Sony miało wzloty i upadki w ciągu ostatnich 11 miesięcy, ale… Astrobot stanowi mocne zakończenie roku z ponad 1,5 milionami egzemplarzy sprzedanych od premiery 6 września 2024 r.
W swoim Raport wyników finansowych za II kwartałSony twierdzi, że spośród tych 1,5 miliona graczy 37% nie kupiło żadnej własnej gry na PlayStation od co najmniej dwóch lat. Oznacza to, że nie skusiły ich takie gry jak God of War Ragnarok, Marvel’s Spider-Man 2, Horizon Forbidden West czy różne remake’i i remastery Last of Us. Pośród morza lewiatanów potrójnego A wielu z Was chciało po prostu uroczego małego robota.
Oprócz zachęcania nowych i nieobecnych graczy do konsoli, „Odsetek młodszych grup wiekowych i rodzin kupujących tytuł był znacznie wyższy niż w przypadku innych tytułów, a tytuł znacząco przyczynia się do poszerzenia bazy użytkowników poprzez pozyskiwanie nowych użytkowników oraz poszerzenie naszego portfolio tytułów.”
Dorastałem na mniejszych (przynajmniej jak na dzisiejsze standardy) grach PlayStation, więc miło jest widzieć, że platformówki wciąż podbijają serca dzieci w taki sam sposób, jak kiedyś. Sony stwierdziło również, że „zyskało duże doświadczenie” po niedawnej porażce Concorda.
Astro Bot pomógł także utrzymać reputację PlayStation jako domu uznanych przez krytyków gier, jak w raporcie Sony z dumą odnotowuje, że uzyskał on „94 punkty w serwisie Metacritic i zebrał wysokie oceny społeczności graczy”. W raporcie opisano ją również jako „hit”, co warto zobaczyć po tym, jak Square Enix wspomniało o niektórych swoich grach nie spełnił oczekiwań w tym roku.
Jeżeli nie zdobyłeś jeszcze platynowego trofeum, przeczytaj nasz poradnik gdzie go znaleźć wszystkie kolekcje Astro Botów.