Gry Assassin’s Creed zawsze opowiadały dwie równoległe historie — jedną, fikcję historyczną i fantazję, która eksploruje różne okresy czasu w świecie rzeczywistym, a drugą współczesną narrację dwóch konkurujących ze sobą grup próbujących nadać sens tej historii. Z biegiem czasu współczesne historie w tytułach Assassin’s Creed stały się refleksją, a każda gra coraz mniej skupiała się na współczesnej narracji. Takie podejście ma prawdopodobnie szansę. Ubisoft powiedział, że Assassin’s Creed Shadows opowie nową, współczesną historię, która przedstawi „znaczący kontrast między przeszłością a teraźniejszością”.
Współczesna historia Assassin’s Creed Shadows
Wiceprezes firmy Ubisoft i producent wykonawczy Assassin’s Creed Marc-Alexis Coté mówił o odświeżeniu współczesnej fabuły w kolejnej grze Assassin’s Creed podczas zeszłotygodniowej imprezy BAFTA, jak zgłoszone przez Eurogamer. Coté powiedział, że współczesna narracja w ostatnich grach Assassin’s Creed stała się „powtarzalna” i peryferyjna w stosunku do wypełnionej akcją osi czasu z przeszłości – „bardziej pobocznym zadaniem niż integralną częścią ogólnego doświadczenia”.
„W miarę postępów naszym celem jest ponowne umieszczenie historii w centrum doświadczeń graczy” – podobno powiedział Coté podczas wydarzenia. „Współczesna narracja będzie służyć raczej uwydatnieniu, a nie przyćmieniu historycznej podróży. rysując znaczący kontrast między przeszłością a teraźniejszością, staramy się przywrócić równowagę, która była niegdyś cechą charakterystyczną serii.
Dyrektor Ubisoftu powiedział, że współczesna historia przedstawiona w dalszej części serii będzie eksplorować tematy „pamięci, tożsamości i autonomii”, rysując znaczące powiązania między przeszłością a teraźniejszością.
„Podstawy pod ten nowy kierunek nabiorą kształtu dzięki grze Assassin’s Creed Shadows, która położy podwaliny pod ewolucję narracji, która będzie się rozwijać w nadchodzących latach” – powiedział.
Oryginalna seria gier z tej serii przedstawiała współczesną historię Desmonda Milesa, potomka popularnego bohatera serii Ezio Auditore da Firenze i członka zakonu Asasynów. Historia Milesa zakończyła się w Assassin’s Creed 3 z 2012 roku i Ubisoft i od tego czasu starała się wprowadzić znaczące współczesne historie do kolejnych gier AC.
Choć wydawca nie podzielił się szczegółami na temat współczesnej narracji Assassin’s Creed Shadows, historyczna historia tej przygodowej gry akcji rozgrywa się w XVI-wiecznej Japonii. W grze pojawi się podwójny bohater, samuraj Yasuke i shinobi Naoe, obaj będący członkami bractwa Asasynów.
Premiera Assassin’s Creed Shadows była początkowo planowana na 15 listopada, ale Ubisoft opóźnił premierę po rozczarowującej premierze Star Wars Outlaws. Od chwili ujawnienia kolejny tytuł Assassin’s Creed spotkał się z ostrymi reakcjami — niektóre w formie uzasadnionej krytyki dotyczącej ceny i strategii premiery; inne w formie rasistowskiej wściekłości na jednego z dwóch bohaterów gry, prawdziwą postać historyczną Yasuke, samuraja pochodzenia afrykańskiego.
Gra ukaże się teraz na komputerach PC (z jednoczesnym uruchomieniem na platformie Steam), PS5 i Xbox Series S/X 14 lutego 2025 r.