Założycielka Neal Street, Pippa Harris, o satyrowaniu branży w „Franczyzie” HBO i planach kręcenia filmów o Beatlesach Sama Mendesa od przyszłego lata

„Nie mogłabym tego komentować” – śmieje się Dame Pippa Harris, gdy Deadline pyta brytyjskiego producenta, czy rozpoznaje jakichś kolegów wśród okropnych i przezabawnych postaci z jej najnowszego serialu, Franczyza. Satyra Armando Iannucciego na HBO, ukazująca kulisy tandetnej serii superbohaterów znanej jako Na dachuma coś dla każdego, kto czuje się choć trochę pozbawiony praw, pracując w machinie treści filmowych i telewizyjnych.

Jest Peter Richarda E. Granta, przeciwnik przebudzenia, który jest jednocześnie pompatyczny i burzliwy, ponieważ ucieleśnia nemezis Tecto. A co z Erikiem? Głęboko myślący reżyser Daniela Brühla, który podczas wizyty na planie mówi: „Nadszedł dzień, kiedy garnitury spadają z drzew”. A skoro już o tym mowa, Pat Shannon (Darren Goldstein) jest bacznie obserwowanym potworem szefa studia, który nie ma wstydu zastraszania ciężko pracujących podwładnych przy pisuarze w toalecie.

„Franczyza”

Harris może być zbyt uprzejma, by przyznać, że w trakcie swojej 35-letniej kariery natknęła się na kopie tych postaci, ale przyznaje, że „każdy wniósł na przyjęcie drobne szczegóły”. Ostatecznie – mówi Franczyzapomimo wszystkich swoich zjadliwych obserwacji na temat absurdu tworzenia filmów, jest pełnym miłości portretem tego biznesu. To „program o szczodrym sercu” – mówi, którego celem jest „wyśmiewanie się”, a nie powalanie Marvela czy jakiegokolwiek innego kinowego uniwersum. Poza tym HBO jest siostrą DC w rodzinie Warner Bros. Discovery.

Franczyza rozpoczyna się zawrotnym pojedynczym ujęciem, w którym spacerujesz po planie z nową dziewczyną Dag, trzecią asystentką reżysera graną przez Lolly Adefope. To ważne wprowadzenie do pracy w Maximum Studios i pierwsza scena, którą Sam Mendes nagrał na celuloid dla telewizji. Harris, który wraz z nagrodzonym Oscarem reżyserem był współzałożycielem Neal Street Productions, twierdzi, że wyreżyserowanie pilota było dla Mendesa ważne. On wymyślił pomysł Franczyza z Iannuccim po tym, co Harris opisuje jako „ból i chwałę” Jamesa Bonda. Dziedziczenie Aby urzeczywistnić tę wizję, sprowadzono pisarza Jona Browna.

„Sam jest w stanie bez wysiłku zebrać i wyreżyserować tak dużą liczbę postaci na ekranie, co wydaje się banalne, ale w rzeczywistości jest niewiarygodnie trudne” – Harris mówi o swoim partnerze kreatywnym, który najwyraźniej zafascynował się telewizją. „Podobał mu się fakt, że można coś stworzyć i zobaczyć jego fragment w ciągu kilku tygodni… Telewizja działa znacznie szybciej”.

Rozmawiamy w rogu Elstree Studios, gdzie kręci Neal Street Hamnetaadaptacja powieści Maggie O’Farrell w reżyserii Chloé Zhao, która przedstawia historię żony Williama Szekspira, Agnes, po stracie jedynego syna. Zdjęcie Jessie Buckley i Paula Mescala jest częścią zestawu projektów, które sprawiły, że rok 2024 był jednym z najbardziej pracowitych okresów w 21-letniej historii Neal Street. Firma wspierana przez All3Media niedawno zakończyła działalność Magiczne Odległe Drzewoadaptacja Enid Blyton, która wymykała się Harrisowi przez 17 lat i została otwarta w ciągu około 10 dni Wzgórza Kalifornii na Broadwayu i Trylogia Lehmana na West Endzie. Działalność teatru Neal Street nadzoruje współzałożycielka Caro Newling.

„Wzgórza Kalifornii”

Harris, który jest wrażliwy na szersze spowolnienie w branży, nie umknął tej ironii związanej z pracowitym okresem na Neal Street. „To dziwne w tym roku, ponieważ wszyscy myśleli, że gdy tylko strajk się skończy, wszystko wróci do normy, a tak się nie stało” – zastanawia się Harris. Neal Street nie był odporny na problemy: Franczyza został zamknięty podczas strajków scenarzysty i aktora po nagraniu tylko odcinka pilotażowego. Harris twierdzi, że studia wykorzystały tę przerwę na „podsumowanie” i zmniejszenie rozmiarów swoich plansz, ale ona jest dobrej myśli, że w ostatnich miesiącach udało się odwrócić sytuację.

Jej optymizm ma swoje granice. Ona się zgadza Korona producent Andy Harries, który zapadający w pamięć powiedział, że Wielkiej Brytanii grozi stanie się „branżą usług najwyższej klasy” dla Hollywood kosztem lokalnych programów. Życiorys Harrisa jest ozdobiony brytyjskimi opowieściami z serialu BBC Paula Abbotta Stan grydo filmów Szekspira Pusta Koronai zdobywca Oscara 1917. Chciałaby, aby te dramaty były chronione, w tym poprzez rozszerzenie brytyjskiego systemu ulg podatkowych.

