Pomimo wysokich oczekiwań fanów Elder Scrolls, zdaniem byłego dyrektora kreatywnego The Elder Scrolls Online, pomoc Bethesdy sprawiła, że trudniejszym wyzwaniem było znalezienie sposobu na odróżnienie gry od World of Warcraft.
Chociaż The Elder Scrolls Online może nie jest tak duże jak dominujący WoW Blizzarda, z pewnością ugruntowało swoje miejsce w szerszym krajobrazie MMORPG. Mając to na uwadze, w wywiadzie z byłym dyrektorem kreatywnym Paulem Sagem stwierdził, że odróżnienie TESO od WoW było jednym z największych wyzwań, przed którymi stanął zespół podczas produkcji.
Sage uważał, że gracze oczekiwali pewnych rzeczy od gry MMO, a wiele z nich powstało bezpośrednio pod wpływem WoW-a. Chociaż zespół miał wystarczającą swobodę twórczą, był nieco ograniczony wpływem WoW-a i szukał sposobów na odróżnienie TESO od kolosa Blizzarda. „Jedną z rzeczy, które musieliśmy zrobić, było wyrwanie się z formy WoW, bardziej niż wyrwanie się z formy Elder Scrolls” – wyjaśnia. „Więc chociaż czułem, że nadal możesz być naprawdę kreatywny, wciąż pojawiały się takie oznaki: «oto, czego ludzie oczekują od gry MMO»”.
Dla porównania, Sage stwierdził, że praca w uniwersum The Elder Scrolls jest znacznie łatwiejsza, częściowo dzięki łatwości współpracy z Bethesdą. „Jestem maniakiem Elder Scrolls, prawda? Kocham tę serię tak bardzo, że praca nad nią była przyjemnością” – zauważa Sage. „I trzeba przyznać, że Bethesda była zadziwiająco hojna w tym, co pozwoliła nam zrobić w grze MMO”.
Po 10 latach od pierwszego wydania TESO wygląda na to, że ciężka praca Sage i zespołu ZeniMax Online Studios opłaciła się, a gra w dalszym ciągu jest odwiedzana przez dziesiątki tysięcy fanów Elder Scrolls i MMO każdego dnia.
Jeśli interesują Cię gry takie jak The Elder Scrolls Online, sprawdź naszą listę najlepsze gry MMORPG grać.