To powinien być niesamowity wieczór dla przełomowego artysty country Shaboozey zamiast tego gala rozdania nagród Country Music Awards (CMA) w 2024 r. była pełna rzekomych mikroagresji rasowych wobec piosenkarza.
W ślad za tym, co jest obecnie najdłużej działającym nr. 1 trafienie Billboard w historii wykonawca „A Bar Song (Tipsy)” był obecny na tegorocznej ceremonii jako dwukrotny nominowany. Zakończyłby wieczór bez zwycięstwa, a z jego nazwiska naśmiewało się wielu artystów z białego kraju.
Kontynuacja artykułu poniżej ogłoszenia
Nazwisko Shaboozeya było przedmiotem wielu rzekomych mikroagresji na tle rasowym podczas CMA 2024
Pisarze przy Rolling Stone’a donoszą, że 29-letni Shaboozey – urodzony jako Collins Obinna Chibueze – był w zasięgu słuchu podczas gali CMA 2024, ponieważ kilka znanych osobistości ze świata kraju użyło jego nazwiska dla taniego żartu.
Zawstydzającą serię żartów rozpoczęła Peyton Manning, współgospodarz CMA. Podczas swojego monologu otwierającego były gwiazdor futbolu wielokrotnie powtarzał „Holy Shaboozey!” gdy przechadzał się pomiędzy zdaniami.
Piosenkarz Luke Bryan, który pomagał Manningowi w pełnieniu obowiązków gospodarza, dodał po tym uwagę na temat historycznego numeru Shaboozeya. 1 singiel „A Bar Song (Tipsy)” i – w chwili pisania tego tekstu – znajduje się na szczycie zestawienia Billboard Gorące 100.
„To bzdura” – zażartował Bryan.
Kontynuacja artykułu poniżej ogłoszenia
Następny w kolejności był producent Trent Willmon, który dołączył do piosenkarza Cody’ego Johnsona na scenie, aby ten ostatni zdobył tytuł Albumu Roku dla albumu Leather. Stojąc na podium, Willmon wykorzystał tę chwilę, aby bezceremonialnie skomentować.
„Muszę ci powiedzieć, że to jest dla tego kowboja, który kopie Shaboozeya od wielu lat” – zażartował Willmon, używając imienia Shaboozeya jako oczywistej gry „łupem”.
Mimo to komentarze Willmona wydawały się dziwne, ponieważ Shaboozey tak naprawdę nie był jednym z nominowanych w kategorii Album Roku (RS zauważa, że piosenkarka i autorka tekstów była nominowana do nagród Nowego Artysty Roku i Singiela Roku).
Trzeba przyznać, że Shaboozey zdawał się znosić ciągłe krytykowanie i straty ze spokojem, a później tego wieczoru odpowiedział nawet na zagranie Willmona na jego nazwisko własnym żartem w programie X.
Kontynuacja artykułu poniżej ogłoszenia
„Nikt mnie nie kopie” – oznajmił, publikując zdjęcie, na którym wzrusza ramionami w pojeździe.
Kontynuacja artykułu poniżej ogłoszenia
Definicja „mikroagresji” i dlaczego pseudonim sceniczny Shaboozeya jest jego największą bronią przeciwko nim
Pseudonim sceniczny Shaboozeya sam w sobie powstał w wyniku użycia jego nazwiska rodowego w ramach mikroagresji.
Urodzony w nigeryjskich rodzicach, ale wychowany w Wirginii, wykonawca ostatecznie użył popularnej błędnej wymowy swojego nazwiska – Chibueze (powszechnie wymawiane „chi-bweh-zeh”) – jako inspiracja dla jego pseudonimu scenicznego. W rzeczywistości Chibueze to słowo w języku Igbo, które można przetłumaczyć jako „Bóg jest królem”. New York Timesa przekaźniki.
Słownik Merriama-Webstera definiuje mikroagresję jako: „[a] komentarz lub działanie, które w subtelny i często nieświadomy lub niezamierzony sposób wyraża uprzedzone podejście do członka grupy marginalizowanej (takiej jak mniejszość rasowa).”
