Jeśli chodzi o projektowanie stylu animacji dla Dziki Robotreżyser Chris Sanders był zafascynowany ręcznie wykonanym, malarskim stylem opracowywanych grafik koncepcyjnych. Scenograf Raymond Zibach pamięta, że już w pierwszym miesiącu malowania Sanders zaczął zadawać pytanie: „Dlaczego to nie może po prostu tak wyglądać?”
„Chcieliśmy mieć pewność, że nasze obrazy oddają esencję natury” – mówi Zibach. „Kiedy obrazy są wykonane naprawdę dobrze, można uzyskać to połączenie poprzez sztukę i oczy artysty”. Poniżej Zibach opisuje, jak jego zespół opracował wygląd filmu i dokonał szalonej przemiany Roz.
- Przez pierwsze kilka tygodni Chris Sanders i ja dużo rozmawialiśmy o sztuce rozwojowej Tyrusa Wonga Bambi. Zrobił te piękne akwarele i pastele, które były tak emocjonalne i naprawdę pięknie uchwyciły naturę.
- Chcieliśmy stworzyć surowe środowisko, w którym zawsze będzie inna postać, która będzie miała wpływ na Roz od samego początku, a dużą częścią tego było uchwycenie poczucia przebywania w lesie.
- Rośliny i przyroda na wyspie zostały zainspirowane tym, co można znaleźć w górach Sierra lub w którejkolwiek z gór, gdy udajesz się na północno-zachodnią część Ameryki, do Kanady, a może nawet na Alaskę.
- Roz jest jedynym elementem czysto CG na początku filmu, zanim wyspa wywrze na nią silny wpływ. Jej przejście na styl ręcznie malowany staje się bardziej zauważalne, gdy pojawia się inny robot, Vontra.
- Stworzyliśmy efekt malarski, który można wykorzystać zapalniczką, aby zmienić wygląd Roz i rozluźnić ją pociągnięciami pędzla, a nawet sprawić, że jej krawędzie nie będą tak czyste, co jest dużą sprawą w CG.
- W filmie są 34 wersje Roz, które robią tylko brud, wgniecenia, zadrapania i mech porastający ją i drewnianą nogę.
- Dopracowanie wyglądu ręcznie malowanego futra zajęło dużo czasu, ale pierwszym poważnym przełomem był lis Fink.
- W przypadku zwierząt naprawdę upraszczamy technikę malarską wewnątrz zwierząt po stronie cienia, a następnie ulepszamy ją po jasnej stronie. Podobnie jak światło, wychwytuje ono więcej świateł, więc kładlibyśmy więcej małych pociągnięć pędzlem po oświetlonej stronie, a nie po stronie cienia.
- Kiedy oświetlamy scenę, zapalniczka może w zasadzie malować szczegóły lub gubić szczegóły. Dużą część naszego stylu stanowi miejsce, w którym umieszczamy szczegóły i usuwamy informacje.