The Simpsons: Hit & Run to mało prawdopodobny klasyk – rzadka, naprawdę dobra, licencjonowana gra z ery PS2, która do dziś ma silną rzeszę fanów. Solidne speedrunning w tej grze z otwartym światem znalazło się ostatnio w centrum uwagi dzięki nowemu filmowi dokumentalisty YouTube Summoning Salt, a jeden z twórców gry jest jedną z wielu osób zszokowanych, widząc, jak fani pchali grę przez ostatnie 21 lat lata.
Joe McGinn, który był głównym projektantem Hit & Run w Radical Entertainment, mówi w: komentarze do tego filmu„To niesamowicie zabawne i podnoszące na duchu widzieć to.” Dodaje: „Nie sądzę, że podczas prac rozwojowych wiedzieliśmy o ani jednej z tych optymalizacji!”
Historia sceny szybkiego biegania Hit & Run jest szalona, o czym świadczy godzinny czas trwania wideo Summoning Salt oraz 10-letnie wyzwanie w speedrunningu zdominowane przez jednego biegacza, który pobił 45 rekordów z rzędu. Jeśli interesują Cię szczegóły, nie mogę wystarczająco polecić całego filmu i łatwo zrozumieć, dlaczego McGinn jest pod takim wrażeniem tego, czego dokonała społeczność.
McGinn podzielił się także pewnymi spostrzeżeniami na temat rozwoju gry, w tym szczerą oceną tego, w jaki sposób rozgrywka poza samochodem nie dorównuje akcji podczas jazdy. „Szczerze mówiąc, była to nasza pierwsza gra oferująca rozgrywkę w stylu platformowym” – wyjaśnia McGinn. „Gdybyśmy mieli szansę na zrobienie kontynuacji, rozgrywka poza samochodem byłaby lepsza”.
Radical Entertainment faktycznie miało szansa przy tworzeniu kontynuacji, chociaż wydawca Vivendi skrócił tę szansę. „Gracie Films zaproponowała naszemu wydawcy kontrakt na nakręcenie trzech sequeli, ze wszystkimi prawami do Simpsonów i aktorami głosowymi, za preferowaną cenę zero dolarów (innymi słowy nie musielibyśmy nic płacić za licencję na Simpsonów)” – mówi McGinn. „Jakaś szalona osoba w wydawcy – nigdy nie dowiedzieliśmy się kto – powiedziała nie”.
Jeśli podczas niektórych trudniejszych misji w grze wyrywałeś sobie włosy z głowy, jest ku temu powód. „Jeden z powodów, dla których niektóre misje są tak trudne: Richard Mul, genialny projektant gier wyścigowych z początków Need for Speed, pomógł mi w ostatecznym dostrojeniu” – wyjaśnia McGinn. „Przeważnie sprawiały, że misje były nieco trudniejsze, ale zaufałem jego osądowi, ponieważ miał więcej doświadczenia, i z perspektywy czasu myślę, że miał rację. Gra, która jest nieco zbyt łatwa, szybko się nudzi”.
McGinn dodaje, że „cały zespół” składał się z „wielkich fanów” serialu. „To było około 12. sezonu, złotego wieku serialu. I tak, dzięki temu tworzenie gry było świetną zabawą”. Mówi też: „Nigdy nie wyobrażaliśmy sobie, że 20 lat później będzie to nadal przynosić niektórym ludziom szczęście!”
Jeśli Hit & Run łaskocze Twoje centra nostalgii, zapoznaj się z naszymi przewodnikami po najlepsze gry na PS2, najlepsze gry GameCubeI najlepsze oryginalne gry na konsolę Xbox wszechczasów.