Chiński Hishow przejmuje „Megalopolis”; Zwiększa liczbę prestiżowych tytułów festiwalowych do premiery w Chinach

EKSKLUZYWNY: Chiński producent-dystrybutor Hishow Entertainment wpadł w szał przejęć, kupując kilka prestiżowych tytułów festiwalowych do dystrybucji w Chinach kontynentalnych, w tym film Francisa Forda Coppoli Megalopolisktóremu planuje dać szerokie przedstawienie teatralne przed końcem roku.

Film, którego premiera odbyła się w konkursie na tegorocznym festiwalu w Cannes, zostanie po raz pierwszy pokazany na chińskim Festiwalu Filmowym Złoty Kogut i Stu Kwiatów, który odbędzie się w Xiamen w dniach 13–16 listopada.

Hishow przejął także francuską reżyserkę Laetitię Dosch’s Pies na rozprawiecieszący się dużym uznaniem debiutancki film fabularny, którego premiera odbyła się w Cannes Un Sure Regard; Kuchniameksykańskiego Alonso Ruizpalacios, którego premiera odbyła się w Berlinie; i Matteo Garrone Ja Kapitanietytuł konkursu Wenecja 2023, który był nominowany w kategorii Najlepszy film międzynarodowy tegorocznych Oscarów.

Zaczynając od Megalopolisfirma planuje wprowadzenie tych tytułów do kin na przełomie 2024 i 2025 r. Firma wypuszcza także kilka tytułów animowanych, w tym animację francuską Ogniste Sercew reżyserii Theodore’a Ty’a i Laurenta Zeitouna oraz klasyczne japońskie anime Droga do ninja – film Naruto (2012), który jest już w sprzedaży.

„Naszą wizją jest udostępnienie chińskiej publiczności zróżnicowanej oferty wysokiej jakości filmów – nie tylko wielkich tytułów, ale także wyjątkowych produkcji, takich jak Kuchnia I Pies na rozprawie”- mówi założyciel i dyrektor generalny Hishow Wang Haiyi.

Chociaż przed pandemią niektóre międzynarodowe tytuły studyjne radziły sobie zaskakująco dobrze w Chinach, w ostatnich latach rynek skierował się w stronę produkcji lokalnych, a nawet niektóre hollywoodzkie filmy miały trudności z przebiciem się. W rezultacie niewiele prestiżowych tytułów pozyskiwanych jest do kin.

Wang wierzy jednak, że chińska publiczność, zwłaszcza w najważniejszych miastach, takich jak Pekin, Szanghaj i Shenzhen, jest gotowa na coś innego. „Bardzo niewielu chińskich dystrybutorów koncentruje się na filmach studyjnych, ale wierzymy, że nadszedł czas, aby wykorzystać naszą markę i wiedzę w tej dziedzinie, aby ponownie wprowadzić je na rynek chiński” – mówi Wang, który wcześniej wydał takie tytuły jak Gra w naśladownictwo, Wszystkie pieniądze świata i Zhang Lu Yanagawa na rynku chińskim.

Wang opisuje dramat komediowy Pies na rozprawieo prawniku broniącym psa w sądzie, jako film „ciekawy i zabawny, ale mający także wiele wątków, które przemówią do chińskiej publiczności, która lubi tematy i historie, o których można dyskutować po obejrzeniu filmu”.

Kuchniaadaptacja sztuki z lat 50., której akcja rozgrywa się w restauracji na Manhattanie, była już pokazywana na festiwalach filmowych w Pekinie i Szanghaju, gdzie, jak twierdzi Wang, film spotkał się z bardzo pozytywnym przyjęciem.

„Wierzymy również, że klasyczne tytuły znajdą odbiorców” – kontynuuje Wang. „Zbudowaliśmy bibliotekę ponad 100 klasycznych filmów międzynarodowych i planujemy ponowne wypuszczenie części z nich w Chinach”.

W 2019 roku Hishow wypuścił Giuseppe Tornatore’s Legenda 1900 roku w Chinach” – film, który powstał ponad dwie dekady wcześniej, ale nigdy wcześniej nie był emitowany w Chinach i który zarobił imponujące 20 milionów dolarów.

Firma z siedzibą w Pekinie zajmuje się także produkcją filmów i seriali w języku chińskim, a w nadchodzących tytułach znajdują się między innymi thrillery akcji Kierować z ukryciaz udziałem Louisa Koo, oraz serial premium Mój najdroższy nieznajomywyreżyserowany przez Lin Yu-Hsien, z Wangiem Luodanem i Bosco Wongiem w rolach głównych.

Wyreżyserowane przez Jamesa Hunga, Kierować z ukrycia jest obecnie w fazie postprodukcji, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku Mój najdroższy nieznajomy zostanie wyemitowany jesienią tego roku na platformie streamingowej Youku należącej do Alibaby oraz w godzinach największej oglądalności kanału chińskiego nadawcy CCTV.

Zrodlo