KRÓL Psotnego Południa

Znaczenie terminu „mixtape” zmieniało się z biegiem czasu: w miarę jak kasety ustąpiły miejsca płytom CD, a później plikom zip, termin ten ewoluował od formatu do etosu. W erze streamingu składanki zaczęły sygnalizować dziedzictwo. W tym roku między innymi Future, Chief Keef i Mike WiLL Made-It oraz Charli XCX wykorzystali estetykę składanki (lub samo słowo), aby podkreślić swoje powiązania z minionymi dźwiękami, scenami i tożsamościami. Dla nich „mixtape” sygnalizuje nie tylko bardziej energiczne i luźniejsze pisanie piosenek, ale także pochodzenie i kontekst – słowo to stanowi pępowinowe połączenie z wpływami, które ukształtowały ich styl. Denzel Curry jest w tym miejscu KRÓL Psotnego Południazabawna przejażdżka po historii rapu z Południa, która może być także osobistym zwycięstwem.

Nowa płyta jest w zasadzie rozszerzoną edycją a podobnie zatytułowany album Curry wydany latem tego rokukontynuacja jego wczesnego projektu KRÓL Psotnego Południa, tom. 1 Podziemna taśma 1996. Ta składanka z 2012 roku, nagrana, gdy Curry był nastoletnim członkiem gotyckiego kolektywu rapowego Raider Klan, była także dziełem hołdu geograficznego: spowity charakterystyczną dla Raiders mieszanką dziwacznego horrorcore’u z Memphis, slurry Houston Screw i sprośnego basu z Miami, Curry spędził większość czasu taśmy pantomimizującej i często wymieniającej swoje inspiracje. Jego styl jest teraz znacznie bardziej opanowany i wszechstronny, co stanowi udoskonalenie, które wyznacza trasę rapera po starym i nowym Południu. Wycieczka na niskie stawki oferuje dreszczyk emocji przypominający speedrun w grze wideo, a znajomość akcentuje wirtuozowskie zwroty Curry’ego.

Podobnie jak Curry ZOOkameralna oda do pokoleń rapu z Miami, wyprodukowana głównie przez dwóch Australijczyków, COTMS nie przejmuje się zbytnio wiernością. Za mikrofonem i za deskami, różni przedstawiciele spoza Południa, od A$AP Ferga z Harlemu, przez byłego członka Raider Klansman z Seattle, Key Nyatę, po Bizness Boi z Milwaukee, pojawiają się wraz z artystami z Teksasu, Gruzji i Tennessee. Choć wokalistów na ogół łączy jakiś duchowy lub stylistyczny związek z muzyką Trunk, Raider Phonk czy Południową Florydą, luźna definicja Południa pozwala Curry’emu uniknąć nabożnego odrodzenia płyt Big KRIT czy Spillage Village. (Curry pominął nawet stereotyp, że nagrywanie płyty prowadzi Big Rube, i zamiast tego stuknął weterana z Memphis, Kingpina Skinny’ego Alfonsa.) Psotne Południe to bardziej wrażliwość niż rodowód.

Zrodlo