Rockstar Games wypuściło swój przełomowy krymathon Grand Theft Auto: San Andreas dokładnie dwie dekady temu – 26 października 2004, kolejne życie – a jeden z doświadczonych programistów postanowił podzielić się mało znaną ciekawostką na temat gry z otwartym światem z okazji jej 20. urodzin .
Zawsze gadatliwy Obbe Vermeij, który przez lata był kierownikiem technicznym tego przełomowego studia, niedawno w mediach społecznościowych wyjaśnił, że pierwszy projekt planu dla świata San Andreas był zupełnie inny.
„Pierwotny plan przewidywał umieszczenie trzech miast na osobnych mapach” – Vermeij napisał dziś na Twitterze, po czym zauważył, że pierwsze dwa GTA również miały tę samą strukturę, aczkolwiek z perspektywy góry na dół. „Gracz podróżował między miastami pociągami i samolotami”.
Vermeij wyjaśnia, że „pamięć na PS2 była bardzo ograniczona”, więc podzielenie mapy na trzy różne sekcje oznaczało, że modele panoram każdego miasta nie obciążałyby i tak już nadwyrężonej pamięci konsoli. „Ułatwiłoby to również posiadanie różnych policji, karetek pogotowia i wozów strażackich dla każdego miasta. Różne pickupy, typy pogody itp. Łatwiej byłoby również powstrzymać gracza, dopóki nie nadejdzie czas wyjazdu do następnego miasta. Ułatwiłoby to również uporządkować modele na DVD według miast, co ułatwiłoby streaming.”
20 lat temu wypuściliśmy Grand Theft Auto – San Andreas. Pierwotny plan przewidywał umieszczenie tych 3 miast na oddzielnych mapach. Gracz podróżował między miastami pociągami i samolotami. (Gta 1 i 2 również miały trzy miasta na osobnych mapach) Na PS2 pamięć była bardzo ograniczona i… pic.twitter.com/kUMxR9Kt9625 października 2024 r
Jednak tuż przed rozpoczęciem pracy nad trzema mapami przez artystów, spotkanie w ostatniej chwili pomiędzy Vermeijem, producentem Leslie Benziesem, dyrektorem artystycznym Aaronem Garbutem, dyrektorem technicznym Adamem Fowlerem i programistą Alexandrem Rogerem porzuciło pierwotny plan. GTA San Andreas zostało później dostarczone ze wszystkimi trzema miastami płynnie połączonymi w jedną przestrzeń, chociaż warstwy mgły sprawiają, że gra wygląda na większą niż w rzeczywistości i prawdopodobnie służyła jako podpora dla biednego starego PS2.
Na razie sprawdź wszystko, co wiemy o GTA 6.