Dla wielu osób pomysł, że seria Metal Gear i jej główny bohater Solid Snake będą nieznane pokoleniu graczy, byłby śmieszny, ale właśnie tego boi się Konami i zespół pracujący nad nadchodzącą Metal Gear Solid Delta.
W wywiadzie dla 46. wydania Play producent serialu Noriaki Okamura otwarcie przyznał, że wielu młodszych graczy po prostu nie wie zbyt wiele o Metal Gear. „Jedną z rzeczy, która naprawdę zainspirowała nas do zrobienia remake’u, było to, że zdaliśmy sobie sprawę, że wielu nowszych, młodszych pokoleń graczy nie jest już zaznajomionych z serią Metal Gear” – wyjaśnia.
Tym z nas, którzy dorastali w atmosferze franczyzy, może być trudno to sobie wyobrazić. Biorąc jednak pod uwagę, że oryginalny Snake Eater został wydany 20 lat temu i że od 2015 roku nie pojawiły się żadne nowe gry z tej serii, być może nie jest zbyt wielkim zaskoczeniem, że młodsi gracze nie są zbyt zaznajomieni z tą marką.
Dla Okamury MGS Delta nie polega tylko na umożliwieniu starszym graczom poczucia nostalgii, ale także na zapewnieniu, że dziedzictwo serii będzie nadal miało wpływ na przyszłych graczy. „Zasadniczo naszą misją i obowiązkiem było upewnianie się, że serial przetrwa dla przyszłych pokoleń”. wyjaśnia. „W końcu pozostawiamy po sobie znacznie więcej niż tylko DNA, jak powiedziałby Solid Snake – ale znowu, kim jest Solid Snake?”
Ta atrakcyjność dla nowych graczy jest jednym z powodów, dla których Konami zdecydowało się zrezygnować z systemu numeracji w tytułach na rzecz greckiej litery delta. Choć rozpoczęcie przeróbki serii od trzeciego wpisu jest być może dziwnym posunięciem, Okamura zauważa, że ma to miejsce jako pierwsze w chronologii serii. „Tam zaczęła się oryginalna historia” – zauważa, co czyni to miejsce idealnym miejscem do rozpoczęcia jej przeróbki.
Sprawdź, co zrobiliśmy z powrotem Snake’a do przeszłości Zapowiedź Metal Gear Solid Delta.