Winslet, która właśnie wróciła z pokazu i przyjęcia w Ross House ze swoim zdumiewającym filmem biograficznym o fotoreporterze Lee Millerze.
Przy stole Searchlight przywitałem się z siedzącym obok niego Jessem Eisenbergiem Prawdziwy ból co-star Kieran Culkin, Nocnej suki Amy Adams i inni. Rozmawiałem z Jamesem Mangoldem, reżyserem świątecznej premiery Searchlight Kompletna niewiadoma o czym powiedział mi, że dosłownie skończył miks dzień wcześniej. W tym tygodniu rozpoczyna się pokaz dla krytyków i nagradza wyborców. The Nie do zatrzymania była tam grupa, w skład której wchodzili Jennifer Lopez, Jharrel Jerome i prawdziwi ludzie, których grają w filmie biograficznym Amazon MGM. NEONY Anora gang działał. Steve McQueen i Saoirse Ronan reprezentowali dramat Apple z czasów II wojny światowej, Ciężkie bombardowanie. Krótko spotkałem Harrisa Dickinsona, który również odgrywa w tym niewielką rolę drugoplanową, ale A24 ma nadzieję, że zdobędzie uznanie za główną rolę u boku Nicole Kidman w filmie córeczko, kolejne wydanie świąteczne. W rzeczywistości A24 również pokazało swój talent, w tym Kidman, Heretyka Hugh Granta, Sing Singa Colmana Domingo i Queer Daniel Craig w fajnych okularach przeciwsłonecznych na przyjęciu, gdzie go dogoniłem.
A skoro mowa o tym drugim kwartecie nazwisk, byli oni także kluczowymi prezenterami samej ceremonii. O tak, to był ceremonia wręczenia Oscarów, powód przede wszystkim wszyscy tam byliśmy, żebyś nie zapomniał. I muszę przyznać, że byłem na wszystkich 15 galach rozdania nagród Governors Awards (nawet przy drugim byłem scenarzystą), a ten, nieskazitelnie wyprodukowany przez Jennifer Fox szósty rok z rzędu, miał wszystko: humor, szacunek, emocje, wspaniałe pakiety klipów, inspirujące przemówienia i przypomnienie, że powodem, dla którego ten bardzo stonowany tłum znalazł się w tej sali, jest Miłość samego rzemiosła. Na scenie wystąpili pierwsi tegoroczni zdobywcy Oscara: reżyserka castingu Juliet Taylor, laureaci nagrody Thalberg Barbara Broccoli i Michael G. Wilson, Rashida Jones z rodziną zmarłego honorowego laureata Oscara Quincy Jonesa oraz zdobywca nagrody humanitarnej im. Jeana Hersholta Richarda Curtisa.
Na przyjęciu koktajlowym odbyłem zabawne spotkanie z Curtisem, reżyserem/scenarzystą takich filmów jak To właśnie miłość, Notting Hill, Dziennik Bridget Jones, i jako scenarzysta w 1994 roku Cztery wesela i pogrzeb co przyniosło mu jedyną jak dotąd nominację do Oscara. Kiedy powiedziano mu, że piszę o Oscarach i nagrodach za Deadline, wściekł się i powiedział, że od dziecka ma obsesję na punkcie Oscara. „Już w maju tworzę listę osób, które moim zdaniem zostaną nominowane. I Miłość Oscary” – powiedział mi fan ubera.