Dziesięć lat temu Harris odegrał kluczową rolę w lobbowaniu w rządzie brytyjskim na rzecz zachęt do produkcji. Miała wówczas posłuch nastoletniego przyjaciela Nicka Clegga, byłego wicepremiera, który obecnie jest jednym z czołowych poruczników Marka Zuckerberga w Meta. Pionierski sukces ulg podatkowych sugeruje, że nowy rząd labourzystowski również powinien słuchać, gdy Harris mówi, że należy je zrównoważyć, aby wspierać niskobudżetowe brytyjskie seriale.

Wyjaśnia: „Powodem, dla którego Wielka Brytania uderza ponad siły, jest to, że mamy niesamowity talent pisarski. Pisarze powinni mieć swobodę pisania historii, które dotyczą po prostu doświadczeń Wielkiej Brytanii, bez względu na to, czy sprzedają się one na całym świecie. Więc tak, myślę, że mogłoby istnieć dodatkowe wsparcie.

„Zadzwoń do położnej”

mówi Harris Zadzwoń do położnejserial BBC Neal Street, jest przykładem programu, który początkowo miał trudności z przyciągnięciem międzynarodowej uwagi. Ponad dziesięć lat później sezon 14 zadebiutuje na początku przyszłego roku, prace nad sezonem 15 są już zaawansowane, a dramat stworzony przez Heidi Thomas sprzedał się w 200 krajach na całym świecie. Harris promienieje dumą, omawiając program, który obecnie wpleciony jest w strukturę brytyjskiej telewizji i stał się inkubatorem takich talentów jak Emerald Fennel. Serial jest faktycznie „zawsze włączony”, co oznacza, że ​​znajduje się w ciągłym cyklu przygotowań, castingu, produkcji lub postu.

Harris przyznaje, że jest to możliwe jedynie dzięki zaangażowaniu BBC. Z sentymentem wypowiada się o brytyjskim nadawcy, który wcześniej pełnił funkcję szefa działu zamówień dramatów. W czasie, gdy ministrowie pracy sygnalizowali zamiar zbadania nowych modeli finansowania BBC, Harris pozostaje zdecydowanym zwolennikiem opłaty licencyjnej, dodając, że opłata gospodarstw domowych stanowi „niesamowity stosunek jakości do ceny”.

Nie należy przyjmować za pewnik, że można ustawić zegarek Zadzwoń do położnej w czasie, gdy fandomy narzekają, że muszą czekać latami pomiędzy sezonami swoich ulubionych programów. Prezes Sony Pictures Television Studios, Katherine Pope, powiedziała w tym tygodniu, że opóźnienia są „nie do utrzymania”. Harris współczuje niepokojom widzów, ale nie uważa, że ​​problem się znacznie pogorszył: „W wielu serialach na kolejną serię czeka się czasami kilka lat, co moim zdaniem może być frustrujące dla widzów. Zawsze występowały opóźnienia, zwłaszcza jeśli polegasz na kluczowym elemencie castingu”.

Czy Neal Street pomyślał o Zadzwoń do położnej film? „Tak, potencjalnie” – odpowiada Harris. „Opactwo Downton odniósł ogromny sukces filmowy… i oczywiście Peaky Blinders teraz kręci film. Nigdy nie mów nigdy.” Dodaje, że marka ma fundamentalne znaczenie dla zrównoważonego rozwoju komercyjnego Neal Street (w zeszłym roku firma zwiększyła przychody o 40% do 30,7 mln funtów). „To naprawdę pomogło nam kontynuować działalność” – dodaje. „Nie można prowadzić firmy, robiąc pojedyncze filmy i krótkie seriale”.

Beatlesi

Obrazy Getty’ego

Neal Street przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji zgodnie z wielką wizją Mendesa zakładającą nakręcenie czterech oddzielnych filmów teatralnych opowiadających powiązane historie Beatlesów, po jednym z punktu widzenia każdego członka zespołu. Ostateczny termin ujawnił projekt w lutym, a Harris twierdzi, że scenarzyści zostali teraz zamknięci, aby zdjęcia mogły rozpocząć się latem przyszłego roku. Czy uda jej się wskazać twórców słowa, którzy ożywią historie Paula McCartneya, Johna Lennona, George’a Harrisona i Ringo Starra? „Nie, przepraszam.” Dodaje: „To jeszcze odległa przyszłość… Nie sądzę, żeby ktokolwiek spodziewał się, że te filmy ukażą się w przyszłym roku lub rok później”.

Wygląda na to, że filmy staną się odrębną franczyzą, co jest ironią losu, biorąc pod uwagę, że zebraliśmy się, aby o tym porozmawiać Franczyza. Ma nadzieję, że serial HBO, który zadebiutuje na brytyjskiej platformie Sky 21 października, zostanie przedłużony na drugi sezon, zwłaszcza że „nie da się wymyślić komedii, którą od razu wszyscy uważali za dzieło genialne”. .” Harris twierdzi, że jest „o wiele” więcej historii do opowiedzenia na planie Tecto, ale nie oznacza to, że w najbliższym czasie ujawni jakieś inspiracje IRL.

Zrodlo