„The Night Watch” wygrywa przetarg na rozwój dramatu MIA, gdy rynek włoski zamyka się, a frekwencja wzrosła o 10%

Holenderski serial dramatyczny Nocna Straż zwyciężył w kategorii rozwoju dramatu MIA Market w Rzymie, gdy dziesiąta edycja włoskiego festiwalu dobiegała końca.

Spektakl, napisany przez Stevena Friedmana i wyprodukowany przez Edvarda van’t Wouta dla Continent Studios, zdobył nagrodę MIA Development Awards na Co-Production Market and Pitching Forum, wraz z reżyserowanym przez Guillermo de Oliveirą Śmierć w twoich oczachktóry zdobył nagrodę za projekt filmowy. Odrodzona-Doskonała Miłość zdobył nagrodę za dokument oraz animację belgijsko-polsko-francuską, której był koprodukcją Parada Wielkiego Wybuchu zwyciężył w kategorii dzieci. W sumie w tym roku wpłynęło ponad 600 projektów.

Zwycięzców ogłoszono, gdy MIA ujawniło, że w edycji 2024 wzięło udział ponad 2800 uczestników, co oznacza wzrost o 10% rok temu.

Nocna Straż zapowiadany jest jako opowieść o magii, przyjaźni i tajemnicach ukrytych pod Amsterdamem. Jury — w skład którego wchodzą dyrektor kina oraz beletrystyki dla młodych dorosłych i międzynarodowych Manuela Alduya, France Télévisions; Szefowa teatru NRK Marianne Furevold-Boland; oraz wiceprezes wykonawczy Buendía Estudios ds. scenariuszy i globalnego rozwoju biznesu Laura Abril — powiedziała: „Nocna Straż prezentuje odważną i głęboko wciągającą koncepcję, która z pewnością zachwyci widzów na całym świecie. Mamy nadzieję, że stojący za nim zespół zajdzie daleko w tym projekcie i życzymy im wszystkiego najlepszego na tej drodze.

„Ten serial ma potencjał, aby zapewnić rozrywkę w czasach, gdy potrzebna jest eskapizm i humor, w świecie, który czasami może wydawać się przytłaczający. Potrafi stworzyć wspólną płaszczyznę dla odbiorców wszystkich pokoleń, oferując wspólne doświadczenia oparte na wysokiej jakości opowiadaniu historii”.

Śmierć w twoich oczachwyprodukowany przez Silvię Fuentes z Sétimy i Nurię Landete Garcíę z Sideral Cinema, reklamowano jako „projekt, który z bardzo osobistej perspektywy oferuje złożony portret postaci, które tracą człowieczeństwo w świecie zdominowanym przez chciwość, korupcję i przemoc”. przez sędziów Roberta Aaronsona, wiceprezesa wykonawczego Cohen Media Group; Jennyfer Gautier, dyrektor sprzedaży międzynarodowej we francuskim Luxboxie; oraz Benjamin Kramer, współdyrektor ds. finansów mediów, CAA.

Wybitny zwycięzca dokumentu Odrodzona-Doskonała Miłość opowiada o „lalkach odrodzonych” — hiperrealistycznych reprodukcjach noworodków traktowanych jak dzieci, została nazwana przez sędziów Björna Jensena, dyrektora zarządzającego Ginger Foot Films w Niemczech „mocną, emocjonalną i bardzo osobistą prezentacją nieopowiedzianej historii”; Pamela Martinez, dyrektor generalna Limonero Films w Hiszpanii; oraz Myriam Weil, dyrektor ds. filmów dokumentalnych i producentka we francuskim Federation Studios.

Dziś w Rzymie wręczono kilka innych nagród, w tym nagrodę Paramount New Stories Award dla filmu fabularnego w reżyserii Julii-Horrillo Aya na pustynifirmy Alhena Production w Hiszpanii.

MIA rozpoczęło się w poniedziałek i zakończyło dzisiaj, umacniając swoją reputację kluczowego europejskiego miejsca spotkań koprodukcji różnych gatunków. Impreza twierdzi, że po ich udziale w festiwalu w Rzymie wyprodukowano ponad 100 filmów i programów telewizyjnych.

„Dzięki swojej silnej tożsamości i wiarygodności, MIA zdobyła teraz ważne miejsce w programach międzynarodowych operatorów” – powiedziała Gaia Tridente, dyrektor Międzynarodowego Rynku Audiowizualnego MIA. „To wyjątkowy rynek kuratorski, strategiczny gracz na rynku koprodukcji i podstawowy motor finansowania, dystrybucji i obiegu dzieł i talentów.

„Reprezentuje potrzeby całego ekosystemu składającego się z różnych branż i gatunków tworzących sektor audiowizualny, oferując dedykowane działania dla różnych formatów, biorąc pod uwagę zarówno dystrybucję w kinach, jak i konsumpcję w telewizji i na platformach. Jest odzwierciedleniem transformacji sektora audiowizualnego, zdolnym uchwycić i antycypować zmiany, ze szczególnym uwzględnieniem innowacji technologicznych dla przemysłów kreatywnych.

„MIA stale się rozwija i ugruntowała swoją pozycję wydarzenia o dużej randze, zdolnego zaangażować całą branżę audiowizualną. W dziesiątym roku swojej działalności potwierdza swoją zdolność do przyciągania uwagi, zainteresowania i zasobów międzynarodowych graczy do systemu krajowego, przyczyniając się do wzrostu zdolności włoskich firm do rozwijania dialogu i współpracy niezbędnej dla rozwoju przemysłu, zatrudnienia, produktów i miękka siła naszego kraju” – powiedział Francesco Rutelli, prezes ANICA, która wraz z APA promuje wydarzenie.

„Ta edycja MIA z powodzeniem przyciągnęła i poszerzyła międzynarodową publiczność, w wyniku czego jako APA wzmacniamy głos producentów w sektorze audiowizualnym” – dodała Chiara Sbarigia, prezes APA. „Umiędzynarodowienie przemysłu zależy zarówno od zdolności naszego sektora do modernizacji i szkolenia nowych specjalistów, jak i od zwiększenia konkurencyjności naszych regionów. Jestem pewien, że droga, którą podążamy i praca, którą wykonujemy, zmierzają bezpośrednio w tym kierunku.”

MIA jest wspierana przez Włoskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej, ITA-Włoską Agencję Handlu oraz wkład Creative Europe MEDIA. Otrzymuje także wsparcie od włoskiego Ministerstwa Kultury, włoskiego Ministerstwa Przedsiębiorstw i Made in Italy oraz regionu Lacjum.

Zrodlo