Kampus Rabanales będzie gospodarzem III Ogólnopolskiego Kongresu Gier Wideo „Nowe doświadczenie w grach”

22 listopada w sali Averroes Classroom na kampusie Rabanales Uniwersytetu w Kordobie (UCO) odbędzie się trzecia edycja Krajowego Kongresu Gier Wideo „New Gaming Experience”, wydarzenie dotyczące skrzyżowania gier wideo z różnymi dyscyplinami akademickimi i zawodowymi .

Jak poinformowało UCO w notatce, spotkanie to ma na celu promowanie postrzegania gier wideo nie tylko jako formy rozrywki, ale jako narzędzi do zrewolucjonizowania procesów uczenia się, zarządzania zasobami ludzkimi, upowszechniania dziedzictwa artystycznego i kulturowego, edukacji w zakresie wartości i nowe studia akademickie.

To trzecie wydanie skupia się szczególnie na upowszechnianiu nauki o grach – dziedziny interdyscyplinarnej analizy wpływu gier wideo na różne dyscypliny i odwrotnie.

Kongres organizowany przez firmę New Gaming Spain, UCO oraz Stowarzyszenie Graczy, Deweloperów i Projektantów Gier Wideo w Kordobie odbędzie się w godzinach od 9:00 do 20:00 i obejmuje oprócz bogatego programu prezentacje i okrągłe stoły, powierzchnia wystawiennicza z ponad 55 firmami, podmiotami i przedsiębiorcami z branży technologicznej: niezależne gry wideo, edukacja i grywalizacja, innowacje technologiczne stosowane w dziedzictwie, sztuka cyfrowa, rozwój aplikacji, inteligencja sztuczne, druk 3D, cykle szkoleniowe i uniwersytety, programy zatrudnienia i inne.

Wydarzenie poprowadził we wtorek prorektor ds. transformacji cyfrowej i zarządzania danymi UCO, Sebastián Ventura Soto, który zwrócił uwagę, że „duża liczba postępów, jakie powstają w dziedzinie sztucznej inteligencji, wynika z potrzeb że producenci gier wideo musieli uczynić sceny bardziej realnymi i sprawić, że gry wideo będą bardziej atrakcyjne. Jest to temat generujący dużą liczbę przedsiębiorstw i przedsiębiorczości.

„Mamy nadzieję, że ten kongres będzie bodźcem zachęcającym przyszłych przedsiębiorców i wszystkie osoby związane z technologią do wzięcia udziału w wydarzeniu i rozpoczęcia tworzenia zalążka tego, co stanie się zalążkiem programistów i zaangażowania gier wideo w prowincji. Kordoby”, jak wskazano.

Ze swojej strony przedstawicielka New Gaming Spain Olga Reus wyjaśniła, że ​​tegoroczna edycja to ponad 500 metrów powierzchni wystawienniczej, w której uczestniczy łącznie 55 firm z sektorów takich jak technologia, grywalizacja, rzeczywistość rozszerzona, a także międzynarodowe uczelnie posiadając studia zawodowe w zakresie tworzenia gier wideo.

„Ponadto” – dodał – „mamy czołowych ekspertów w branży, takich jak Videojuegos Sin Fronteras, organizację Art Games, aktorki głosowe z serii Arcane i profesjonalne studia gier wideo, które ilustrują multidyscyplinarność sektora gier wideo”.

Kongres jest finansowany przez Departament ds. Uniwersytetów, Badań i Innowacji Samorządu Regionalnego Andaluzji, Delegację ds. Rozwoju Technologicznego, Transformacji Cyfrowej i Młodzieży Rady Prowincji Kordoba, Delegacje ds. Młodzieży i Modernizacji Cyfrowej Rady Miejskiej Kordoby, oraz Andaluzyjski Instytut Młodzieży (IAJ).

Sekretarz generalny prowincji ds. uniwersytetów, badań i innowacji w Kordobie, José Luis Muñoz, był obecny na prezentacji i podkreślił, że „sektor gier wideo ma ogromny potencjał w zakresie generowania nowych możliwości zatrudnienia, możliwości gospodarczych i szkoleniowych w naszej społeczności”. dlatego „Ministerstwo Badań i Innowacji przeznaczyło w tym roku budżet w wysokości 175 000 euro na organizację tego typu wydarzeń”.

Ze swojej strony delegat ds. Rozwoju Technologicznego, Transformacji Cyfrowej i Młodzieży Rady Prowincjalnej Kordoby, Sara Alguacil, wyraziła poparcie instytucji prowincjalnej dla „tego typu wydarzenia, które z roku na rok jest prześcigane, prezentują nowych prelegentów i, ponadto „Są to młodzi ludzie i przedsiębiorcy, dlatego musimy wspierać tę działalność, która łączy młodość, rozwój technologiczny, cyfryzację i transformację cyfrową”.

Delegatka Centrum Modernizacji Cyfrowej i Historii Rady Miejskiej Kordoby, Lourdes Morales, ze swojej strony wyraziła swoje poparcie dla tego kongresu, „który wykonuje bardzo ważną pracę, aby wszyscy zrozumieli, że gra wideo jest nie tylko częścią dyscyplina rozrywki, ale wnosi wkład w wiele innych dyscyplin, takich jak na przykład edukacja czy upowszechnianie dziedzictwa”.

Na koniec IAJ wygłosi prezentację firmy ARS Games, złożonej z dwóch profesjonalistów z dużym krajowym i międzynarodowym doświadczeniem w dziedzinie technologii, kultury cyfrowej i gier, którzy również wykładają na różnych uniwersytetach, a także licznych publikacji i esejów .

W kongresie „New Gaming Experience” biorą udział promy przedsiębiorczości z El Patio Andalucía Open Future, Imdeec Business Incubator Hub, Andalucía Emprende (CADE), Andaluzyjskie Służby Zatrudnienia, Digital Content Hub w Maladze, El Corte Inglés, platforma Vimart, B-wit, Uniwersytet w Murcji, Uniwersytet w Tilburgu, Uniwersytet w Kent, Uniwersytet w Oviedo, Wyższą Szkołę Sztuki i Projektowanie między innymi Andaluzji, Uniwersytetu Środkowoatlantyckiego, IES Ángel de Saavedra, IES Trassierra i Centrum Studiów Międzynarodowych w Tartessos.

Zrodlo