Kontynuacja artykułu poniżej ogłoszenia
Chociaż osoby, które nie należą do marginalizowanej społeczności, np. rasy kaukaskiej, mogą nie doświadczać takich lekceważeń, celowe błędne wymawianie własnego imienia jest często uważane za powszechną mikroagresję.
Shaboozey mówił już o mikroagresjach związanych z jego nazwiskiem
W wywiadzie z Billboard motywując się szybką wspinaczką do statusu twórcy hitów, Shaboozey opowiedział o specyficznej mikroagresji, która dała początek jego pseudonimowi scenicznemu – i o tym, jak wpływa ona na niego do dziś.
Po dwuletnim pobycie w nigeryjskiej szkole z internatem artysta wraz z rodziną przeniósł się do Wirginii, gdzie Shaboozey zapisał się do miejscowego liceum. Kilku nauczycieli, a zwłaszcza jego trener piłki nożnej, często błędnie wymawiało jego nazwisko. Dzieje się tak nadal, nawet jeśli pomaga im w prawidłowej wymowie.
„Czasami może to być trochę mylące” – mówi o tym doświadczeniu. „Słyszę twoje imię [mispronounced] podczas obecności zawsze było coś; czułeś, że musisz ułatwić wszystkim innym zrozumienie.
Kontynuacja artykułu poniżej ogłoszenia
Dzięki wsparciu rodziców Shaboozey postanowił zmienić sytuację – zamiast dalej poprawiać nauczycieli, zaczął błędnie podawać swoje imię jako pseudonim, a ostatecznie także pseudonim sceniczny.
„Jeśli mam coś zrobić” – przekazał – „upewnię się, że jestem w tym cholernie dobry”.
Incydent na CMA związany z nazwiskiem Shaboozeya to najnowsza rzekoma lekceważenie wobec czarnych artystów
Niestety, doświadczenie Shaboozy’ego nie jest pierwszym przypadkiem lekceważenia czarnego artysty przez CMA lub artystów krajowych, których rocznica upamiętnia tę ceremonię.
Jednym z największych w tym roku był całkowity brak nominowanych do nagrody Beyoncé Kowboj Carter album, z pewnością jedno z największych wydawnictw 2024 roku.
Jak Tennessean wyjaśnia, afront miał miejsce zaledwie kilka tygodni przed tym, jak piosenkarka „Texas Hold ‘Em” została najczęściej nominowaną artystką w historii nagrody GRAMMY, zdobywając zdumiewające 99 skinień głową w całej swojej karierze, z czego 11 przyszło w tym roku na galę Kowboj Carter.
Za LUDZIEkilku dużych artystów country, w tym Dolly Parton – która pojawia się w programie Kowboj Carter – broniła decyzji CMA o nienominowaniu absolwentki Destiny’s Child.
Kontynuacja artykułu poniżej ogłoszenia
Podobnie legendarna piosenkarka i autorka tekstów Tracy Chapman została pierwszą czarnoskórą kobietą w historii, która zdobyła nagrodę CMA w kategorii Song of the Year w 2023 r. Stało się tak dopiero dzięki nominacji w wykonaniu piosenkarza Luke’a Combsa do przeboju Chapmana „Fast Car”. do nagrody, mimo że pierwotna wersja ukazała się ponad 35 lat temu.
Shaboozey może mieć więcej szczęścia i lepszy odbiór na przyszłorocznej gali rozdania nagród GRAMMY
Choć Shaboozey wyszedł z rozdania nagród CMA z pustymi rękami, nadal ma kilka szans, aby w przyszłym roku dodać do swojego płaszcza upragnioną nagrodę GRAMMY.
Jak AXIOS Richmond Jak zauważa, ma siedem nominacji do nominacji, w tym dla najlepszego nowego artysty, najlepszego solowego występu country i piosenki roku za „A Bar Song (Tipsy)”.
Być może otrzyma także jeden z Beyoncé, ponieważ obaj są powiązani w kategorii Najlepszy Melodyczny Występ Rapowy za „Spaghetti” – fragment z Kowboj Carter z udziałem innej legendarnej gwiazdy Black Country, Lindy Martell.