Kiedy doszło do bombardowania Pograniczawśród innych wydań późnego lata i jesieni, dyrektor generalny Lionsgate, Jon Feltheimer, nie krył się z tym, by to podkreślić nasza wina.
“NA Pograniczaprawie wszystko, co mogło pójść źle, poszło coś poszło nie tak: podczas pandemii zbyt długo leżał na półce, a ponowne sesje i rosnące stopy procentowe wyprowadziły go poza strefę bezpieczeństwa naszych zwykłych, rygorystycznych modeli finansowych” – wykrzyknął szef Lionsgate podczas dzisiejszej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych.
W wartym 120 milionów dolarów pełnometrażowym wydaniu słynnej gry wideo wystąpili Jack Black, Kevin Hart, ale najbardziej rażąca ze wszystkich była Cate Blanchett w roli renegata. Film zarobił 15,4 mln dolarów w kraju i blisko 33 mln dolarów na całym świecie. Lionsgate ogranicza ryzyko związane ze swoimi filmami, sprzedając prawa zagraniczne. Nadal, Pogranicza, według źródeł ma stracić aż 30 mln dolarów.
„Sukces naszych modeli finansowych nie zastępuje również odpowiedniego wykorzystania kreatywności” – powiedział Feltheimer.
Feltheimer również to przyznał Pogranicza, „w połączeniu z gorszymi niż oczekiwano wynikami innych publikacji w tym kwartale odzwierciedla środowisko o mniejszym marginesie błędu niż kiedykolwiek wcześniej. Kilka innych naszych publikacji w tym kwartale, mimo że opierało się na modelach finansowych, które działały zgodnie z założeniami, nie spełniło ani naszych standardów, ani prognoz”. Włącznie z tymi niewypałami Whitebird, Kruk, Zabójcza gra, Nigdy nie odpuszczaj a także Francisa Forda Coppoli megalopolis, chociaż ta ostatnia była umową dystrybucyjną dla Lionsgate, co oznaczało, że nie mieli żadnego wpływu na produkcję o wartości 120 milionów dolarów, która została sfinansowana przez Ojciec chrzestny filmowiec. Megalopolis załamał się, osiągając 7,6 mln dolarów w kasie krajowej i poniżej 14 mln dolarów na całym świecie.
Feltheimer podkreślił: „Pomimo powyższego nasz model biznesowy nadal się sprawdza: plany filmowe i telewizyjne ograniczone ryzykiem, efektywne wydatki na produkcję i marketing, zdywersyfikowany portfel aktywów oraz silna biblioteka, która służy jako balast naszej działalności, wygenerował w tym kwartale prawie 900 milionów dolarów przychodów za ostatnie 12 miesięcy”.
Feltheimer z niecierpliwością patrzy w przyszłość „pod nowym kierownictwem naszej grupy filmowej”, co oznacza byłego dyrektora wykonawczego STX i Universal Adama Fogelsona. Na pokładzie w przyszłym roku i później Michał, Balerina I Teraz mnie widzisz 3 a dalej kolejna część Francisa Lawrence’a Igrzyska Śmierci. Dyrektora generalnego interesują także przyszłe projekty, takie jak projekt Paula Feiga Pokojówka z Sydney Sweeney i Amandą Seyfried, wersja Luca Guadagnino amerykański psychol, i Marca Webba Pijący dzień z Johnnym Deppem i Penelope Cruz, a także thriller akcji Ke Huay Quon Bajka w Nowym Jorku.
Powiedział Feltheimer: „Zapewnimy również, że gdy będziemy podejmować większe zamachy, będziemy to robić wyważone”.