Projekt Titan był w kolejce Zamieć„następną wielką rzeczą” na początku 2010 roku, ale grę MMO spotkał zły los, gdy została anulowana wiele lat po rozpoczęciu prac nad grą – po kosztach milionów dolarów i wszelkich potencjalnych pracach nad innymi projektami po drodze.
Dziennikarz i autor Jason Schreier omawia odrzucony projekt Blizzarda w niedawnym podcaście z Sieć łamania limitów. „Kosztowało to firmę 80 milionów dolarów, a także sześć lub siedem lat kosztów alternatywnych; potencjalne inne projekty zostały utracone po drodze” – ujawnia Schreier. „To była po prostu porażka całej firmy”. Sytuacja „powiedziała Bobby’emu Kotickowi, że obietnica: «Po prostu pozwól nam gotować, a my zrobimy ci hity» nie jest już prawdziwa”.
Ostatecznie, wysokie oczekiwania zabiły Tytana – lub przynajmniej w znacznym stopniu przyczynił się do jego upadku. Gra nigdy nie zrodziła się ze szczerego pragnienia Blizzarda stworzenia kolejnego ukochanego, ponadczasowego klejnotu – zamiast tego jej rozwój nastąpił w nadziei, że stworzy grę, która będzie w stanie konkurować Świat Warcrafta zanim tytuł innego studia właśnie to zrobił. Projekt osi, o którym mówiono, że nie jest MMO oparte na subskrypcjiz pewnością wyróżniałby się jako wyjątkowy.
Według Schreiera gracze w ciągu dnia przejmowali kontrolę nad postacią w Tytanie i przeżywali doświadczenia przypominające symulację życia, podobne do tej, którą można znaleźć w Przejście dla zwierząt Lub Simowie. Od łowienia ryb po fotografię, a nawet pracę na pełny etat – mogli brać udział w różnych przytulnych zajęciach, zanim nocą walczyli z przestępczością jako superbohaterowie. Jednak nie cały Tytan został stracony – z jego popiołów powstał Overwatch. Chociaż nie jest to symulator przytulnego życia, z pewnością zawiera bohaterów.
Różne projekty klas superbohaterów zostały przeniesione z Tytana do Overwatch, w tym zarówno Tracer, jak i Widowmaker. Bohaterska strzelanka miała pomyślną premierę w 2016 roku – więcej, niż można powiedzieć o jej martwej i pogrzebanej poprzedniczce. Jako fan wszystkich serii pokrewnych Animal Crossing i The Sims nie mogę powiedzieć, że nie jestem zawiedziony, gdy usłyszałem, czym mógł być Projekt Tytan – ale nie mogę też powiedzieć, że jestem zaskoczony, że tak się stało. nie wyszło.
Według doniesień Netflixa prace nad adaptacjami Overwatch, Diablo i StarCraft były w przygotowaniu, zanim Activision Blizzard złożyła pozew przeciwko gigantowi streamingu