Były i wieloletni twórca Bethesdy, Nate Purkeypile, twierdzi, że jego nowy „heavy metalowy horror z otwartym światem” jest pięć razy większy od Skyrim i nawiązuje przy tym do kultowego momentu Todda Howarda.
„Axis Unseen” po raz pierwszy przykuło naszą uwagę w 2022 roku, kiedy Purkeypile ujawnił, że wydostawał się wówczas z przyczepy kempingowej. Nie żeby nie przyciągał uwagi ze względu na swoje zalety, ale nazwa Purkeypile zdecydowanie nadała projektowi sporo prestiżu. Purkeypile był artystą w Bethesda Game Studios od 2007 do 2021 roku, a ostatnio pełnił rolę głównego artysty oświetlenia w Starfield. Był także światowym artystą w Fallout 3, Fallout 4 i The Elder Scrolls: Skyrim, a także głównym artystą w Falloucie 76.
„Świat mojej solowej gry niezależnej jest około 5 razy większy od Skyrim” – powiedział Purkeypile w tweecie. „Widzisz tam tę górę? Możesz tam wejść” – dodał, odnosząc się do klasycznego mema Todda Howarda pochodzącego z prezentacji Skyrim na QuakeCon 2011, w którym powiedział: „można dojść na szczyt tej góry”.
Wyjaśniając potrzebę stworzenia tak dużego świata gier, Purkeypile powiedział, że The Axis Unseen „to gra o polowaniu z ogromnymi stworzeniami, więc potrzebuje dużo miejsca. Próbowałem czegoś mniejszego i czułem się okropnie”.
Świat mojej solowej gry niezależnej jest około 5 razy większy od Skyrim. Widzisz tam tę górę? Można tam iść 🤣⛰️To gra o polowaniu z ogromnymi stworzeniami, więc potrzebuje dużo miejsca. Spróbowałem czegoś mniejszego i czułem się okropnie🏹 Wersja demonstracyjna jest już dostępna! Lista życzeń Oś niewidoczna na Steamie🤘 pic.twitter.com/cAtTgA8aJ64 października 2024 r
Chociaż „heavy metalowy horror” jest niezaprzeczalnie mocnym motywem przewodnim, tak naprawdę nie sprzedaje całego pakietu w przypadku The Axis Unseen. Oto gra o polowaniu w otwartym świecie, w której tropisz stworzenia z folkloru, zabijasz je i absorbujesz ich moce oraz strzały żywiołów. Część heavy metalowa pochodzi z partytury skomponowanej przez Clifforda Meyera, wcześniej członka legendarnych postmetalowych zespołów ISIS i Red Sparowes. „Muzyka dynamicznie dostosowuje się do tego, co dzieje się w grze” – czytamy w opisie Steam. „Czasami jest klimatyczny, innym razem intensywny metal”.
Gra właśnie doczekała się wersji demonstracyjnej na Steamie i ukaże się na PC 22 października.
Czas pokaże, czy dołączy do grona tzw najlepsze gry z otwartym światem dzisiaj zagrać.