Half-Life 2: Odcinek 3 nigdy nie powstał, ponieważ Gabe Newell, szef Valve, uznał, że samo „pchanie historii do przodu” nie jest wystarczającym powodem, aby stworzyć grę

Zawór Założyciel i prezes Gabe Newell mówi, że istnieje prosty powód, dla którego Half-Life 2: Odcinek 3 nigdy nie powstał – a dzieje się tak dlatego, że po prostu nie mógł znaleźć wystarczająco dobrego powodu, aby ukończyć ostatnią część kontynuacji.

Przemawiając w niedawną 20. rocznicę Half-Life 2 dokumentalny, twórcy Valve poświęcają chwilę, aby spojrzeć wstecz na nigdy nie ukończony odcinek 3 strzelanki i dowiedzieć się, dlaczego postęp w jego tworzeniu został zatrzymany. Projektant poziomów David Riller wyjaśnia, że ​​studio zmagało się ze „zmęczeniem elementami” i uznało, że musi „zwiększyć rozmiar lub zrobić coś innego”. Według Rillera twórcy „naprawdę zbadali wiele z tego, co miało sens we wszechświecie i scenerii Half-Life”.

Zrodlo