Czarny mit: Wukong był (i nadal jest) niesamowitym sukcesem chińskiego studia Game Science, ale z pewnością nie z powodu tego hitu tak wiele ogromnych wydań gier jest w przygotowaniu od innych chińskich deweloperów.
W nowym wywiad z 4Gamerem (przetłumaczone przez Automatona), dyrektor generalny studia Phantom Blade Zero S-Game, Liang Qiwei i wiceprezes Michael Chang, wyjaśnili, że ten pozorny boom, który ma miejsce obecnie, jest wynikiem zmian rynkowych i technologicznych. „W przeszłości rynek i nasza technologia nie były wystarczająco dojrzałe, więc po prostu nie byliśmy w stanie tworzyć gier konsolowych” – mówi Qiwei.
Chang dodaje: „To nie jest tak, że chińscy programiści zebrali się i postanowili wypuścić gry na konsole w tym samym czasie, ale raczej od początku chcieliśmy tworzyć tego typu gry”. Wyjaśnia, że tak się akurat składa, że chińscy programiści „w końcu są w stanie wypuszczać takie gry wysokiej jakości”.
Zainteresowanie chińskiego rynku grami nie jest oczywiście niczym nowym, co Qiwei podkreśla: „Jeszcze przed premierą Black Myth: Wukong 30–40% sprzedaży większości głównych gier japońskich i zachodnich pochodziło z Chin”. To, w połączeniu z doświadczeniem twórców, oznacza, że teraz jest świetny czas na rozwój AAA w Chinach. Nawet jeśli „niezaprzeczalnie prawdą” jest to, że „Chiny nie mają dużego doświadczenia w tworzeniu gier konsolowych ani gier na komputery PC dla jednego gracza”, Qiwei twierdzi, że programiści zdobyli „duże doświadczenie” w tworzeniu gier mobilnych i podwykonawców w zakresie takich rzeczy jak przechwytywanie ruchu i art wnieśli także wkład w prace „twórców gier AAA w różnych krajach”.
Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, wynik jest taki, że od chińskich deweloperów można spodziewać się wielu ogromnych gier, od samego Phantom Blade Zero po grę gra o ubieraniu się w otwartym świecie Infinity Nikki. Oczywiście popularność Czarnego Mitu: Wukonga to tylko jedna część ciągłego wzrostu sukcesu.
Producent Phantom Blade Zero uważa, że różnice kulturowe są „zaletą, a nie wadą”, ponieważ gry takie jak Black Myth: Wukong są „świeże”.