Nie było wzmianki o To w inspirującej akceptacji nagrody Hersholt, którą otrzymał za wszystkie swoje niestrudzone działania promujące organizacje charytatywne Comic Relief, Live Aid, World Hunger i nie tylko. To była jego strona, której nigdy nie znałem, i główny powód, dla którego nagroda Hersholta jest tak ważna, pomimo tego, co prezenter Hugh Grant żartobliwie powiedział we wstępie do Curtisa. „Czy nazwalibyśmy to Oscarem? To swego rodzaju Oskar. To Oscar lepszy niż nic.” Grant, który twierdził, że Curtis był jedynym, który go nie chciał Cztery wesela i pogrzebpowiedział także o swojej współpracy reżyserskiej z Curtisem: „Na zawsze wyryły się w moim sercu niektóre notatki, które mi dał, w tym: „A teraz zrób coś zabawnego” i „Nie martw się, możemy cię dogonić”… W każdym razie podczas gdy to wszystko się działo, nie zadowalając się ratowaniem brytyjskiego przemysłu filmowego, zdecydował, że musi także spróbować ocalić cały cholerny świat. Ze swojej strony Curtis był skromniejszy niż ten okrzyk. „Byłem tylko czymś w rodzaju smaru, który próbował zjednoczyć wszystkich”
Kidman nabrała tempa dzięki hołdowi złożonemu Juliet Taylor, która obecnie przeszła na emeryturę po karierze castingowej, która obejmowała ponad 40 filmów Woody’ego Allena, i współpracuje z takimi gwiazdami jak James L. Brooks, Mike Nichols i niezliczona ilość innych osób, dla których odkryła takie luminarze jak Meryl Streep , Holly Hunter – jakkolwiek je nazwiesz. Taylor również był dość pokorny, ale wdzięczny. „Reżyserem, który naprawdę zmienił moje życie swoją lojalnością i wsparciem, był Woody Allen. Od początku miał do mnie zaufanie. Zawsze był miły, cierpliwy i uprzejmy, a praca z nim była marzeniem reżysera castingu, ponieważ był taki otwarty i pokorny” – powiedziała, zauważając jednocześnie, że wśród innych znanych reżyserów naprawdę tęskni za wielkim Mikiem Nicholsem. Dyrektorzy castingu w końcu otrzymają własną kategorię w 2026 r., co nastąpi bardzo dawno temu, a oglądając obszerny pakiet klipów, który został odtworzony przed akceptacją Taylora, można zobaczyć, dlaczego jest to tak zasłużone. Wśród osób, z którymi przeprowadzono wywiady w tym pakiecie, byli Allen i June Squibb, którą Taylor obsadziła w swoim pierwszym filmie w wieku 61 lat w Allen’s Alicja. Squibb, który w tym roku bierze udział w wyścigu o nagrody Thelma, był jednym z tych, którzy oklaskiwali Taylora.
Oczywiście musiałby to być Daniel Craig prezentujący Broccoli i jej bratu Michaelowi G. Wilsonowi. Otrzymali nagrodę Irvinga G. Thalberga przyznawaną producentom (i to niezbyt często). Są pierwszymi dziećmi byłego zwycięzcy, Alberta R. „Cubby’ego” Broccoli, które otrzymały tę nagrodę (w 1981 r.) i zasadniczo dzieje się to z tego samego powodu: podtrzymania ognia Jamesa Bonda. Po szczerych przemowach z wyrazami uznania Broccoli dodała: „Dziękuję, tatusiu, za zapewnienie mi najwspanialszego życia, jakie mogę sobie wyobrazić”. I dodałbym największe koncesja równie dobrze. Nawiasem mówiąc, istnieje różnica między ich Thalbergiem a Thalbergiem ich ojca. Do tego roku nagrodą było popiersie człowieka, na cześć którego została nazwana. Więcej nie. Teraz zwycięzcy Thalberga regularnie otrzymują statuetki Oscara, co jest dziwnym posunięciem, które odbiera część historycznej wagi samej nagrodzie, ale z pewnością nie jej wartość i znaczenie.
Wreszcie, a producent Fox słusznie zakończył w ten sposób, był pośmiertnym honorowym Oscarem dla Jonesa, który zmarł w wieku 91 lat zaledwie dwa tygodnie temu. Otrzymał nagrodę Hersholta 30 lat temu, ale tę nagrodę przyznano mu za karierę muzyczną przełomowego kompozytora filmowego, pierwszego Afroamerykanina, który naprawdę dokonał przełomu w tworzeniu muzyki do swoich pierwszych filmów z 1965 roku. Lombard Do Kolor Fioletowy którego był producentem. Legenda nie zaczyna go opisywać. Słusznie było, że Jennifer Hudson poprowadziła w hołdzie porywający występ muzyczny, a córka Rashida przeczytała przemówienie, które sam Jones przygotowywał do wygłoszenia wczoraj wieczorem. Mając u boku kilkoro rodzeństwa, dodała: „On naprawdę miał zamiar być tu z nami dziś wieczorem. I chcę, żebyście wiedzieli, że on tu jest, bardzo często. Muzyka, którą stworzył, to było jego prawdziwe dziedzictwo, miłość. Kochał życie i często powtarzał: żyj każdym dniem tak, jakby miał być ostatnim, a pewnego dnia będziesz mieć rację. I zrobiłeś to, tato, zrobiłeś.
Kolejna wspaniała noc w nadchodzącym bardzo długim sezonie. Mamy nadzieję, że było to inspiracją dla wszystkich zgromadzonych w tej sali. Trwały wkład w filmy I sam świat jest tym, czym jest Naprawdę wszystko o.