Dodatek The War Within do World of Warcraft sprawia, że fani gier MMO jedzą obecnie całkiem nieźle. Podejście Blizzarda do opowiadania historii zostało znacznie ulepszone, grind nie jest tak uciążliwy, a miejsce jest ogólnie bardziej przyjazne dla graczy solowych i alternatywnych. Ale to nie znaczy, że czasami nie było wyboistych sytuacji.
Nowe, przyjazne lochy w World of Warcraft, zwane Delves, zajęło mi kilka poprawek, żeby się zorientować, przepustka balansująca łatki 11.05 miała kilku graczy protestując w grzeoraz wersja wierzchowca za 90 dolarów, która kosztuje jeszcze więcej w Domu Aukcyjnym Czarnego Rynku, podzieliła fanów. A potem są błędy. Niedawno Blizzard ujawnił, że powodem, dla którego niektóre treści rajdowe stały się niegrywalne, było to, że twórcy zaczęli odbudowywać „podstawowe części” 20-letniej gry MMO.
Mimo wszystko dyrektor gry Ion Hazzikostas jest całkiem zadowolony z miejsca, w którym znalazł się World of Warcraft – nawet jeśli żałował, że nie wyłapał dziwnego błędu skalowania.
„Mamy przed sobą dużo pracy i mnóstwo ekscytującej historii do opowiedzenia oraz systemów i funkcji do rozwinięcia” – mówi w wywiadzie dla GameMe+. „Ale patrząc na pierwsze kilka miesięcy War Within, szczerze mówiąc, na bardzo wysokim poziomie, nie mam zbyt wielu powodów do żalu, jako reżyserowi gry”.
Kontynuuje: „I oczywiście tak, gdybym mógł złapać ten błąd skalowania. Bardzo chciałbym wrócić i naprawić kilka błędów skalowania i tym podobnych. Ale na wysokim poziomie, jeśli chodzi o to, jak duże zakłady stworzyliśmy i zaplanowaliśmy fabułę, zbudowaliśmy ten świat i rozpoczęliśmy tę ambitną nową historię. Myślę, że to wszystko opłaciło się. Wspaniale było widzieć emocje i spekulacje na temat narracji na jej początku, a także widzieć, jak gracze w nią wkraczają Delves i naprawdę odkrywamy zupełnie nowy styl gry, który nie istniał zaledwie kilka miesięcy temu, a który, jak sądzę, obecnie jest na dobrej drodze, aby zostać uznany za część końcowej gry WoW i nie tylko.”
World of Warcraft też ma wiele przed sobą. Pierwsza duża aktualizacja War Within, Undermined, zabiera nas do stolicy goblinów w przyszłym roku, aby poprowadzić kilka ulepszonych samochodów, zmierzyć się z nowym ośmioosobowym najazdem, dwoma dodatkowymi Delves i nie tylko. Jeszcze dalej znajduje się drugie rozszerzenie sagi WoW Worldsoul, Midnight. Pełne ujawnienie nastąpi w przyszłym roku, chociaż wiemy na pewno, że w końcu pojawią się mieszkania dla graczy. Przyszłość jest jasna, jeśli pozwoli na to kilka poprawek błędów.
Aby uzyskać więcej, sprawdź nasze Recenzja World of Warcraft: The War Within.