Akcja Stalkera 2 rozgrywa się w fikcyjnej wersji Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia, gdzie dziwne anomalie przeczą prawom fizyki, ale nawet to nie wyjaśnia, dlaczego tak często widziałem wrogów pojawiających się na moich oczach.
w naszym trzygwiazdkowa recenzja Stalkera 2Andy mówi, że to „Najlepsza, ale najbardziej popsuta gra, w jaką grałem przez cały rok” i zgadzam się z tym. Jednym z problemów, który zauważyłem w mojej recenzji, było to, że wrogowie pojawiają się nie wiadomo skąd i natychmiast zaczynają cię ścigać.
Wiem, że Strefa powinna być wrogim miejscem, ale w pewnym momencie próbowałem uciec z bazy, do której przeniknąłem, ale zobaczyłem, jak wrogowie materializują się z powietrza kilka metrów przede mną i natychmiast zaczynają strzelać. Gdy już się z nimi rozprawię, za pobliskim budynkiem pojawią się kolejne, a gdy już się z nimi rozprawię, proces się powtórzy. Musiałem zabić 30 wrogów w miejscu, w którym na początku było zaledwie kilkunastu.
Redditor hayboy117 uważa, że rozwiązali sprawę. „Po zbadaniu systemu ALife w Stalkerze 2 odkryłem, że NPC i mutanci pojawiają się w ustalonym promieniu wokół gracza” – wyjaśniają. „Ta mechanika pojawiania się, w połączeniu z odległością widzenia NPC, która jest większa niż odległość odradzania, często skutkuje natychmiastową wrogością ze strony NPC, co utrudnia zanurzenie.”
A-Life 2.0 to system zarządzający spawnami NPC i ma być ulepszeniem wersji, którą można znaleźć w trzech oryginalnych grach Stalker. Twórcy zauważyli to na Discordzie gry (udostępnionym na Reddit), „Jest kilka znanych problemów z systemem A-life 2.0, o których jesteśmy świadomi i pracujemy nad poprawkami/ulepszeniami. Wiemy, że ten system jest bardzo ważny dla Strefy posiadającej wciągającą atmosferę, i dołożymy wszelkich starań, aby napraw znane problemy.”
Zastanawiam się, czy ALife naprawdę będzie tym, na co liczyłem. Spójrz na pliki konfiguracyjne STALKER 2 ALife. z r/prześladowca
Hayboy117 twierdzi, że z łatwością dostroił pliki Stalkera 2, aby dostosować takie rzeczy, jak obrażenia od pocisków i zużycie broni, więc jest pewien, że pojawi się wiele modów, które pomogą ludziom dostosować grę do własnych upodobań – jest już kilka Stalkera 2 mody są już dostępne – ale są „zniechęceni”, gdy odkrywają, że sposób skonfigurowania systemu „wyjaśnia frustrację moją i wielu innych osób związaną z przypadkowym atakiem od tyłu”.
Dowiedzieli się również, że to, co pojawiają się wrogowie, zależy od twojej rangi i lokalizacji i mogą mieć różne motywacje, takie jak obrona własnej bazy lub atak na bazę kontrolowaną przez inną frakcję. Mówią jednak, że „nie jest to symulowany system niewyrenderowanych agentów działających z własnych powodów, ale zamiast tego rzut kośćmi RNG przedstawiający sporne legowiska, z możliwością natknięcia się na jedną z tych spornych legowisk i bycia świadkiem walki, aby sprawić wrażenie symulowanego świata.”
Zasadniczo, zamiast w pełni symulowanego świata wypełnionego walczącymi frakcjami, których działania mają długotrwałe konsekwencje, po prostu widzisz migawkę częściowo losowego wydarzenia, które nie będzie miało znaczenia, gdy odejdziesz na określoną odległość.
Należy zauważyć, że podobnie jak Cyberpunk 2077 czy No Man’s Sky, gry można znacznie ulepszyć w odpowiednim czasie, a twórcy Stalkera 2 powiedzieli już, że pracują nad problemami. Musieli także uciec przed rosyjską inwazją na Ukrainę i założyć swoje studio w Czechach w połowie prac nad grą, więc jeśli jest jakieś studio, w którym powinniśmy dać mu trochę wytchnienia, to jest to GSC.
W międzyczasie, jeśli chcesz szybkiego rozwiązania, możesz to zrobić graj w GeForce Now jeśli Twój sprzęt nie radzi sobie z tym zadaniem, lub możesz spojrzeć na niektóre z nich najlepsze mody do Stalkera 2 aby dostosować grę do własnych upodobań.