Djakarta – Zjednoczone Forum Jakarta Kiai (FKJB) stwierdziło, że oświadczenie kandydata na zastępcę gubernatora Dżakarty (cawagub) Suswono w sprawie tego, że wdowy powinny wychodzić za mąż za bezrobotnych mężczyzn, nie obraża Proroka Mahometa SAW.
Przeczytaj także:
Podjęta przez Ridwana Kamila-Suswono akcja zapewnienia czystej wody mieszkańcom Dżakarty
W sobotę 16 listopada 2024 r. FKJB organizuje dyskusję Bahtsula Masaila zatytułowaną „Studium Fikih dotyczące oświadczenia Suswono dotyczącego proroka SAW”.
Na podstawie wyników dyskusji 30 ekspertów kiai, ustaz i fiqh zgodziło się, że wypowiedź Suswono nie stanowiła bluźnierstwa religijnego.
Przeczytaj także:
Suswono wybiera dialog, aby stawić czoła konfliktowi agrarnemu w Dżakarcie
„Przetrzymujemy Bahtsula Masaila wyłącznie w celu wypełnienia naszego mandatu naukowego w kontekście badania kwestii publicznych i islamskich” – powiedział przewodniczący FKJB Agus Khudlori w pisemnym oświadczeniu z wtorku, 19 listopada 2024 r.
Agus Khudlori ma nadzieję, że społeczeństwo nie zostanie podzielone tylko z powodu różnych wyborów politycznych. W związku z tym FKJB przeprowadziło dyskusje w celu przedstawienia alternatywnych poglądów.
Przeczytaj także:
Rozwiązanie Rano Karno i Suswono w zakresie zarządzania powodzią podczas debaty końcowej
„Co więcej, prowadzimy tę dyskusję na temat elementów politycznych, aby najpierw przedstawić alternatywny pogląd, na którym się opieramy woda lub opinie ulama, które są skodyfikowane w klasycznych księgach prawoznawczych, aby ludzie nie byli podzieleni tylko z powodu różnych wyborów politycznych” – wyjaśnił Agus Khudlori.
Tymczasem istnieje pięć powodów, które stały się podstawą dla kiai i ulamy do podjęcia decyzji, że uwagi Suswono nie mieszczą się w kategorii bluźnierstwa wobec proroka Mahometa.
Poniżej podajemy pełne wyniki Bahtsul Masail FKJB:
Kiai i ulama na tym forum zgodzili się, że wypowiedzi Suswono nie można uznać za bluźnierstwo religijne, biorąc pod uwagę kilka powodów.
Po pierwsze, stwierdzenie Suswono jest powiązane z basyariyah (ludzkością) naturą Proroka Mahometa, a nie z jego naturą nubuwwah (proroctwa). Te dwie cechy są w Piśmie Proroka i obie są bardzo różne.
Nawiązując do wiary Ahlussunnah wal Jamaah, że Wysłannik Allaha ma cechy obowiązkowe, niemożliwe i cechy jaiz, a mianowicie: al-a’radh al-basyariyah, czyli te same cechy, co inni ludzie.
Prorocza natura (nubuwwah) Proroka Mahometa SAW. jest jak on, który otrzymuje objawienie, staje się osobą ma’shum (chronioną przed grzechem), świętą, mającą cuda, obdarzającą zaufaniem (tabligh).
Wszystko to są obowiązkowe cechy Apostoła. Tymczasem do ludzkich cech Proroka (basyariyah) zalicza się jedzenie, picie, chodzenie po rynku jak ogół ludzi, noszenie ubrań zgodnych z tradycją, spanie, odpoczynek, praca, handel, hodowanie kóz, rany, choroby, życie, życie, umiera i tak dalej.
Według Szejka Nawawi al-Bantaniego w książce Nur al-Zhalam i Szejka Zainuddina al-Malibari w książce I’anah al-Thalibin stwierdzili, że kiedy ktoś wyjaśnia ludzką naturę Proroka, nie umniejsza to stopnia jego chwały .
Po drugie, w oparciu o rzeczywistość historyczną. Mianowicie, że Siti Khadijah była bogatą wdową, konglomeratem, a Prorok był 25-letnim młodym mężczyzną, kiedy poślubił Khadijah.
Po trzecie, przegląd etymologiczny lub językowy. Gdzie słowo „bezrobotny” w oświadczeniu Suswono różni się od słowa „bezrobotny”. W języku „bezrobotny” oznacza „niepracujący”. Osoba bezrobotna to osoba, która rzeczywiście ma pracę, jest bardzo pracowita i aktywna w swojej pracy, ale w pewnym momencie robi sobie przerwę, więc jest bezrobotna.
Tymczasem „bezrobotny” to osoba, która nie ma pracy i nie pracuje.
Bezczynność jest naturą ludzką. Prorok SAW, pomimo swojej proroczej natury, był człowiekiem potrzebującym odpoczynku po ciężkiej pracy. W okresie odpoczynku można uznać go za bezrobotnego, co oznacza, że nie pracuje.
Tym samym w wypowiedzi Suswono nie ma ani jednego elementu, który można by zakwalifikować jako bluźnierstwo religijne. Poza tym samo słowo „bezrobotny” w oświadczeniu nie było skierowane bezpośrednio do Proroka SAW, ale do młodych ludzi.
Po czwarte, tabayyun lub wyjaśnienie Suswono, które stwierdzało, że nie miał on najmniejszego zamiaru w swoim oświadczeniu obrazić Proroka Mahometa SAW.
Po piąte, jeśli niektórzy uważają, że jego stwierdzenie jest błędne, Suswono przeprosił aż do powiedzenia istighfar (prośba do Boga o przebaczenie), co jest uważane za formę skruchy.
Następna strona
Poniżej podajemy pełne wyniki Bahtsul Masail FKJB: