Twórcy „Derry Girls” i „Big Boys” krytykują rolę sztucznej inteligencji ITV: „To niesamowicie przygnębiające”

Twórcy Derry Dziewczyny I Duzi chłopcy napiętnowali ITV w związku z planem brytyjskiej sieci zatrudnienia dyrektora, który miałby wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia pomysłów na programy.

Krytyka Lisy Mcgee i Jacka Rooke’a pojawiła się po tym, jak w weekend wyszło na jaw, że ITV ogłaszało na LinkedIn ogłoszenie o stanowisku „szefa ds. generatywnych innowacji w dziedzinie sztucznej inteligencji”, a Mcgee nazwał to „niezwykle przygnębiającym”.

Stanowisko, za które można było płacić do 95 000 funtów (124 000 dolarów) rocznie, wymagało „wizjonerskiego” kandydata, który poprowadziłby „opartą na sztucznej inteligencji transformację ITV Studios i streamera ITVX”. Obejmuje to „rozwój charakteru” i „idee generowane przez sztuczną inteligencję”.

Pisarze od dawna obawiali się upowszechnienia wykorzystania sztucznej inteligencji w przedsięwzięciach twórczych, a kwestia ta była jedną z najbardziej powodujących podziały podczas zeszłorocznych strajków pracowniczych w USA. Plan ITV sprowokował także wielu pisarzy po tej stronie stawu.

Mcgee, twórca komedii dla Channel 4 Derry Dziewczynypowiedział dzisiaj: „Oczywiście, podobnie jak większość moich rówieśników, uważam tę wiadomość za niezwykle przygnębiającą i, biorąc pod uwagę sposób wytwarzania materiału Al, za nieetyczną. Osobiście uważam, że ten model się nie sprawdzi. Wspaniałe historie zależą od sposobu ich opowiadania, tonu, punktu widzenia, osobistego. Pisanie scenariuszy to zarówno forma sztuki, jak i rzemiosło i myślę, że najbardziej niepokojąca jest chęć zastąpienia nas”.

Rooke, który nakręcił kolejną nagrodzoną nagrodą BAFTA komedię dla Channel 4, Duzi chłopcybyło równie potępiające. „ITV nie zdaje sobie sprawy, że ich najbardziej udane projekty scenariuszowe zawsze rodziły się na podstawie rzeczywistych ludzkich doświadczeń” – powiedział. „Ostatnie hity, takie jak Pan Bates kontra poczta i długo działające mydła, takie jak Ulica Koronacyjna dosłownie ukształtowały, odzwierciedliły i zmieniły nasze społeczeństwo, a są to seriale budowane przez prawdziwych pisarzy, tworzących postacie, które kochamy od dziesięcioleci. To jest to, w czym ITV zawsze było dobre.

„ITV i dyrektorzy kanałów powinni w dalszym ciągu inwestować w talenty do kreatywnego pisania, aby w dalszym ciągu tworzyć historie głównego nurtu dla widzów, zamiast ograniczać koszty w odczłowieczający sposób. Należy wspierać scenarzystów pracujących obecnie nad produkcjami ITV w jednoznacznym wyjaśnieniu tego stanowiska, dopóki ITV nie zorientuje się, jaką potencjalną walkę mogą mieć na rękach”.

Gildia Pisarzy Wielkiej Brytanii (WGGB) również szybko potępiła ten plan, a sekretarz generalna Ellie Peers powiedziała: „Byliśmy zszokowani, gdy usłyszeliśmy, że ITV zamierza zatrudnić eksperta ds. sztucznej inteligencji, który zastąpi pisarzy i innych twórców. Pomysłów na fabułę nie brakuje, choć niestety wydaje się, że niektórzy nie chcą za nie płacić.

„Jeśli nadawca ma wolne 95 000 funtów, lepiej byłoby zainwestować w scenarzystów, a nie w sztuczki. Zdecydowanie sprzeciwiamy się temu posunięciu ze strony ITV, które również rodzi poważne pytania dotyczące własności intelektualnej. Porozmawiamy o tym z ITV jako sprawę lub pilność.”

Nominowany do nagrody BAFTA aktor i scenarzysta Liam Williams, twórca komedii BBC Chłopięctwododał, że ta rola pokazała, że ​​„w erze coraz bardziej definiowanej przez przygnębiające eksperymenty w zakresie automatyzacji kreatywnej przyłączenie się do związku zawodowego takiego jak WGGB jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej”

Na początku tego roku dyrektor generalna ITV Carolyn McCall nazwała generatywną sztuczną inteligencję „drugim pilotem dla twórców”, ale upierała się, że nie będzie ona „zastępcza”. Niedawno w ramach transmisji uruchomiono produkcję reklam GenAI, która miała zachęcić małe i średnie firmy do reklamowania się w telewizji.

Rzecznik ITV powiedział dzisiaj: „W ITV używamy narzędzi AI do ulepszania i rozszerzania naszych procesów twórczych i produkcyjnych. Choć nic nie zastąpi ludzkiej kreatywności naszych zespołów, badamy, w jaki sposób GenAI może pomóc naszym pracownikom pracować wydajniej i kreatywniej oraz optymalizować nasze treści pod kątem widzów”.

We wrześniu ubiegłego roku ujawniliśmy, że ITV i brytyjski związek aktorów Equity omawiają nową umowę obejmującą postanowienia dotyczące sztucznej inteligencji i klonowania w kluczowych serialach, takich jak Emmerdale I Ulica Koronacyjna po raz pierwszy, a umowa ta nie została jeszcze podpisana. Sztuczna inteligencja jest także kluczowym tematem trwających negocjacji pomiędzy Equity a organizacją Pact ds. niezależnych telewizji i BBC.

Zrodlo