Wewnętrzne kompilacje HyperOS 2.0 wykryte na wielu urządzeniach, w tym na serii Xiaomi 15: raport

Xiaomi wypuściło HyperOS w październiku ubiegłego roku wraz z serią Xiaomi 14 jako zamiennik skóry MIUI. Wygląda na to, że chińska marka smartfonów testuje kolejną wersję swojego niestandardowego interfejsu Androida — HyperOS 2.0 — na ograniczonej liczbie urządzeń. Xiaomi nie ogłosiło jeszcze daty premiery HyperOS 2.0 opartego na systemie Android 15, ale wewnętrzne wersje interfejsu użytkownika wykryto w kilku smartfonach Xiaomi i Redmi, w tym w nadchodzących Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Pro.

Według GizmoChina raportwewnętrzne kompilacje HyperOS 2.0 wykryto odpowiednio na Xiaomi 15 i Xiaomi 15 Pro z wersją oprogramowania OS2.0.1.5.VOCCNXM i OS2.0.1.2.VOBCNXM. W publikacji udostępniono także zdjęcie wersji testowej zainstalowanej na telefonie Xiaomi.

Wewnętrzne kompilacje Xiaomi 14, Xiaomi 14 Pro i Xiaomi 14 Ultra mają podobno wersję oprogramowania układowego odpowiednio OS2.0.0.24.VNCCNXM, OS2.0.0.22.VNBCNXM i OS2.0.0.16.VNACNXM.

Xiaomi nie ujawniło planu działania dla HyperOS 2.0 opartego na Androidzie 15, ale raport twierdzi, że początkowo aktualizację otrzymają te urządzenia Xiaomi – Xiaomi 13 Ultra, Xiaomi Mix Fold, Xiaomi Mix Flip, Xiaomi Pad 6S Pro, Xiaomi Civi 2.

Jak wynika z publikacji, rozpoczęły się wewnętrzne testy HyperOS 2.0 dla Redmi K70, Redmi K70 Pro, Redmi K70 Ultra, Redmi K60, Redmi K70E, Redmi Note 13 Pro 5G, Redmi Note 13R.

Funkcje HyperOS 2.0 (oczekiwane)

Oczekuje się, że HyperOS 2.0 zostanie zaprezentowany jeszcze w tym miesiącu w Chinach. Oryginalny HyperOS został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w Chinach w październiku 2023 roku. Pojawił się w serii Xiaomi 14. Aktualizacje nowego interfejsu zostały wydane w Indiach na początku tego roku.

Oczekuje się, że HyperOS 2.0 wprowadzi kilka nowych funkcji i funkcjonalności opartych na sztucznej inteligencji dla urządzeń Xiaomi, Redmi i Poco. Oczekuje się, że aktualizacja obejmie ulepszony tryb Game Turbo z opcjami personalizacji. Może również obejmować narzędzia optymalizacyjne zwiększające wydajność gier. Prawdopodobnie będzie wspierać wykrywanie ukrytych kamer poprzez wyszukiwanie w bezprzewodowych sieciach lokalnych (WLAN).

Zrodlo