Gdy Paradox Interactive dobiega końca po kłopotliwej premierze Cities: Skylines 2, firma powraca do pierwszej gry z serii, z której najwyraźniej przeniosła się ponad rok temu, z płatnymi DLC.
W maju ubiegłego roku, dla tych, którzy liczą, 18 miesięcy temu, wydawało się, że Paradox Interactive zamknęło drzwi do długiej mapy drogowej Cities: Skylines, wprowadzając coś, co miało być ostatnią dużą aktualizacją i minirozszerzeniem budowniczego miasta. Firma informowała wówczas, że skupia się na Cities: Skylines 2, ale plan ten nie poszedł gładko.
Ta bardzo popularna kontynuacja rozpoczęła się z problemami technicznymi tak rażącymi, że przyćmiły w zasadzie wszystko inne w symulacji. Miesiące aktualizacji i poprawek nie wyleczyły jednak całkowicie wszystkich dolegliwości Cities: Skylines 2, ponieważ pierwsze DLC również borykało się z podobnymi problemami i ostatecznie zostało udostępnione za darmo ze względu na sprzeciw fanów. Niedawno twórca Colossal Order opóźnił wszystkie zaplanowane DLC do kontynuacji – niektóre pakiety zostały przesunięte o ponad rok, zanim minęły pierwotne terminy ich wydania – aby najpierw zająć się bardziej palącymi problemami gry.
Po całym tym dramacie Paradox Interactive powraca teraz do swojego najpewniejszego hitu. Cities: Skylines (The First) właśnie otrzymało trzy nowe płatne pakiety DLC, których motywem przewodnim są wspaniałe zabawy na świeżym powietrzu. Pakiety Mountain Village i Map Pack 3 skupiają się na „szczytach górskich i terenach alpejskich”, a stacja radiowa Alpine Tunes udostępnia nowe utwory.
„Chcemy również zapewnić tych z Was, którzy grają w Cities: Skylines 2, że tworzenie nowej zawartości dla Cities: Skylines to zupełnie odrębny wysiłek” – wyjaśnił wydawca w swoim ogłoszeniu blogu. „Zawartość, którą znajdziesz w tym wydaniu Cities: Skylines, została zaimplementowana przez Tantalus, studio, które zarządzało portami konsolowymi dla Cities: Skylines. Żadne zasoby nie zostały w tym celu przekierowane z Cities: Skylines 2 – pozostają nasi przyjaciele z Colossal Order w pełni skoncentrowani na rozwijaniu i ulepszaniu Cities: Skylines 2. Takie podejście pozwala nam wypuszczać pewne aktualizacje bez kompromisów w którejkolwiek grze.”
Wydawca Cities: Skylines 2 twierdzi, że obecnie gracze „mniej akceptują” fakt, że gry „z czasem naprawią wszystko”.