Świąteczny film akcji Dwayne’a Johnsona i Chrisa Evansa z Amazon MGM Studios, Czerwony, przekracza 100 milionów dolarów jutro w światowym box office.
Film, który w kinach w USA i Kanadzie osiągnął wynik poniżej oczekiwań, wynoszący 32,1 mln dolarów, we wtorek zaobserwował solidny wynik na poziomie 3,1 mln dolarów, co stanowi wzrost o 87% w porównaniu z poniedziałkowym 1,66 mln dolarów. To wtorkowe ujęcie nie odbiega aż tak bardzo od ujęcia Johnsona Szał w pierwszy wtorek – 3,4 miliona dolarów – jednak w bardzo długim oknie kinowym przekroczył on 100 milionów dolarów w Stanach. Wtorkowe podejście Czerwony również był przed JEŚLIwe wtorek 2,86 mln dolarów. W środę zanotowano 1,4 mln dolarów, a dzisiaj oczekuje się, że wartość brutto wyniesie 1,2 mln dolarów. Obecny zagraniczny dochód z filmu o wartości 200–250 mln dolarów wynosi 55 mln dolarów, a terytoria zagraniczne są obsługiwane przez Warner Bros. Pierwotnie Amazon zatwierdził film jako tytuł do transmisji strumieniowej, a następnie zdecydował się na premierę na dużym ekranie. Znawcy Amazona powiedzieli nam, że jeśli Czerwony może zwrócić swoje globalne koszty zakupu i przejęcia w wysokości 100 mln USD, będzie to zwycięstwo witryny zakupów i transmisji strumieniowej.
Czerwony z pewnością spotkają się z przeciwnościami losu w ten weekend w kinach wraz z premierami Universalu Zła część pierwsza z Arianą Grande i Cynthią Erivo w rolach głównych, a także film wytwórni Paramount w reżyserii Ridleya Scotta z Paulem Mescalem w roli głównej Gladiator II. Podły zorganizował już poniedziałkowe i środowe pokazy dla fanów. Podły może zarobić 130–150 mln dolarów w weekend otwarcia w kraju, podczas gdy Gladiator II oczekuje kwoty ponad 60 mln dolarów. Przedsprzedaż dla Podły dwa dni temu osiągnęliśmy ogromną sumę 30 milionów dolarów, jak słyszeliśmy. Nadzieja jest dla Czerwony złagodzić -55% w weekend 2, czyli 14,4 mln dolarów.
Czerwony otrzymała ocenę A-CinemaScore, co dobrze wróży grywalności pomimo krytyki. Filmy świąteczne sprzed pandemii mogą uzyskać od 3 do 5 razy wielokrotność ich premier kasowych. Jednak wtedy nie mieli okna do transmisji strumieniowej, na które mogliby się doczekać.
Ekspres Polarny, który został uznany za bombę, kiedy został wypuszczony na rynek w 2004 r., a jego koszt produkcji wyniósł 23,2 mln dolarów, a jego koszt produkcji wyniósł 170 mln dolarów, a w porównaniu z początkiem w USA osiągnął ogromny 7-krotny wynik, osiągając w kraju wynik 162,7 mln dolarów w pierwszej edycji z oceną A+ CinemaScore. Wyreżyserowany przez Roberta Zemeckisa film animowany Tom Hanks CGI w dalszym ciągu zarobił kolejne 26,8 mln dolarów w kinowych reedycjach, co dało w sumie 189,5 mln dolarów w USA i Kanadzie. Globalne podejście do funkcji Chrisa WillaN Allsburga wartość książek dla dzieci wynosi 318,3 mln dolarów, a od tego czasu zarobiono dziesiątki milionów więcej w ramach przychodów z tytułu linearnej telewizji i transmisji strumieniowej. Kiedy został wydany, Ekspres Polarny został oceniony przez krytyków za awangardową animację mo-cap, którą uznali za niesamowitą. Kilkadziesiąt lat później wielu nie jest przerażonych.