Julianne Moore wyjaśnia, jak Pedro Almodóvar „honoruje kobiece doświadczenia” w „Pokoju obok” — Contenders Los Angeles

W Pokój obokscenarzysta i reżyser Pedro Almodóvar opiera się na swoim kobiecym repertuarze, prezentując piękne kreacje Tildy Swinton i Julianne Moore.

Gdy trio pojawiło się w sobotę na panelu panelowym podczas imprezy Deadline Contenders Film, aktorki opowiedziały o współpracy z uznanym reżyserem przy nagrodzonym Złotym Lwem filmie, którego tematem jest wieloletnia kobieca przyjaźń.

„To cudowne. Naprawdę szanuje kobiece doświadczenia” – powiedziała Moore. „Myślę, że to coś, o czym mówi, siedząc pod kuchennym stołem, kiedy jego matka rozmawiała z przyjaciółmi i chłonąc te historie oraz ich siłę, a także rozumiejąc ten punkt widzenia. Myślę, że on zawsze opowiada się za kobiecym punktem widzenia. Jak mówiłem, szanuje ten świat. Pracując z Pedro, czujesz się bardzo, bardzo postrzegany jako aktor.

Na podstawie książki Sigrid Nunez z 2020 r Przez co przechodzisz, Pokój obok W rolach głównych Moore i Swinton wcielają się w Ingrid i Martę, dwie kobiety, które w ekstremalnych okolicznościach łączą się ponownie po latach, po tym jak zostały bliskimi przyjaciółkami podczas pracy w tym samym magazynie.

POWIĄZANE: Film Contenders: Los Angeles — pełna relacja z ostatecznego terminu

W przypadku Swinton cieszy się rzadką możliwością zanurzenia się w tak dynamicznym filmie z dwiema w pełni ukształtowanymi głównymi bohaterkami, którymi tak się składa, że ​​są kobietami.

Tilda Swinton i Julianne Moore w Pokój obok (2024). (Sony Pictures Classics/Dzięki uprzejmości kolekcji Everett)

POWIĄZANE: Oscary 2025: wszystko, co do tej pory wiemy o nominacjach, ceremonii, dacie i gospodarzu

„Co się stało, Hollywoodzie? Chodź – zażartował Swinton. „Wiemy, że nie tylko osoby o przekonaniach kobiecych wiedzą, że istniejemy, a nasze historie są całkiem interesujące i wszyscy jesteśmy tutaj, aby je tworzyć. Od czasów Lois Weber na początku XX wieku w Hollywood kręciły filmy kobiety. Nie brakuje kobiet do kręcenia tych filmów i z pewnością nie brakuje kobiet, które je grają. Wydaje mi się to zupełnie oczywiste.”

POWIĄZANE: Kalendarz sezonu nagród 2024–2025: daty wręczenia Oscarów, nagród Grammy, Tony, gildii i nie tylko

W ich pierwszym wspólnym filmie – którego premiera odbędzie się w Boże Narodzenie w ograniczonej liczbie kin, a następnie w styczniu wejdzie do ogólnokrajowej dystrybucji – Swinton i Moore woleli, aby obaj byli w równym stopniu uważani za czołowe gwiazdy przed sezonem nagród.

Almodóvar był z pewnością pod wrażeniem ich występów i zachwycał się, że „miał wielkie szczęście, że mógł z nimi pracować” nad swoim pierwszym anglojęzycznym filmem fabularnym, po czym dodał: „Jestem bardzo nudnym i porywczym reżyserem. Mówię aktorom wiele, wiele, wiele rzeczy i dowiedziałem się o tej dwójce, że być może nie muszę mówić aktorom tak wielu informacji”.

POWIĄZANE: Deadline uruchamia nowe centrum nagród – przeczytaj historię z okładki „Gladiator II”, wiadomości o nagrodach, funkcje, wywiady i nie tylko

„Była jedna bardzo ważna [scene of Moore reading] list na końcu” – wspomina. „Dla mnie to było bardzo ważne. Prawie się rozpłakałem, kiedy z nią rozmawiałem i powiedziałem: „No cóż, Julianne, właśnie tego chcę w związku z tym listem”. [She] powiedział: „Pedro, proszę, pozwól mi to zrobić, a potem przekaż mi wszystkie wskazówki”. I miała rację. Kiedy to przeczytała, to znaczy, nie mogłem w to uwierzyć. Nie interweniowałem, ale było więcej niż idealnie. Już wtedy zrozumiałem, że może nie muszę im mówić aktorom tak wielu rzeczy”.

W poniedziałek obejrzyj wideo panelu.

Sponsorem prezentującym tegoroczny film Contenders Film: Los Angeles jest Zjednoczeni dla Biznesu. Sponsorzy są Okulary Eyeptizera, Ostateczna wersja robocza + zrzut ekranua partnerzy są Cztery pory roku Maui, 11 Kruków I Dom projektowy Robiny Benson.

Zrodlo