Po miesiącach szeptów i cichych potwierdzeń w papierach oficjalnie ogłoszono Final Fantasy 14 Mobile.
Square Enix współpracuje z deweloperem Lightspeed Studios, należącym do Tencent, aby udostępnić docenioną przez krytyków grę MMO na smartfony. Jak wynika z komunikatu prasowego, pomysł polega na dostosowaniu Final Fantasy 14 do formatu przyjaznego dla urządzeń mobilnych. Oznacza to, że otrzymujesz pewną wersję rozgrywki i fabuły, jaką znasz, wraz z treściami lifestylowymi, takimi jak wędkarstwo, wyścigi Chocobo i, co najważniejsze, gra karciana Triple Triad z Final Fantasy 8.
Final Fantasy 14 Mobile ma także nadzieję odtworzyć „wyjątkową, przyjazną atmosferę społecznościową” gry MMO, oferując „autentyczne interakcje bez presji”. Aby to osiągnąć, Square Enix twierdzi, że nie ma narzuconych celów społecznych ani wymuszonych zaangażowań.
I to nie wszystko. Możesz spodziewać się wielu znanych projektów postaci i wyposażenia graczy, a także systemów pogody i pory dnia, co doprowadzi do ponad 600 różnych wzorców pogody w różnych krajobrazach. Dla mnie to brzmi jak chłopcy-koty w słońcu.
„Minęło 11 lat od premiery FF14 2.0: A Realm Reborn, a ta nowa gra mobilna będzie siostrą FF14, a jej celem będzie odtworzenie wspaniałości historii i mechaniki walki z oryginału na urządzeniach mobilnych” – producent i reżyser Final Fantasy 14 Mówi Naoki’ Yoshi-P’ Yoshida. „Funkcje niezwiązane z walką, takie jak Disciples of the Land i Hand, również zostaną wiernie zaimplementowane i nie możemy się doczekać rozwoju wraz z pełną pasji społecznością FF14”.
Square Enix nie podało jeszcze daty premiery, ale informuje, że planuje przetestować Final Fantasy 14 Mobile w wersji demonstracyjnej w Chinach, zanim pojawi się na całym świecie.
Yoshi-P z Final Fantasy 14 ma nadzieję, że nadchodzące łatki „pokażą więcej tego, co czyni Wuka Lamata tak wspaniałym”, łatka 7.1 zaczyna się od ponownego dubbingu jednej z najbardziej zapamiętywanych scen z Dawntail.