Między nimi mogło upłynąć prawie 10 lat Dragon Age: Strażnik Zasłony i jej poprzedniczki, ale to z pewnością nie oznacza, że pomysły na nią nie powstawały przez długi czas przed jej pierwszym ujawnieniem w 2018 roku, jak udowadniają niektóre stare grafiki koncepcyjne autorstwa dyrektora artystycznego BioWare, Matta Rhodesa.
Na Twitterze Rhodes udostępnił siedem grafik koncepcyjnych, które powstały, zanim Dragon Age: Inkwizycja w ogóle trafiło na półki, aby wyobrazić sobie, co będzie dalej z historią serii RPG. „Już w 2014 roku, jeszcze przed premierą Dragon Age: Inkwizycja, zacząłem szkicować, jakie fajne rzeczy mogą wydarzyć się w następnej kolejności. Mieliśmy rozmach, więc te szybkie makiety badały, dokąd mogą prowadzić niektóre niedokończone wątki fabularne.” – mówi Rodos.
Veilguard Już w 2014 roku, jeszcze przed premierą Dragon Age: Inkwizycja, zacząłem szkicować, jakie fajne rzeczy mogą wydarzyć się w następnej kolejności. Mieliśmy rozmach, więc te szybkie makiety miały na celu zbadanie, dokąd mogą prowadzić niektóre niedokończone wątki fabularne. pic.twitter.com/nSGjX1ybul8 listopada 2024 r
(2/2) Już w 2014 roku, jeszcze przed premierą Dragon Age: Inkwizycja, zacząłem szkicować, jakie fajne rzeczy mogą pojawić się w następnej kolejności. Mieliśmy dynamikę, więc w tych szybkich makietach zbadaliśmy, dokąd mogą prowadzić niektóre niedokończone wątki fabularne. pic.twitter.com/R4JpFFo1OP8 listopada 2024 r
Fascynujące jest zobaczyć, co mogło się wydarzyć – Rhodes opisał podpisy pod każdym obrazem, więc wiemy dokładnie, co się dzieje na każdym z nich, co również daje pewien wgląd w myśli Bioware za kulisami. „Świat się rozpada, więc Boskość wysyła kilka elitarnych zespołów, aby poszukały odpowiedzi” – mówi Rhodes o jednym dramatycznym obrazie przedstawiającym Boskość patrzącą na płonący krajobraz i łodzie widoczne w oddali. „Zespół graficzny bardzo spodobał się pomysł zorganizowania co najmniej jednej «równoległej imprezy», czyli kolejnej grupy niesamowitych postaci, z którymi się spotykasz, co pomoże zasugerować większy świat”.
W drugim tweecie Rhodesa znajduje się nawet cała uwaga dotycząca końcówki gry, której nie będę tutaj szczegółowo omawiał, na wypadek gdybyś jeszcze nie zobaczył, co się właściwie dzieje. Zainteresowani mogą jednak znaleźć go w tekście alternatywnym ostatniego dzieła sztuki.
Wydaje się, że BioWare nieustannie patrzy w przyszłość, jeśli chodzi o Dragon Age. Były główny scenarzysta serii RPG, David Gaider, ujawnił niedawno, że kiedy tworzono świat na potrzeby pierwszej gry, nakreślono „ogólny wątek fabularny” z „tajną historią” i potencjalnym zakończeniem całej serii. Najwyraźniej ta mega fabuła została ukryta w „głównym dokumencie fabularnym” mniej więcej w czasie, gdy Inkwizycja była w fazie rozwoju i była nawet ukryta przed większością personelu studia. Kto wie, może pewnego dnia sami zobaczymy takie zakończenie, ale na razie Gaider może być jedną z niewielu osób, które naprawdę wiedzą, jak to się może potoczyć.
Koniecznie sprawdź nasze Recenzja Dragon Age: The Veilguard aby dowiedzieć się, dlaczego jest to jeden z tegorocznych najlepsze gry RPG.