Gdy fani The Legend of Zelda przetwarzają odkrycie, że jedna konkretna animacja Linka w grze, którą zawsze akceptowaliśmy, nigdy nie była do końca właściwa, nawet twórca Smash Bros., Masahiro Sakurai, przyznał, że próby dostosowania jej do swojej własnej gry walki są nieskuteczne. nie jest idealnie.
Link wyciągając miecz z pochwy na plecach to po prostu rzecz, którą robi. Bokoblin na polowaniu? Lepiej sięgnij przez ramię i wyjmij ostrze, gotowy do akcji. Okazuje się jednak, że tak prosto wyglądający manewr nigdy nie był zbyt realistyczny, a zaskakujący obrót został uwydatniony dopiero teraz, gdy cosplayer Link próbował (bez powodzenia) go odtworzyć.
Utalentowana cosplayerka @sakigake_cos udostępniła niedawno na Twitterze bardzo zabawny klip przedstawiający ich jako Link, jak widać na Legenda Zeldy: Breath of the Wildpróbując wykonać ten sam ruch, co on, podnosząc rękojeść miecza zza głowy. Wszystkie animacje w grze sugerują, że byłaby to płynna i niewymagająca wysiłku akcja, ale tak nie jest – @sakigake_cos po prostu nie może wyciągnąć ręki wystarczająco daleko, aby całkowicie usunąć miecz, więc utknął.
Nie było to możliwe, ale poćwiczę pic.twitter.com/I2W1Ka0UXq11 listopada 2024 r
To ulga, która nie może przytrafić się Linkowi, kiedy zostaje zaatakowany przez grupę Moblinów. Tak czy inaczej, było co podziwiać, zwłaszcza że animatorzy przyznają, że tak, ten zręczny ruch, który wszyscy znamy i kochamy, nigdy nie był najbardziej realistyczną rzeczą na świecie. „Jako animator przepraszam za wprowadzenie w błąd… od lat oszukujemy to w 3D” – były animator walk RWBY – pisze Dillon Gu na Twitterze.
Jeśli chodzi o występ Linka w Super Smash Bros. Ultimatejasne jest, że reżyser bijatyki zdawał sobie sprawę, że to posunięcie nie jest całkiem możliwe, jak Sakurai wyjaśnia niewielką poprawkę wprowadzoną, aby „dopasować akcję”. W tweet (przetłumaczone za pośrednictwem Google i DeepL) zauważa, że Link lekko ściąga pochwę, chowając miecz do pochwy. Nawet to „nie wystarczyło” – przyznaje, ale uważał, że to wszystko, co można zrobić, aby animacja działała.
Naprawdę… widać, że nie dociera trochę do celu, gdy jest powolny (szczególnie podczas ponownego wyodrębniania), ale próbują coś zrobić… pic.twitter.com/f1KhZGclbH12 listopada 2024 r
Inny użytkownik Twittera udostępnił spowolniony klip przedstawiający Linka w bijatyce, który pokazuje, do czego odnosi się Sakurai. Można śmiało powiedzieć, że niewielka korekta pochwy przed odłożeniem miecza zdecydowanie sprawia, że animacja wygląda bardziej płynnie, chociaż sytuacja wygląda inaczej, gdy ponownie ją zdejmie. Nigdy byś się o tym nie dowiedział, gdybyś tego nie szukał, ale jasne jest, że ostrze przechodzi prosto przez bok pochwy i wyobrażam sobie, że wielu z nas nigdy nie będzie w stanie tego teraz odzobaczyć.
Twórca Super Smash Bros, Masahiro Sakurai, drażni się z nową grą, nad którą potajemnie pracowano od lat – i „powinna zostać ogłoszona prędzej czy później”, jeśli „uda nam się ją stworzyć”.