Co to jest rostrillo Santa Eulalia? Odkryj je w Meridzie

Budynek Real Carnicería, obecna siedziba Zarządu Bractw, jest gospodarzem wystawy „Rada Miasta Mérida, Bractwo i Patronka Santa Eulalia” zorganizowanej przez Radę Miasta Merida za pośrednictwem Miejskiego Archiwum Historycznego. Wystawę można zwiedzać do 17 grudnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 11:00–13:00 i 17:00–19:00.

Burmistrz Antonio Rodríguez Osuna w towarzystwie delegatki Wielkiego Tygodnia i Roku Jubileuszowego Any Aragoneses oraz delegata ds. Kultury Antonio Véleza zainaugurowali wystawę, która, jak podkreślił, „polega na oferowaniu obywatelom i turystyce „możliwości kontemplacji ważnych dokumentów historycznych, niektóre z 1503 roku, które znajdują się w naszym Archiwum Historycznym.”

Wystawa, która – jak zauważył burmistrz – obejmuje „cały udział instytucji miejskiej na przestrzeni różnych stuleci w odniesieniu do działań przeprowadzonych na cześć Świętej Eulalii i która ukazuje nam postać historyczną wykraczającą poza poza religijną postacią samego Męczennika, czego najbardziej oczywisty dowód znajduje się tutaj.”

Rada Miasta Meridy

Szczegóły twarzy Męczennika

Ze swojej strony dyrektor Biblioteki Miejskiej Magdalena Ortíz podziękowała pracownikom Archiwum Historycznego za pracę, jaką włożyli w selekcję prezentowanych tam dokumentów, mając na celu „wniesienie naszego ziarenka piasku do tej Eulaliense” Rok Jubileuszowy”.

Wyjaśnił, że dzięki dokumentacji miejskiej „będziemy mogli dowiedzieć się, jaki na przestrzeni wieków istniał związek między Radą Miejską Meridy a kultem i kultem św. Męczennicy Eulalii”.

W tym sensie zauważył, że „sam tytuł wystawy dostarcza nam bardzo interesujących danych: Rada Miasta Mérida, Cofrade i Patronka Santa Eulalia. XVI-XIX w., nie jest to tytuł trywialny, ma odzwierciedlać fakt, że pierwszym bractwem i pierwszą osobą odpowiedzialną za pokrywanie wydatków historycznego i popularnego festiwalu od jego początku w 1582 r., z którego wszyscy cieszymy się dzisiaj, była Rada Miejska oraz finansowanie stałych wydatków na remonty kościoła lub klasztoru Freylów oraz zakup ozdób i ile wydatków poniesiono.

Wyjaśnił, że ta współpraca Kościoła z Radą Miejską, zawsze konieczna i mająca bardzo ciekawe doświadczenia, również obfitowała w nieporozumienia, które powodowały pewną niestabilność, i jako przykład podał „ostatnią część wystawy przedstawiającą nieporozumienia i procesy sądowe pomiędzy obie instytucje w kilku momentach XVIII i XIX wieku, które zasługują na szczególną uwagę ze względu na przekazywane przez nie informacje instytucjonalne, społeczne i religijne, pozew kapeluszowy.”

Na wystawie prezentowane są czterdzieści trzy dokumenty, wybrane spośród ponad stu osiemdziesięciu z okresu od XVI do XIX wieku, które pochodzą najchętniej z protokołów posiedzeń Rady Miejskiej, z jej własnych ksiąg rachunkowych oraz luźnych dokumentów. dokumentację z różnych plików.

Wystawa była efektem ciągłej współpracy Stowarzyszenia Santa Eulalia, które dostarczyło bardzo ciekawe elementy ilustrujące ją, takie jak starożytny rostrillo Męczennika, trzy korony z różnych wieków, szkic rzeźby Santa Eulalia jako dziewczynki autorstwa Eduardo Zancady, czyli jedna z najstarszych i najcenniejszych sukienek Santa Eulalia.

Wystawę zamyka część poświęcona mozaikom o wielkiej urodzie, wykonanym w ramach cyklu szkoleniowego mozaiki szkoły artystycznej Mérida na zlecenie samego Stowarzyszenia Mártir.

Zrodlo