Były projektant gier Bethesdy, Bruce Nesmith, nigdy nie spodziewał się, że wszyscy będą tak wściekli z powodu DLC Horse Armor do Obliviona, które ukazało się 18 lat temu. To znaczy, to głównie po prostu fajny strój dla twojego konia. Nesmith sugeruje jednak, że „częścią historii Horse Armor jest to, że będziesz popełniać błędy, będąc pierwszym w wodzie w czymś takim”.
W niedawnym wywiadzie Nesmith mówi VideoGamer że Bethesda musiała sprzedać miliony zbroi dla koni, „i to nas trochę zakręciło w głowie: wszyscy się z tego naśmiewacie, a mimo to to kupujecie” – mówi.
Miało to swoje zalety. „Jedną z rzeczy związanych z Horse Armor, o których należy pamiętać jest to, że moim zdaniem Bethesda była pierwszą firmą, która stworzyła rozszerzenia zawartości do pobrania” – powiedział Nesmith. „Nikt wcześniej nie zrobił tego w przypadku platform. Dosłownie byliśmy w tym pionierami. Dlatego Bethesda nie wiedziała, co do cholery wtedy robiła.
Teraz jest inaczej. Na początku XXI wieku niektórzy ludzie niechętnie kupili wzmacniającą zdrowie Końską Zbroję Obliviona, a nawet wielu z nich określiło ją jako absurdalny i bezużyteczny wydatek. Jednak w 2024 roku wielu zagorzałych graczy bez wahania kupi kolejną skórkę, powiedzmy, do swojej głównej gry w League of Legends, nawet gdy branża gier będzie decydować, co będzie idealna relacja z mikrotransakcjami powinno być.
„„Myślę… można podziękować grom online za znacznie większe zainteresowanie dodatkami DLC związanymi z kostiumami” – argumentuje Nesmith. „Rzeczy, które dla twojej postaci są czysto wizualne lub dźwiękowe, nie są związane z rozgrywką, stają się coraz bardziej popularne akceptowane, gdy masz grę, w której grasz przeciwko innym ludziom i inni ludzie to zobaczą.
Cokolwiek przyniesie przyszłość, jedna rzecz pozostaje niezmienna: odurzający urok końskiej zbroi. Ludzie nadal to kupują za 2,50 dolara w sklepie Xbox, gdzie uzyskała aż 4,8 z 5 gwiazdek w 60 recenzjach użytkowników.
„To najwspanialsze DLC, jakie kiedykolwiek stworzono w historii gier wideo” – stwierdzono w jednej z recenzji z 2022 roku. „Nie graj w Oblivion bez uprzedniego zakupu tego DLC. KONIECZNE jest poznanie pełnego pakietu”. Czas leczy wszystkie rany.
Nesmith również niedawno skomentował, że „gry Bethesdy mogłyby być bardziej dopracowane”, ale stwierdził, że pewne brednie „można wybaczyć”.