Red Dead RedemptionMapa została najwyraźniej stworzona, zanim wersja na PS3 była jeszcze w fazie rozwoju, a nowy komentarz byłego weterana Rockstar Games mógł dać nam pewien wgląd w przyczynę.
O tym mówi nowy film DF Direct od Digital Foundry Przygodowa gra akcji Rockstar Games z 2010 roku wreszcie dostępna na PCale wspomina także o pierwotnym rozwoju i pracach nad wersją na PS3, która najwyraźniej pojawi się później niż wersja na Xbox 360. Wyjaśniając oświadczenie na Twitterze, Roszczenia Digital Foundry: „Ściśle mówiąc, komentarz z dawnych czasów był taki, że mapa została utworzona przed powstaniem wersji na PS3. A więc nie jest to dokładnie „późny rozwój”.”
W tym samym wątku na Twitterze były dyrektor techniczny Rockstar Obbe Vermeij – który opuścił studio w 2009 roku, prawie cały rok przed premierą Red Dead Redemption – wyjaśnia, że praca na Xbox 360 była łatwiejsza w porównaniu z PS3. Pisze: „Konsola Xbox 360 korzystała z DirectX. Oznacza to, że sprzęt był ukryty za warstwą oprogramowania. Ułatwiło to pisanie na konsolę 360.
„Aby uzyskać dobrą wydajność PS3, programista musiałby osiągnąć bardzo niski poziom. Zaprogramować układy graficzne w ich ojczystym języku. Było to trudne i czasochłonne” – kontynuuje. „Dlatego bardziej sensowne było dla nas przewodzić X360”.
Przez lata wielu uważało wersję Red Dead Redemption na PS3 za najgorszą z dwóch oryginalnych platform. Nawet jeśli tak nie jest złysama w sobie wersja na konsolę Xbox 360 jest prawie zawsze ulubioną, ponieważ działa nieco lepiej, co ma sens, biorąc pod uwagę wyjaśnienia Vermeija.
Jeśli szukasz więcej gier do zagrania, zapoznaj się z naszymi rekomendacjami gry takie jak Red Dead Redemption 2.